Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aina sanotaan että kukaan ei muka muista kauaa jos teet jotain noloa?

Vierailija
10.08.2024 |

Itse ainakin muistan kaikki nolot asiat mitä kaverit ja tutut ovat joskus tehneet tai sanoneet. Sanoitko jotain noloa ala-asteen äikäntunnilla? Todellakin muistan. Eikä niitä mitenkään erityisemmin tartte edes erikseen miettiä tai muistella, jos nään jonkun tutun tyypin niin aika nopeesti tulee mieleen kaikki nolot jutut mitä se on sanonut. Oonko ainoa? 

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei sanotakkaan koskaan.

Vierailija
2/24 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan muista muiden noloja sanomisia ja kämmäyksiä. Korkeintaan pari juttua hyväntahtoisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaahan ne parhaat jutut, mutta ei niitä aktiivisesti muistele eikä ajattele, että miten tuokin julkeaa vielä naamaansa näyttää.

Vierailija
4/24 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä muista muiden juttuja. Omani toki vaikka luultavasti kukaan muu ei niitä muista tai ainakaan muistele.

Vierailija
5/24 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä muista muiden juttuja. Omani toki vaikka luultavasti kukaan muu ei niitä muista tai ainakaan muistele.

Just sanottiin että ne muistetaan

Vierailija
6/24 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoat ihmiset joiden tiedän aktiivisesti muistelevan toisten tekemiä virheitä ovat itse niin surkealla itsetunnolla varustettuja ja elämättömiä yksilöitä että tuo on ainoa asia josta saavat jotain mielenkiintoa irti. Eli siis ihmisiä joilla ei ole hölkäsenpöläystä väliä, surkeita ja pahansuopia. Voi jättää ihan omaan arvoonsa ja keskittyä itse omaan, hyvään elämäänsä ja sisältöön jossa on jotain järkeä.

Vierailija
7/24 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoat ihmiset joiden tiedän aktiivisesti muistelevan toisten tekemiä virheitä ovat itse niin surkealla itsetunnolla varustettuja ja elämättömiä yksilöitä että tuo on ainoa asia josta saavat jotain mielenkiintoa irti. Eli siis ihmisiä joilla ei ole hölkäsenpöläystä väliä, surkeita ja pahansuopia. Voi jättää ihan omaan arvoonsa ja keskittyä itse omaan, hyvään elämäänsä ja sisältöön jossa on jotain järkeä.

Tässä ei ollu kyse mistään aktiivisesta muistelusta vaan siitä valheesta kun sanotaan ettei kukaan muistaisi sun tekemiä virheitä. Totta kai ne muistetaan. 

Vierailija
8/24 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kyllä ainoa, ja lisäksi aika nolo. Hänellä ei varmaan ole omaa oikeaa elämää lainkaan, jos tuollaiset mitättömät asiat jatkuvasti pyörivät mielessä. Niillä joilla on elämä, on itsestään muuta ielessä.

Vierailija
9/24 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on kyllä ainoa, ja lisäksi aika nolo. Hänellä ei varmaan ole omaa oikeaa elämää lainkaan, jos tuollaiset mitättömät asiat jatkuvasti pyörivät mielessä. Niillä joilla on elämä, on itsestään muuta ielessä.

En ole Ap, mutta kyllä minäkin muistan muiden noloja tilanteita.  

Enkä niitä aktiivisesti muistele vaan ne pulpahtaa yhtäkkiä mieleen samalla tavalla kuin mikä tahansa muu muisto. Tyypillistä, että monesti illalla kun yrittää rauhoittua nukkumaan, päässä alkaa pyöriä monenlaisia asioita, niin vanhoja kuin uusia juttuja. 

Sä otit tästä aloituksesta selvästi nokkiisi, koska olet tehnyt jotain todella noloa ja nyt pelkäät että joku muistelee sitä. 

Vierailija
10/24 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan muista muiden noloja sanomisia ja kämmäyksiä. Korkeintaan pari juttua hyväntahtoisesti.

Muistathan sinä jo pari juttua. Ei kai Ap tarkoittanut, että asioille naureskellaan vaikka ne muistetaankin.

Ihmettelen itsekin tuota, kun yleensä väitetään/lohdutetaan ettei kukaan muka muista toisten kiusallisia tilanteita.

