Missä ne kesähelteet nyt sitten viipyy?
Sataa sataa ropisee vaan niin Euroopan urheilukisoissa kuin Suomessakin.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Helsinki nyt reilut +24C, aurinkoista ! Ei sada.
Toissapäivänä varjossa +27 ja aurinko paistoi täydeltä terältä iltaan asti. Helsingissä. Muistan kolme tai neljä sadepäivää viimeiseltä kolmelta kuukaudelta. Olen loikonut kallioilla, hiekkarannoilla, nurmikoilla ja parvekkeella nyt kolme kuukautta putkeen.
Ei ole naismuostiin ollut näin vähäsateista kesää.
Elokuussa 0 hellepäivää.
Olen nyt ollut Suomessa lomalla 26pv ja vasta 5. päivä jolloin ei ole satanut!? 3 vkoa on tullut vettä 1-5h päivässä.
Näin meren rannalla Kirkkonummella
Nyt tekee hyvää kasvoille kun aurinko piilossa. Saa iho lepoa? Eli tekee eetvarttia. :s
"Nyt kun kesä mennyt on - syksy saapuu..." 🎶
Nyt on meneillään ilmastonmuutos koska ilmasto kylmenee. Huhtikuussa sitten tulee uusi ilmastonmuutos ja ilmasto lämpenee sitten.
Kyllähän tuossa oli jo montakin viikkoa että hiki vain tirisee. Pitääkö vanhusten ja eläinten kuolla, että ap tarkenee?
Talllinnassa tänään 9.8 juuri nyt +25, vaihtelevaa pilvisyyttä ja tuulee. Ja kuitenkin painostavan kuuma. Taitaa olla ukkonen tulossa ja saisi tulla. Koko sesänä ei yhtään kunnon ukkosta täällä, kauempaa jyrinää kuulunut. Muutenkin tosi hyviä kesääilmoja, uimaranta väkeä täynnä.
Mutta täällä onkin eri ilmasto-olosuhteet kuin Suomessa. Täällä on kostea mannerilmasto jolle ominaista lämpimät kesät. Suomi taas kuuluu lumi- ja metsäilmaston kostea- ja kylmätalviseen tyyppiin.
Olen asuntu tääällä 7 vuotta ja jokainen kesä on ollut todella lämmin. Totta kai lämpötilan vaihtelut jokaisena vuodenaikana on selviö. Kun ei asu Saharassa niin siihen pitää nyt vain tottua.
Vierailija kirjoitti:
Tänäkään kesänä ei ollut helteitä vaikka pitäisi olla ilmastonmuutos.
Sun pitäisi sitten mennä asumaan Pohjois-Lappiin, siellä niitä helteitä on ollut. Minä en kaipaa tänne Turkuun yhtään enempää lämpöä kuin tänä vuonna on ollut.
Ja toopelle tiedoksi, vielä kerran, että paikallinen säätila on ihan eri juttu kuin ilmastonmuutos.
Vierailija kirjoitti:
Elokuussa 0 hellepäivää.
Olen nyt ollut Suomessa lomalla 26pv ja vasta 5. päivä jolloin ei ole satanut!? 3 vkoa on tullut vettä 1-5h päivässä.
Lomailet sitten ihan väärässä paikassa. Jos helteitä kaipaat, niin niitä oli melkein pari viikkoa putkeen heinä-elokuun vaihteessa Pohjois-Lapissa. Lentokone alle ja avot, olisit päässyt hikoilemaan. Kai sinulla jokin tiedotusväline, tv tai internet, on ollut? Sieltä se tieto olisi löytynyt.
Ei meilläkään sada. Tätä ihanaa hellettä on ollut jo kohta kaksi viikkoa.
En kaipaa helteitä, tämä on hyvä.
Koko viikon paistanut aurinko ja nytkin hätyyttelee hellerajaa niin että pihalle ei pystynyt olemaan kuin 30 minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elokuussa 0 hellepäivää.
Lomailet sitten ihan väärässä paikassa. Jos helteitä kaipaat, niin niitä oli melkein pari viikkoa putkeen heinä-elokuun vaihteessa Pohjois-Lapissa. Lentokone alle ja avot, olisit päässyt hikoilemaan. Kai sinulla jokin tiedotusväline, tv tai internet, on ollut? Sieltä se tieto olisi löytynyt.
Inhoan Lappia kesällä ja talvella. Tulin Suomeen Italiasta tapaamaan perhettäni joka asuu pks ja palaan muutaman viikon kuluttua Italiaan. Siellä on mulle täydellinen lämpö, pehmeä ja lempeä
Vierailija kirjoitti:
Koko viikon paistanut aurinko ja nytkin hätyyttelee hellerajaa niin että pihalle ei pystynyt olemaan kuin 30 minuuttia.
Meillä vaan 22-24, hyvin pystyy olemaan 07-21 ulkona tekemässä hommia, uimassa ja lueskelrmassa dilloin kun ei sada. Ei ole edes kuuma
Myös koko heinäkuun porotti ihanasti.