Ostin ompelukoneen, aion ruveta
tekeen itelle vaatteita. Nainen ei pidä ajatuksesta. Mitä mieltä te olette että voiko mies ommella?
Kommentit (22)
Kuten myös jo vuosia sitten. En saanut koskeakkaan emännän koneeseen, kun kuulema olisin vaan sekoittanut. Mulla aittaan tehty lämmin 20 neliön yksiö missä saan rauhassa harrastella muutakin. Hyvin on onnistunut ompelut.
Räätälit on iän kaiken ollu miehiä. Miksi? Luku ja kirjoitustaito vain miehillä, osasi käyttää mittanauhaa?
Tottakai mies voi ommella.
mutta silleen ymmärrän vaimoa, että jos joku tietty mies OSAISI ommella, ei juuri hänen tarvitsisi tätäkään kysymystä kysyä. Ap ei siksi ehkä ole kovin taitava ompelemaan?
Olen tuntenut tosi kivan miehen, joka ompeli itse vaatteensa.
Ja toisen miehen, joka sekä ompeli vaatteita tai mitä nyt tarvittiin, että kutoi puolisolle ja lapsille jumpperit (pyydetyn mallin mukaan) ja virkkasi mattoja ja sängynpeitteitä parhaiden perinteiden tyylisesti.
Molemmat toimivat akateemisissa viroissa.
Ennen vanhaanhan räätälin ammatti oli miesten hallussa.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai mies voi ommella.
mutta silleen ymmärrän vaimoa, että jos joku tietty mies OSAISI ommella, ei juuri hänen tarvitsisi tätäkään kysymystä kysyä. Ap ei siksi ehkä ole kovin taitava ompelemaan?
Mikä sun pointti on? Ei pidä opetella jos ei osaa? Luultavasti vaimonsa ei osaa, kun on ajatukselle nihkeä, eikä siksi osaa arvostaa itse tehtyä.
Ex appiukko oli ja on karski iso ruma mies ja sehän ompeli jos jotain joku tarvitsi. Hyvin onnistui vaikka oli arpiset kädet ja sormiakin puuttui. Vaatteiden tekeminen on perinteisesti ollut miesten ammatti, että mikäs sen miehekkäämpää.
No ei voi tietenkään. Eli ompelukone myyntiin vaan takas. Case closed
Vierailija kirjoitti:
Ex appiukko oli ja on karski iso ruma mies ja sehän ompeli jos jotain joku tarvitsi. Hyvin onnistui vaikka oli arpiset kädet ja sormiakin puuttui. Vaatteiden tekeminen on perinteisesti ollut miesten ammatti, että mikäs sen miehekkäämpää.
Ei ole kyllä ollut perinteisesti miesten ammatti
Postaa tuotoksiasi mihin tahansa somen ompeluryhmään niin saat kymmenkertaisesti tykkäyksiä ja kommentteja kuin naiset. Ihan sama kuinka huonosti ja rumasti se on ommeltu.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai mies voi ommella. Muut asiat vaikuttaa enemmän kuin ompelu.
Vaikuttaa mihin?
Toki voi, FB:n ompeluryhmissä on monia miehiä mukana.