Vierailija
11/24 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enkä niitä aktiivisesti muistele vaan ne pulpahtaa yhtäkkiä mieleen samalla tavalla kuin mikä tahansa muu muisto. Tyypillistä, että monesti illalla kun yrittää rauhoittua nukkumaan, päässä alkaa pyöriä monenlaisia asioita, niin vanhoja kuin uusia juttuja. 

Sä otit tästä aloituksesta selvästi nokkiisi, koska olet tehnyt jotain todella noloa ja nyt pelkäät että joku muistelee sitä. 

Ei päinvastoin. Olen tehnyt paljonkin noloja asioita, ja melkein joka päivä tulee jotain lisää. Sama koskee lähes kaikkia ihmisiä ympärilläni - ja me ollaan sentään menestyviä ihmisiä älyä vaativissa ammateissa. Mutta ei meistä kukaan ehdi muistella omia eikä toisten noloja mokia, kaikilla on ihan liian kiire yrittää uudestaan. Mutta ehkä se menestys johtuukin juuri siitä.

Vierailija
12/24 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista enää edes omia noloja juttuja. Ihan oikeasti. En keksi mitä noloa olen tehnyt, vaikka varmasti sellaisia hetkiä on muistikuvien mukaan ollut useitakin 

Vierailija
13/24 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh kyllä ihmiset muistavat ja puhuvat. Enemmän kuin arvaatkaan. Jotkut tarinat seuraavat ihmisiä hautaan asti ja vielä sen jälkeenkin. Seurauksia koituu kaikille kaikesta vaikka ne eivät suoraan hypi naamalle. Moni työpaikka tai tilaisuus jää saamatta koska joku tietää aina sinusta jotain joka estää sinun etenemisesi...ihmiset muistavat vaikkeivat sitä sinulle sano.

Vierailija
14/24 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista enää edes omia noloja juttuja. Ihan oikeasti. En keksi mitä noloa olen tehnyt, vaikka varmasti sellaisia hetkiä on muistikuvien mukaan ollut useitakin 

Et tiedä kuinka onnekas oot jos tää pitää paikkansa 

Vierailija
15/24 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei päinvastoin. Olen tehnyt paljonkin noloja asioita, ja melkein joka päivä tulee jotain lisää. Sama koskee

Et ehkä oo ihan niin menestyvä tyyppi kun luulet jos melkein joka päivä teet jotain noloa. 

Vierailija
16/24 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei päinvastoin. Olen tehnyt paljonkin noloja asioita, ja melkein joka päivä tulee jotain lisää. Sama koskee

Mistä sä tiedät mitä lähipiirisi muistelee? Nyt ei ollut kyse siitä, että juorutaan ja mässäillään asioita kaveriporukalla. Vaan, että mieleen saattaa silloin tällöin tulla muisto esim. jostain kaukaa kouluajoilta. Ei kaikki kerro ääneen jokaista  ajatustaan.

Vierailija
17/24 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on parempi muisti kuin toisilla.  

Itse muistan esim. kouluajat hyvin. Muistan paljon tilanteita ja lauseita kristallin kirkkaasti.

Sitten taas viime vuosista en muista lähes mitään.

Vierailija
18/24 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän jotkut voi jäädä mieleen, mutta oikeasti suurin osa ihmisestä ei A) pidä jonkun toisen juttua nolona ollenkaan, B) pidä sitä ainakaan niin nolona, että muistaisi tai muistelisi pidempään ja C) ajattelee enemmän sitä, miten itse käyttäytyi tilanteessa. Ollaan oikeasti aika itsekeskeisiä ihmisiä ja ajatellaan asioita oman elämämme kautta. Jos nolo juttu on ollut sellainen, että se on loukannut tai aiheuttanut muita suuria tunteite jollekin, silloin se muistetaan. Ei muuten. Toki erilaisia ihmisiä on, jotkut arvioi paljon muita ihmisiä ja pitää päänsä sisällä kirjaa heidän tekemisistä, mutta valtaosa ei.

Vierailija
19/24 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei kyl tule mieleen ne muiden kämmäykset kun heitä näen?

Omia kämmejä jos tulee mieleen, niin annan sen häpeän tunteen oikein vallata mut ja sitten kerron itelleni, että ei se haittaa, saat anteeksi että et ole täydellinen ja että menit yliopistolle läpinäkyvissä pyjaman housuissa

Vierailija
20/24 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista. Todellakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä