Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt ollaan kusessa! Luottoluokitusyhtiö Fitch muutti Suomen luottoluokituksen näkymät negatiivisiksi. Aiemmin näkymät olivat vakaat.

Vierailija
10.08.2024 |

korot nousee taivaaseen

Kommentit (362)

Vierailija
41/362 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pankaa paska asialle, menkää itse perässä. Kun persut pääsi hallitukseen, jälki ei voi olla muuta kuin kuraa! Järjellinen ihminen on tajunnut tuon jo alunperinkin vaalien jälkeen. 

Jännää,miten kokoomusjohtoisessa hallituksessa persut toimii syntipukkina kokoomuksen sijaan.

Persujen ja Kokoomuksen kannattaisi yhdistyä yhdeksi puolueeksi, jossa entiset persut ovat karvalakkiosastoa ja kokkareet eliittiosastoa edustamassa. Puolueilla on jo yhteinen johtaja: Petteriikka.

Vierailija
42/362 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan valtiolla omaisuutta mitä myydä, vaikkapa valtatiet sijoittajille, pidetään tiet kunnossa sen jälkeen. Valtio saa rahaa, jolla voi maksaa velkoja. Samoiten pörssiyhtiöitä voi myydä, mitä omistaa ja eläkerahastoja voi aina myydä pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/362 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pankaa paska asialle, menkää itse perässä. Kun persut pääsi hallitukseen, jälki ei voi olla muuta kuin kuraa! Järjellinen ihminen on tajunnut tuon jo alunperinkin vaalien jälkeen. 

Jännää,miten kokoomusjohtoisessa hallituksessa persut toimii syntipukkina kokoomuksen sijaan.

Persujen ja Kokoomuksen kannattaisi yhdistyä yhdeksi puolueeksi, jossa entiset persut ovat karvalakkiosastoa ja kokkareet eliittiosastoa edustamassa. Puolueilla on jo yhteinen johtaja: Petteriikka.

Otapa lääkkeesi taas!

Vierailija
44/362 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korot eivät vielä nouse mihinkåän. Luottoluokitus pysyy edelleen toiseksi parhaassa AA+ ryhmässä. 

Mutta jos kelkka ei käänny, luokitusta pudotetaan ja korkokulut nousevat

Rahaa lapioidaan vääriin paikkoihin, esim. Terveysjäteille ja yritystukiin.

Vierailija
45/362 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, niinkuin artikkelista käy ilmi Suomen luottoluokitus on edelleen AA+.

Vain Suomen näkymät ovat negatiiviset.

Säästöjä lisää, valtion menoista.

Vierailija
46/362 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

EUlle lahjoitettiin rahaa 8 miljardia kun Suomi on niin rikas ..nyt nuo rahat otetaan pienituloisten kela tuista

Vierailija
47/362 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtiontalous | Luottoluokittaja Fitch muutti Suomen näkymät negatiivisiksi Hallituksen toimet riittämättömät: https://www.hs.fi/talous/art-2000010622029.html

Purra tulkitsee tämän niin että suomalaisten ostovoimaa on kurjistettava lisää 👍🏻

Persut on niin typeriä, etteivät osaa yhdistää kulutuksen romahtamista taantumaan.

Niiden mielestä kaikesta pitää vain leikata saksilla, ja Suomi pelastuu. 

Yksinkertaiset ratkaisut, yksinkertaiset palkinnot.

Pitäisi ottaa lisää velkaa ja paljon ja jakaa rahat vastikkeetta kansalle niin luottoluokituskin pysyisi kunnossa.

Niin, mihin ne Riikan ottamat velkarahat menee kun ne ei mene investointeihin eikä kulutuksen yläpitoon jotta talous pysyisi käynnissä?

Vierailija
48/362 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se aina menee. Kokoomuksen kelkassa ovat saaneet turpiinsa niin demarit kuin kepukin. Vain kokoomus mennä porskuttaa. 

Vierailija
49/362 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, sehän ei meille käy.

https://www.uusisuomi.fi/uutiset/riikka-purra-kokoomus-haluaa-leikata-p…

Vierailija
50/362 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puttepetteriikka

Vierailija
51/362 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verotuksen lapsivähennys tulisi poistaa muilta kuin ydinperheiltä (pl puoliorvot). Samoin lapsilisiä voisi leikata muilta kuin ydinperheiden lapsilta.

Vierailija
52/362 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EUlle lahjoitettiin rahaa 8 miljardia kun Suomi on niin rikas ..nyt nuo rahat otetaan pienituloisten kela tuista

Anteeksi korjaan hieman ..eihän Suomi antanut EUlle rahaa...

EU vain toimi kuin tuo naapurin pikavippi huijari se lainasi rahat sinun nimiin ja itse käytti rahat ja jätti maksamisen sinulle.

Vierailija
53/362 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se aina menee. Kokoomuksen kelkassa ovat saaneet turpiinsa niin demarit kuin kepukin. Vain kokoomus mennä porskuttaa. 

Kuten EU-vaaleissa nähtiin niin kansan luottamus Kokoomukseen on vahvaa.

Vierailija
54/362 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtuisiko kenties siitä että Purra syö Orvon kädestä.

Vierailija
55/362 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No leikataan vähän lisää kelarotilta ja muilta elämäntapaintiaaneilta. Homma hoidossa ja lisäksi on mukava kuunnella niiden itkua.

Kyllä mun varakkaana edelleen pitää saada lapsilisää, koska kerrytän mahdollisimman paljon säästöön. Menee muuten suunnitelmat uusiksi.

Vierailija
56/362 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten SDP olisi talouden hoitanut? Ottamalla vielä enemmän velkaa? 

No, pitänyt kuluttajien luottamuksen omaan talouteen ennallaan ja suomen maineen maailmalla tasa-arvoisena ja sivistyneenä länsimaana. 

Varmaan velkaa olisi otettu, mutta rahat olisi käytetty ennemmän oman kansan ja sen ostovoiman hyväksi. 

"Oma kansa ensin ajattelu on vahingollista". Etkö mitään ole oppinut? 

Vierailija
57/362 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitähän muut olisivat tehneet? Laitahan ihan konkreettisia toimia, miten esim. demarit olisivat talouden ongelmat ratkaisseet, pelkkä persujen hokeminen ei taloutta pelasta. 

No, eivät varmaan olisi ensitöikseen vieneet kuluttajien uskoa talouteensa työelämäheikennyksillä, joiden hyödyistä ei ollut edes mitään näyttöä ja näin pilata sisämarkkinat. 

Lisäksi kannattavien investointien saamiseksi olis pitänyt yllä suomen mainetta läntisenä sivistyneenä demokratiana. 

Talous on paljon psykologiaa. 

Vierailija
58/362 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No leikataan vähän lisää kelarotilta ja muilta elämäntapaintiaaneilta. Homma hoidossa ja lisäksi on mukava kuunnella niiden itkua.

Kyllä mun varakkaana edelleen pitää saada lapsilisää, koska kerrytän mahdollisimman paljon säästöön. Menee muuten suunnitelmat uusiksi.

Tietenkin. Pitää elää säästeliäästi ja käydä oikeissa töissä.

Vierailija
59/362 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli olet sitä mieltä, että purran leikkuri olisi saanut purra vielä kovemmin? Kannatat siis paljon kovempaa  leikkauskuuria? Ja Ps on epäonnistunut liian vähillä leikkeuksilla?

Vierailija
60/362 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitähän muut olisivat tehneet? Laitahan ihan konkreettisia toimia, miten esim. demarit olisivat talouden ongelmat ratkaisseet, pelkkä persujen hokeminen ei taloutta pelasta. 

No, eivät varmaan olisi ensitöikseen vieneet kuluttajien uskoa talouteensa työelämäheikennyksillä, joiden hyödyistä ei ollut edes mitään näyttöä ja näin pilata sisämarkkinat. 

Lisäksi kannattavien investointien saamiseksi olis pitänyt yllä suomen mainetta läntisenä sivistyneenä demokratiana. 

Talous on paljon psykologiaa. 

Jos rajaturvallisuuslaki olisi kaatunut niin investointihalukkuus Suomeen olisi mennyt vessanpöntöstä alas. Tämä on kaikkien täällä kommenttipalstalla hyvä muistaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi