Mies ulkomailta, mitä lahjaksi!?
Miesystäväni on muuttamassa kuukauden päästä suomeen luokseni ja olisin halunnut yllättää hänet jollain tervetuliais lahjalla. Jotain että hän tuntisi olonsa kotoisaksi ja tervetulleeksi, auttaisi häntä asettumaan yms.
Olen hyvin kiitollinen kaikista ehdotuksista ja ideoista!:)
Kommentit (20)
Joku survival-laatikko. Siinä voisi olla koottuna kaikki (tai monta ainakin) Suomi-kliseet: salmiakkia, Matti on the wallet -kirjanen (tai ainakin jokin niistä kirjoista), Fazerin sinistä, HKn sinistä, Lahden sinistä, Marimekon sukat tai paita, SIM-kortti jne jne. Tai osta kirpparilta sukset ja monot, kudo itse villasukat.
Vierailija kirjoitti:
Suomi-minkäkielinenmiehesion-suomi -sanakirja.
Joo, miksi en ajatellut tätä aikaisemmin! Hän on Uudesta Seelannista:) Ja vaikka pärjäisikin hyvin pelkällä englannilla täällä niin hän on hyvin halukas oppimaan Suomea. Kiitos!
-ap
Vierailija kirjoitti:
Joku survival-laatikko. Siinä voisi olla koottuna kaikki (tai monta ainakin) Suomi-kliseet: salmiakkia, Matti on the wallet -kirjanen (tai ainakin jokin niistä kirjoista), Fazerin sinistä, HKn sinistä, Lahden sinistä, Marimekon sukat tai paita, SIM-kortti jne jne. Tai osta kirpparilta sukset ja monot, kudo itse villasukat.
Tää oli ihana idea, survival-laatikko! Ja siihen samaan se Suomi-Englanti sanakirja. Fazerin sinistä ja salmiakkia lähetin hänelle jo pari vuotta sitten postissa, jälkimmäinen oli kylläkin shokki x)
Lisää ideoita mitä voisi laittaa tähän laatikkoon:)
Kiitos paljon!
-ap
Villasukat ja käsineet, ehkä myös pipo. Tarpeelliset, ja varmasti tervetulleet tavarat.
Pitkät kalsarit, pipo , hanskat valmiiksi talvea ajatellen tai joululahjana myöhemmin, , muistan kun annoin mun ulkomaalaiselle miehelle, ei meinannut kalsareita illetä laittaa päälle, mutta pakkasen kiristyessä kelpasi.
Vierailija kirjoitti:
Matti IN the wallet!!!
Lakikirja josta voi lukea voimassa olevat lait.
Lisäksi ohjeet miten haetaan töitä.
Vierailija kirjoitti:
Lakikirja josta voi lukea voimassa olevat lait.
Lisäksi ohjeet miten haetaan töitä.
🤣👌
Suomi-minkäkielinenmiehesion-suomi -sanakirja.