Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

30 vuotta henkistä ja fyysistä työtä

Vierailija
08.08.2024 |

Milloin tunnustetaan raskasta fyysistä ja henkistä työtä tekevien ihmisten arvo? Eläkeikää nostetaan surutta, miettimättä yksilöitä. Itse olen yli 5- kymppinen nainen ja tehnyt hoitotyötä 18- vuotiaasta saakka. Olen todellakin huolissani jaksamisestani raskaassa hoivatyössä vanhusten parissa. Kaikki henkinen ja fyysinen väkivalta työhön liittyen, on pistänyt ajattelemaan ns. tulevaisuutta. Sitä ei tällä menolla ole.

Miksi meitä vanhempia työntekijöitä  ei ajatella Ja tueta? Usein olen lähtenyt töistä itkua pidätellen, koska saan vain kuulla olevani p*ska hoitaja, muistisairaan suusta tosin. Tiedän olevani hyvä hoitaja, koska senkin olen saanut kuulla useasti vanhuksilta. Se mikä mättää, on se, ettei kukaan ole miettinyt ihmisten jaksamista vuodesta toiseen. Mitään ikähyvityksiä tai muuta helpotusta ei ole. Painat työtä niin kauan kuin henki pihisee ja vieläkin enemmän...

Minulla olisi vielä noin 12 vuotta työelämää edessä, enkä näe edes sitä, miten jaksaisin seuraavan vuoden. Kouluttautuminen uudelleen tässä iässä ei ole mahdollista, koska opiskelumahdollisuus on poistettu, vähävaraisilta. Eläkeikä karkaa käsistä, kai se on tarkoituskin. Nyt olen aika syvällä suossa.Miten voin jaksaa hoitaa muita ihmisiä, ollessani itse rikki ja väsynyt, eikä rahaa liiemmin ole näiden veronkorotusten jälkeen?  Jos kuolen saappaat jalassa, yhteiskunta voittaa. Miten toteutuu ihmisen oikeudet? Ei mitenkään.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo... 30 vuotta työtä takana, peukalon tyvissä, ranteissa ja polvissa nivelrikko.

Vielä 15 vuotta eläkeikään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän