Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi aina sanotaan että kukaan ei muka muista kauaa jos teet jotain noloa?

Vierailija
10.08.2024 |

Itse ainakin muistan kaikki nolot asiat mitä kaverit ja tutut ovat joskus tehneet tai sanoneet. Sanoitko jotain noloa ala-asteen äikäntunnilla? Todellakin muistan. Eikä niitä mitenkään erityisemmin tartte edes erikseen miettiä tai muistella, jos nään jonkun tutun tyypin niin aika nopeesti tulee mieleen kaikki nolot jutut mitä se on sanonut. Oonko ainoa? 

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan kyllä omat nolouteni ja kämmini ihan lapsuutta myöten. En kaikkia, mutta jotenkin mun aivot nostaa niitä esille varsinkin jos olen väsynyt. Muitten mokia en muista, ellen sitten itse ole ollut kohteena.

Vierailija
22/24 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ihmiset muistavat asioita, jotka ovat heille oleellisia tavalla tai toisella. Ikivanhoja sanomisia, jos niihin vain on kiinnittänyt sillä hetkellä huomiota ja jäänyt jälkikäteenkin ihmettelemään.

Kukaan ei muista sellaista joutavaa sensorista informaatiota, jota periaatteessa tulee kaikkialta koko ajan. Esimerkiksi missä järjestyksessä nostelin astiat tiskikoneeseen tai pyykit pesukoneeseen vuonna -63. Mitä ohjelmaa radio tuuttasi taustalla vuonna -83, kun kiinnitin oikean huomion muuhun. Mutta sellaistakin tietysti voi muistaa, jos taas asia on jostakin syystä niin erityinen, että juuri se vetää huomion puoleensa.

Pointtina vain, että nekin joilla on mielestään "hyvä muisti", käytännössä ovat poimineet itselleen oleelliset huomion kohteet epäoleellisista, joita eivät sitten "muista".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa sarjaa on väite, että "ketään ei kiinnosta". Sitä hoetaan esim. jos joku sanoo että esitelmän pitäminen jännittää.

Vierailija
24/24 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän on totta, että oikeasti muut ihmiset eivät kiinnosta juurikaan ketään. Siksi ei ole väliä vaikka mokaisikin.