Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita jotka ovat ammatinvalinnan suhteen täysin hukassa elämässään?

Vierailija
08.08.2024 |

En kertakaikkiaan tiedä mitä haluan tehdä. Olen tehnyt useita ammatinvalintatestejä. Jopa sen mol.fi AVO:n mikä lie missä on ainakin sata kysymystä. Mikään ei tunnu houkuttelevalta. Onko kaikki työ yksinkertaisesti pas-kaa ja ihmiset, jotka väittävät pitävänsä työstään valehtelevat?

Toivoisin työltäni, että se olisi itsenäistä. Olisin (jonain päivänä) oma pomoni. Saisin käyttää luovuutta. Plussaa mutta ei pakollista jos saisin määrätä oman työaikani. Ehkä joku freelance homma kenties? 🤔 Enkä olisi vaarassa joutua tekoälyn korvaamaksi.

Joo tiedän nää kriteerit saattaa kuulostaa vähän itsekkäiltä, mutta en oo oikeen ikinä tykännyt tanssia toisten pillin tahtiin 😅

Puheenlahjoja löytyy. Olen todella tarkka. Miettinyt myös asianajajan työtä.

Kiinteistönvälitystä olen miettinyt myös, mutta se työ sisältää paljon riskejä sekä täytyisi olla oma auto käytössä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö pitkäjänteisyyttä, rehellisyyttä, tietynlaista nöyryyttä kuunnella kokeneempia alkuun, ei kukaan ole heti valmis oman alan asiantuntija. Tulee myös tulla toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa, jotta saavuttaa itsenäisen aseman työelämässä ja oppia virheistään. Niin, ei mikään helppo juttu, mut tsemppiä sulle! 

Vierailija
2/7 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyykö pitkäjänteisyyttä, rehellisyyttä, tietynlaista nöyryyttä kuunnella kokeneempia alkuun, ei kukaan ole heti valmis oman alan asiantuntija. Tulee myös tulla toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa, jotta saavuttaa itsenäisen aseman työelämässä ja oppia virheistään. Niin, ei mikään helppo juttu, mut tsemppiä sulle! 

Kyllä löytyy joo nöyryyttä ja pitkäjänteisyyttä. Olen armeijassakin jaksanut vuoden kuunnella käskyjä. Toiveena oli siis, että voisi tehdä mahdollisimman itsenäisesti ja jonain päivänä mahdollisesti olla oma pomonsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuntaa julkishallintoon!

Vierailija
4/7 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä löytyy joo nöyryyttä ja pitkäjänteisyyttä. Olen armeijassakin jaksanut vuoden kuunnella käskyjä. Toiveena oli siis, että voisi tehdä mahdollisimman itsenäisesti ja jonain päivänä mahdollisesti olla oma pomonsa.

Noh, armeijassa on hieman eri lainalaisuudet nöyryydelle kuin työelämässä😂 Työelämässä ollaan tasavertaisia, mutta kuitenkaan ei, pitää osata toimia ihmisten kanssa, eikä ottaa vain käskyjä vastaan ja toimia kuin koira, mutta kuitenkin osattava olla tasavertainen olematta kusi hatussa, you know..

Vierailija
5/7 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä koulutus sinulla on? Siltä pohjalta lähtisin miettimään tarkempaa ammattia.

Vierailija
6/7 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kertonut mitään pohjalla olevista opinnoistasi. Onko rahkeita yliopistoon?

Vierailija
7/7 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikä koulutus sinulla on? Siltä pohjalta lähtisin miettimään tarkempaa ammattia.

Mulla on rakennusalan perustutkinto vaikken edes ole mikään duunari luonteeltani 😅 Lähipiirissä sukulaisia myöten oli aikoinaan kaikki amiksia joten kuvittelin itsekin olevani sellainen 😅

Minua kiinnostaa yhteiskunnalliset asiat. Lukiossa v*tuttaa kun pitää lukea kaikkea ylimääräistä pas-kaa. Mä en todellakaan loista luonnontieteissä, mutta jos meen takas niin pitäisi seitsemän kurssia pakollista matikkaa suorittaa. Pakolliset bilsa, fysiikka ja kemia on jo suoritettu. Se lukion äikkäkin on ihan outoa. Katsellaan jotain videoita ja tehdään jostain teksteistä ihme mielipidekirjoituksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme