Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi työpaikkailmoituksissa ei ilmoiteta palkkaa?

Vierailija
09.08.2024 |

Voisiko joku selittää? Miksi kukaan hakisi paikkaa, jonka palkkaa ei tiedä? Ehkä jotkut työttömät saattaa hakea, tosin ei silloinkaan kukaan ihan ilmaiseksi lähde mihinkään, mutta jos joku vaikka haluaa vaihtaa kivempaan työhön tai muuten?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Todennäköisesti palkka huono, jos ei kerrota. Hyvä palkka kyllä saa ihmiset liikkeelle.

Vierailija
2/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkahan on ihan toissijainen asia työnantajan mielestä. Tekemisen ilosta ja kivojen työkavereiden takiahan siellä käydään. Automaatista saa myös kahvia!

(kysy palkkaa)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kilpailukykyinen palkkaus"

Ja kuitenkin pyydetään lähettämään hakemus palkkatoiveineen. 

Vierailija
4/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkahan on ihan toissijainen asia työnantajan mielestä. Tekemisen ilosta ja kivojen työkavereiden takiahan siellä käydään. Automaatista saa myös kahvia!

(kysy palkkaa)

Palkkaa ei ole kohteliasta kysyä ennen kuin haastattelussa ja silloinkin vasta sen jälkeen, kun haastattelija on ottanut sen puheeksi. 

T. Työnhakuoppaat

(Ttu mitä teatteria)

Vierailija
5/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Yleensä palkka selviää siinä vaiheessa kun pitäisi allekirjoittaa työsopimus. Jos sitä kysyy etukäteen, ei ainakaan pääse jatkoon. Näin ainakin tavallisilla duunareilla. 

Vierailija
6/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt samaa asiaa.

Vierailija
7/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjotetaan vain korkeintaan TESSSSSSIN MUKAINEN sit ku meet tessiin niin sielä on 30 eri palkkaluokkaa välillä 6,90-39e/h.  Eli palkka on todennäköisesti 6,90e/h

Vierailija
8/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

monessa paikassa kyllä mainostetaan valtavan hienoja etuja, kuten 200e e-passi kerran vuodessa. siihen ne edut sitten yleensä rajoittuvatkin. tai onhan siellä lain mukainen minimityöterveydenhuolto, johon ei kuulu hampaat ja silmät ja muissakin vaivoissa "hoito" yleensä rajoittuu 2 päivän saikun kirjoittamiseen

Vierailija
9/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kilpailukykyinen palkkaus"

Ja kuitenkin pyydetään lähettämään hakemus palkkatoiveineen. 

voisikohan työnhakija laittaa siihen palkkatoivomukseen "Kilpailukykyinen palkkaus"? ihan vaan kettuilun vuoksi.

Vierailija
10/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä aina oon ihmetellyt.

Vierailija
11/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinpä. Täällä pohjois kongossa ei tarvitse ilmoittaa palkkaa tyhmälle kansalle, tekevät työtä minimipalkalla. Muissa maissa palkan kertominen kuuluu osana työpaikka ilmoitusta.

Vierailija
12/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jokin haettavaksi ilmoitettu paikka kiinnostaisi minua, ottaisin luurin käteen ja soittaisin ja kysyisin minulle tärkeitä asioita, mm. sen palkan. Sillähän se selviää.

En kyllä pidä kovin järkevänä hakea paikkaa mistä ei mitään tiedä.  Kyllä työnantajakin arvotaa työnhakijaa ja saa aivan erilaisen kuvan kun vaivautuu olemaan kiinnostunut ja kysymään.  Näin olen aina toiminut.

Täytyy uskaltaa puhua ja kysyä. On oltava aktiivinen, erottua. 

Vierailija
13/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän muuttuu, mut vasta vuonna 2026, kun palkka-avoimuusdirektiivi tulee voimaan. Työnantajan tulee ilmoittaa palkka ennen ensimmäistä haastattelua, joten ilmeisesti se tulee jo useimpiin työpaikkailmoituksiin.

Vierailija
14/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jokin haettavaksi ilmoitettu paikka kiinnostaisi minua, ottaisin luurin käteen ja soittaisin ja kysyisin minulle tärkeitä asioita, mm. sen palkan. Sillähän se selviää.

En kyllä pidä kovin järkevänä hakea paikkaa mistä ei mitään tiedä.  Kyllä työnantajakin arvotaa työnhakijaa ja saa aivan erilaisen kuvan kun vaivautuu olemaan kiinnostunut ja kysymään.  Näin olen aina toiminut.

Ihan turhaa ajanhukkaa puolin ja toisin, että jokainen hakija soittelee perustietojen perään. 

Vierailija
15/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eun palkka-avoimuusdirektiivi pakottaa laittamaan palkat ilmoitukseen viimeistään kesällä 26

https://duunitori.fi/tyoelama/palkka-avoimuusdirektiivi

Vierailija
16/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuudessa se, että palkkaa ei kerrota, vaan pyydetään palkkatoivetta, kertoo siitä, että työnantaja on aidosti varautunut siihen, että tehtävään voi tulla valituksi hyvinkin eri tyyppisiä henkilöitä, joilla on erilaisia osaamisia, koulutuksia ja kokemuksia ja siksi myös erilainen palkka. Tämän pitäisi olla työntekijän kannalta HYVÄ merkki.

Ihmettelen myös, miten joku vähänkään aikaa työelämässä ollut henkilö ei osaa lukea oman alansa tessistä, mikä se tessin mukainen palkka omalla kohdalla jossain tietyssä tehtävässä ja omilla kokemus/koulutuslisillä on. 

Vierailija
17/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nykyään enää haluta mitään tiedustelusoittoja. Eihän ne julkaise puhelinnumeroakaan, vaan ainoastaan sähköinen hakemus kelpaa.

Vierailija
18/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka riippuu aina hakijan osaamisesta ja pärstästä. Tietenkin jonkun alkaen palkan voi ilmoittaa.

Vierailija
19/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaista kyykyttämistä. 

Vierailija
20/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ollaan onkimassa, miten halvalla suostut ottamaan työn vastaan. Itse yleensä soitan etukäteen ja kysyn palkan, ja jos ei vastata, niin jotain mätäähän siinä on. 

Hain taannoin paikkaa missä esitin palkkatoiveeksi 4000e/kk. En saanut paikkaa ja uskoisin, että palkkatoiveeni oli suurin syy. Nyt teen vastaavaa työtä muualla ja palkkani on 4500e/kk.