Usko loppuu
Mitä teen, että palautan itseni ihmiskuntaan?
On ollut rankkaa, vaikka olen mitä yrittänyt toivoani menettämättä. Voimat loppuu ja -varat. Miten palauttaa usko edes johonkin?
En ole uskovainen, mutta kädet menee kuitenkin usein lujaa ristiin. Tarvitsisin läheisiä, ystäviä, seuraa, rakkautta, tukea ja turvaa - näin nyt aluksi. Itse olisin valmis antamaan vähintään saman kuin mitä saan, en ole sillä tavalla apua vailla. Vain yhteyttä muihin, eikö siinä ihminen toteudu? Olen ollut hyvin yksin liian kauan, voimat loppuu.
Ystävällisiä vastauksia kiitos, ei ole tarpeen lyödä lyötyä.
Kommentit (11)
Ihan hyvä kommentti. Olen jo auttanut muita yli varojeni. Monet osaa käyttää hyväkseen ystävällistä antajaa. Autan edelleen, mutta koitan olla hajottamatta itseäni. Apua pyytäneet pyysi jatkuvasti lisää ja katosivat, kun eivät enää tarvinneet tai löysivät muuta seuraa.
Olen liian yksin. Niin kuin sanoin, voimavarat loppuu. Koska olis mun vuoro? Pärjään ilman kenenkään apua sen verran, että jään henkiin, siinä kuin muutkin pärjää ilman ketään. Oikein se ei ole. Olen aina antanut enemmän luin Olen saanut, pyyteettömästi. En odota korvausta, mutta normaalia ihmisyyttä muilta.
Onko mun arvoni ja olemassaoloni siinä, mitä pystyn antamaan muille? Niin ajattelinkin, muta kun annettava loppuu eikä ole ketään muuta kuin pyytämässä enemmän.
Ole itse paras ystäväsi, lopeta tykkänään halu nojautua muihin. Mieti sitäkin, onko sulla läheisriippuvuutta, siihen viittaa nuo auttamisjutut.
Niin olen siis antanut muitten käyttää hyväkseen itseäni, koska sitä on vaadittu ja olen voinut. Kuitenkaan mulla ei ole sukulaisia tai perhettä paitsi yksi "huollettava", joka on parasta elämässäni. Ystävillä on perheensä ja sukunsa, paljon kiireitä. Olen hyvin kiitollinen, että ovat, mutta kuitenkin olen enimmäkseen yksin. Ollut suunnilleen aina, ilman tukiverkkoja, seuraa, rakkautta. Vuosikausia yksin joulut, syntymäpäivät, juhannukset. Välillä yritin olla sosiaalinen, sain henkistä ja fyysistä väkivaltaa ja olla muitten terapeuttina, roskakorina.
Olisko muita neuvoja kuin auttaa muita, jos ei vaan jaksa edes olla? Ja hyvä neuvo sekin, autan mielelläni ja hyvä olis tuntea voivansa olla jollekin tärkeä auttaessaan - vai olisko, jos auttaa? Tähän asti en ole ollut. Olin apuna ja sitten mut unohdettiin. Varmaan olin hyödyllinen, nyt tuntuu että loppuun hyödynnetty ja täysin yksin ja syrjäytynyt.
All my life I was swinging for the fence,
I was looking for the triple,
Never playing good defense
Gunnin' for the glitter,
Every hot and heavy hitter,
She was never really there so I couldn't really get her
I said
Factually I, I'm just a piece of it
Factually I, the very least of it
Piece of work, I was really quite a jerk
Keeping score is such a bore, a busy mind can go berserk
Oh feast on this, I was fishing for a hook
So I took a little trip, and I opened up the book
I said
Factually I, is just a medicine
Make you wanna cry, why don't they let us in?
Be my wife, I think you're right that we should mate
Tell your friends, I got a factory of faith
Late last night, I had a dream that it was great
I got a factory of
Crack your whip, she's confessing from the hip
She was good at getting there, but not as much for round trip
Oh all this time, I was searching for a dream
I was living in and out of every other sex machine
I said
Factually I, is just a medicine
Makes you wanna cry, why don't they let us in?
I got a factory of
And tell your friends, I got a factory of faith
I got a factory of
Faith
And love
And love
Sullakin on sisälläsi tollanen tehdas. Lepää välillä ja jatka taas.
Vierailija kirjoitti:
Ole itse paras ystäväsi, lopeta tykkänään halu nojautua muihin. Mieti sitäkin, onko sulla läheisriippuvuutta, siihen viittaa nuo auttamisjutut.
Tuttua juttua. Entä jos oot maailmassa täysin yksin, ollut vuosikymmeniä? Kyllä saa noita neuvoja, että auta muita, ja tapaa ihmisiä, jotka on vailla erittäin paljon vaikka mitä palveluja. Entä sitten?
Voisin olla läheisriippuvainen, olisi varmaan kaikki syyt. Läheisiä, kenestä voisin riippua, ei ole, joten pois se minusta. Kuten sanottu, mulla ei ole ketään. Vuosien mittaan on ollut miehiä, jotka ei halunneet parisuhdetta, mutta olla mun kanssa. Mielellään mun kustannuksella. Naapureita, jotka halusivat hoidattaa mulla lapsensa ja lemmikkinsä, ystäviä, jotka tarvitsevat yöllä terapeuttia, mutta katoavat muuten ja miehiä, jotka hakevat parisuhdetta kenen tahansa kanssa, mutta haluavat multa kaikki mahdolliset palvelut ilman yhtään omaa panostusta.
Olen epätoivoinen.
Vapaaehtoistyötä pari tuntia viikossa, niin että et uuvu. Siihen et rahaa tarvitse. Ja sieltä voi löytyä ystäviä.
Lasten auttava puhelin tms.
Se on mitä on. Käännä toinen poski ja rakasta.
Vierailija kirjoitti:
Että yksinäisyyteen tarjotaan taas lääkkeeksi lisää yksinäisyyttä? Ihan normaalia tarvita muita ihmisiä, kamalaa tollanen syyttely siitä. Sullakin varmaan asiat hyvin etkä edes huomaa sitä tukea mitä muilta saat. Silloin on helppo kuvitella olevansa vahva ja itsenäinen.
Usko pihalle talosta ja Toivo sisään taloon. Onko somessa mahdollisuuksia, onko pakkakunnalla mitään tai lähiseudulla, vai onko se pieniä paikkoja täynnä. Kehen ei voi luottaa ja kehen voi. Entä ulkomaiset kontaktit jossain someryhmässä. Et olet ainoa joka on yksin elävä ja miettii noita. Jos sulla on yhtään perhettä, kiva tai joku koira. -Onko asioita jotka kiinnostavat tai messutapahtumia niistä aiheista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että yksinäisyyteen tarjotaan taas lääkkeeksi lisää yksinäisyyttä? Ihan normaalia tarvita muita ihmisiä, kamalaa tollanen syyttely siitä. Sullakin varmaan asiat hyvin etkä edes huomaa sitä tukea mitä muilta saat. Silloin on helppo kuvitella olevansa vahva ja itsenäinen.
Kiitos helpottavasta kommentista ja ymmärryksestä. Ei mulla ole pitkiin aikoihin ollut ketään, olen kyllä etsinyt ja yrittänyt, mutta löysin hyväksikäyttäjiä ja väkivaltaa. Niin kuin sanoin, pärjään yksin, mutta se on väärin. Miten löytäisin muitten pariin?
Toivoisin vain yhteyttä ja yhteisyyttä, seuraa. Tietysti olen hyvin yksin, mulla on maailmassa vain lapseni ja muutama hyvä, mutta kiireinen ystävä. Kenenkään ei kuulu joutua elämään näin yksin.
Rupea auttamaan muita. Sillä tavalla saat hyvänolontunnetta ja myös jaat sitä hyvää oloa muille. Jos näet ympärilläsi ihmisiä, jotka tarvitsevat apua. Auta. Se voi olla pieni teko sinulle, mutta merkitsee toiselle hyvin paljon.