Belluna.fi Belluna Helsinki
Nostan nyt tietoon, jos joku muu välttäisi turhaa rahanmenoa eikä ostaisi kiinalaisia tuotteita vahingossa.
Tuotteet toimitetaan ilmaiseksi Suomeen, mutta mikäli et halua tuotteita pitää niin sinun pitää maksaa postituskulut Kiinaan mikä äkkiä katsoen ei halpaa ole.
Kommentit (37)
Kaikki verkkokaupat jotka käyttää tota "joku kiva nimi" Helsinki on huijareita.
Jos olisi oikea suomalainen firma, sillä olisi Oy-nimi ja muitakin yhteystietoja kuin epämääräinen meiliosoite. Mutta tarkkana pitää mainokseen törmäävän olla, aika laadukkaasti tehdyt sivut eikä suomen kieli ole yhtä kökköä kuin joissakin aiemmissa. Käännösmeininki kyllä näkyy kun huolella lukee.
Haksahdin tilaamaan Bellunasta ja vaatteet on ihan kuraa. Pellavahousut ei ole pellavaa nähneetkään ja lapussakin lukee cotton. Ja muut tuote et tekokuitua. Tilasin sen verran suurella summalla, että palautukseen lähtee. Onko kellään kokemusta, saako rahoja takaisin (paitsi postikulut)? Harmillisesti otin Maksoin klarnalla enkä luottokortilla.
Itse olen niin epäileväinen jo näiden suhteen, että käyn etsimässä yrityksen y-tunnusta.
Klarnalle ilmianto. Poistaavat maksuvaihtoehdon näistä huijarikaupoista.
Kävin katsomassa niiden sivut ja huomasin heti, että niillä ei ole osoitetta, eikä puhelinnumeroa. Tällaiset firmat on aina jotain Kiina-kauppoja, varokaa niitä.
Hei kommentoitko vielä paljonko palautus tuli maksamaan?
Kiitos keskustelun avauksesta! Olin jo tilaamassa, mutta huomioni kiinnittyi sivun kielioppivirheisiin. Älkäämme siis uskoko "suomalaisiin perheyrityksiin", jotka ovat lopettamassa pitkään toimineita perintöyrityksiään - eivätkä edes osaa suomea.
Kaunista kesää kaikille mielensä muuttaneille!
t. Tarja
Minäkin aloin etsiä firman omistajien nimiä ja tutkia firman taustaa. En ollut nimittäin yrityksestä koskaan kuullutkaan ja ajattelin kotimaisen perheyrityksen yhteystietojen löytyvän helposti. Vaan eipä löytynyt y-tunnusta, ei toimitusjohtajaa, ei suomalaista posti- eikä käyntiosoitetta jne. Onneksi olin taas kerran pikkutarkan nipottajan tuulella, vaikka minua siitä usein haukutaan...
Nuo nettisivut kertovan jo aika paljon; Vaatteiden kuvat on suoraan jostain muualta otettuja. Mallit on kaikki aivan eri tyyppejä, vaatekuvissa ei ole mitään selkeää linjaa. Siis osa on otettu ikäänkuin selfieinä, osa sisätiloissa, osa ulkona jne. Sivujen alareunassa arvostelut näyttävät pelkkää plussaa. Sen sijaan, kun menet sivuille, joita tuo arvostelu imitoi, ei noita kehuja kyllä enää löydy. Firman tiedoissa ei ole oikein mitään selkeää. Tuotteet muka valmistetaan laadukkaasti ja ties mitä hienoa, kuvat ei kyllä näytä siltä, että kyse olisi laatutuotteista.
Haksahdin poikkeuksellisesti tähän! Oletteko kuitenkin saaneet tilaamanne tuotteen? Housut olleet matkalla nyt 9 pv. Maksoin onneksi luottokortilla...
Ei pida ostaa Bellunasta mitään. Samaa myy Temu näköjään. Minäkin tilasin takin ja sain rievun. Lähetin sp.n firmaan saisin 20% alennusta tai lähettää takas Kiinaan, posti ois maksanut 45.90 e tuote itse 37.50e. Ehdin jo maksaa klarnan kautta. Noh tulinhan oppineeksi jotain. 😩
Hei! Minäkin valitettavasti menin tähän huijaukseen! Ärsyttää!
Maksoin luottokortilla, onko nyt siis jotain miten saisin peruttua ostoksen tai tehtyä asialle? Kiitos vastauksista.
Onko kukaan jättänyt vaan hakematta pakettia lokerosta? Että jos vaan antaa sen lähteä palautukseen, niin silloinhan ei tarvitse maksaakaan mitään..
Sama. Tuotteet olleet matkalla 2 viikkoa. Asiakaspalvelusta kyllä vastattiin, että selvittävät missä viipyvät. Voikohan luottokortilta perua maksun? Tutkin myös sivuja, mutta en huomannut epäilyttävää.
Soitin pankkiin, koska olin maksanut luottokortilla. Sain tietää, että maksu oli lähtenyt saksalaisen firman tilille. Korttini kuoletettiin. Minua kehotettiin säästämään sähköpostikeskustelut tämän firman kanssa. Mikäli tavara ei tule tai se ei ole sitä mitä piti, tehdään pankin sivuilla reklamaatio. Rahat saattavat palautua takaisin jossain vaiheessa. Tärkeää siis se, että te ketkä olette ostaneet luottokortilla, kuoletatte korttinne nyt.
Tavara kyllä tuli, mutta ovat liian pieniä, vaikka tilasin tavallista kokoani isommat. Pitääkö kortti tosiaan kuolettaa? Kortilta on lähtenyt vain ne summat, mitkä piti.
Kaikki tällaiset mukasuomalaiset firmat voi tunnistaa mm. siitä, että tuotteita on todella paljon erilaisia, ei mikään pikkulafka Suomessa pystyisi tuollaista varastoa pitämään, myöskään firman osoitetta eikä puhelinnumeroa ei löydy.
Samoin nämä ovat usein huijauksia, missä joku kertoo lohduttoman stoorin, miten ei voi jatkaa yritystään kun ei kannata tms. ja koko varasto myydään nyt halvalla. Niissä on selvästi käytetty jotain käännöskonetta, kieli kömpelöä ja ilmaisut liian muodollisua. Toki aitojakin tapauksia on
Tarkkana saa nykyään olla. Jäljet johtavat useimmissa tapauksissa Kiinaan, voi olla joku Euroopan maa välissä. Pitää olla kriittistä nettilukutaitoa, älkää ihmiset menkö halpaan niin helposti.
Vaaran merkkejä: ei yrityksen nimeä (joka voi siis olla oikeaan yrityksellä olla erikin kuin kaupan nimi), osoitetta, ei y-tunnusta, ei käyttöehtoja. Kuvat ovat keskenään erilaisia ja niissä on aina eri malli (jolta yleensä rajattu pää pois)= kuvat on varastettu muualta. Kankaan koostumusta ei ole kunnolla merkitty. Tekoäly tekee teksteistä nykyisin parempia, mutta silti vielä tekstit voivat olla kömpelöä suomea. Kun osaakin näistä täyttyy, kyseessä on luultavasti kiinalainen yritys ja kun muutkin tiedot ovat epämääräisesti esitettyjä, tuotekaan ei luultavasti ole sitä, mitä kuvissa näytetään.
Kiitos nostosta, liian myöhään tosin osaltani koska kerkesin eilen (onneksi pienen) tilauksen tekemään. Sain seurantakoodin YunExpress joka herätti epäilyt että nyt on onnistunut kusetus.