Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pilaako unilääke unen laadun aina?

Vierailija
09.08.2024 |

Pilaako unilääke jotenkin unen laadun? Mä olen syönyt vuoden verran ihan kunnon unilääkettä ja nukun mielestäni hyvin. Monesti olen lukenut, että lääkkeellinen uni ei ole yhtä laadukasta. Mut estääkö se jotenkin sen syvän unen vai mistä on kyse? Kyselen koska olen tolkuttoman väsynyt kaiken aikaa. Nukun 8-9 tuntia ns hyvin, eli heräämättä.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten kaikkien lääkkeiden käytössä on punnittava hyödyt vs. mahdolliset haitat. Fiksu lääkäri osaa tämän tehdä ja ymmärtää, että pitkäaikainen unettomuus on erittäin haitallista terveydelle. Eli mikäli mistään muusta ei löydy apua ja vaiva on hankala, on mielestäni parempi käyttää lääkettä joka parantaa elämänlaatua, vaikka mahdollisia haittoja tulisikin.

Vierailija
22/34 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi unettomuuteen käyttää psyykenlääkkeitä?

Koska lääkärit haluaa niitä määrätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

HOmmappa älykello tai Ouran sormus, joka kertoo sinulle nukutko oikeasti hyvin.

Vierailija
24/34 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pilaa.

Täällä myös yksi huonosti nukkuja, tai ongelmani lähinnä on nukahtaminen. Aivot käy ylikierroksilla joka ilta, vaikka tekisi mitä. 

Olen käyttänyt nukahtamislääkkeitä tähän vaivaani, vaihdevuosien myötä nukkuminen muuttui kertaheitolla työläämmäksi. Nukahtamislääkkeen ottaminen ei ole koskaan aiheuttanut minkäänlaista tokkuraisuutta aamuihini, päinvastoin tunnen olevani paljon skarpimpi kun olen nukkunut sikeästi yön jopa neljäsosatabletilla.

En ymmärrä kahta asiaa. Miksi näitä nukahtamislääkkeitä pihdataan? Onko tarkoitus saada ihminen huonovointiseksi ja jopa kuolemansairaaksi, jonka unettomuus aiheuttaa? Ja miksi näitä lääkkeitä ylipäätään valmistetaan, jos niitä ei ole suotavaa käyttää? Unettomuus on ongelma johon on ratkaisu -> lääkkeet. Toivoisin totisesti, että reseptien pihtaaminen loppuisi ja ihmiset saisivat tarvitsemansa avun vaivaan joka ei ratkea tuulettelemalla makuuhuonetta, hankkimalla hyvää sänkyä/tyynyä/tai noudattamalla muita normikonsteja.  

Vierailija
25/34 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kello sanoo että rem unta 1h 39min, kevyttä 4h 25min syvää 1h 8min, hereillä 29min. En mä tiedä onko toi sit hyvä vai huono saldo. 8h 39min yhteensä. 

En kyllä näihin laitteisiin oikein usko, vaikka tämäkin on ns parempi malli, oli 370e uutena.

Ap

Vierailija
26/34 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kello sanoo että rem unta 1h 39min, kevyttä 4h 25min syvää 1h 8min, hereillä 29min. En mä tiedä onko toi sit hyvä vai huono saldo. 8h 39min yhteensä. 

En kyllä näihin laitteisiin oikein usko, vaikka tämäkin on ns parempi malli, oli 370e uutena.

Ap

Kyllä rem unen ja kevyen unen lukemat pitäisi olla päinvastoin. Eli et nuku hyvin. 

Vierailija
27/34 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä rem unen ja kevyen unen lukemat pitäisi olla päinvastoin. Eli et nuku hyvin. 

Minkälaisia lukemia sit muilla oikein on? 

Ap

Vierailija
28/34 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh?!? Noihan on hyvät lukemat!!! Mun syvä uni on usein 23-45min/ yö.

Vierailija
29/34 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue lääkeseloste. Levozinissa hyvin yleisissä haittavaikutuksissa on mm. uupumus. Kaikki eivät toki kärsi siitä ja joillekin ko. lääke sopii, joillekin ei. 

Vierailija
30/34 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo nyt aika selvää että tuo lääke sua väsyttää. 

Vierailija
31/34 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

12.5 mg Levozinia ei ole paljon, mutta ilmeisesti ap voisi pärjätä pienemmälläkin annoksella nukkumisen osalta yhtä hyvin ja väsymyshaittavaikutuksen suhteen paremmin. Keskustele lääkärisi kanssa annoksen pienentämisestä. T. Lääkäri

Vierailija
32/34 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käytössä tenox ja silti herään 1-2 krt. yössä. Aamulla ei ole tokkurainen olo. Uskon kuitenkin uneni laadun olevan jonkin verran huonompi kuin ilman lääkettä. En vain pysty olemaan ilman. Samalla annoksella menty jo vuosia. 

Vierailija
33/34 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ketipinori ei ole varsinaisesti unilääke, mutta nukun tosi hyvin sen avulla. Ilman sitä nukun katkonaisesti ja heräilen tunnin välein.

Vierailija
34/34 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ketipinori ei ole varsinaisesti unilääke, mutta nukun tosi hyvin sen avulla. Ilman sitä nukun katkonaisesti ja heräilen tunnin välein.

Ketipinori aiheutti mulle aivan valtavan ilta-ahmimisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi