Belluna.fi Belluna Helsinki
Nostan nyt tietoon, jos joku muu välttäisi turhaa rahanmenoa eikä ostaisi kiinalaisia tuotteita vahingossa.
Tuotteet toimitetaan ilmaiseksi Suomeen, mutta mikäli et halua tuotteita pitää niin sinun pitää maksaa postituskulut Kiinaan mikä äkkiä katsoen ei halpaa ole.
Kommentit (37)
Kotimainen perheyritys kertoi riipaisevasti ahdingostaan sitten paljastui outoja asioita
Komppaan edellisiä: luin muka-blogin juttua, ja avasin Bellunan, näytti tosi hyvältä ja haksahdin just kuoseihin, jotka oli ihanat. Sit vielä sai halvemmalla just hyvää materiaalia - pellavaa ja puuvillaa.
En ole aikaisemmin haksahtanut näihin, mietin, että tekeekö AI tämmöisiä sivuja. Vaatekuvien sekalaisuus oli kummallista. Mutta siis:
Postista tuli erittäin huonolaatuista materiaalia. Kuosit kuvien mukaiset, koot sopivat, mutta tosiaan materiaali 'kuraa'.
Voi harmin paikka. Minä myös haksahdin. Tilasin pellavaa ja sain polyesteriä. Täyttä kusetusta. Ei ollut lähetyksessä palautuslomaketta eikä myöskään palautusosoitetta. Lähetin takaisin jakelijalle - maksoin siitä - koska halusin päästä eroon koko paketista heti.
Tein reklamaation myös Klarnalle ja ko. firmalle. Sitten alkoikin omituinen tekoälyllä kirjoitettu episodi sieltä firmasta. Ole siis tarkkana, säilytä kuitit ja ole yhteydessä vielä uudemman kerran Klarnaan. Uhkasin tehdä kuluttajasuojalle ilmoituksen. Olisi pitänyt. Sain vihdoin Klarnalta tiedon, ettei tarvitse maksaa. Reklamaation jälkeen he jäädyttävät saatavat, kunnes tilanne selviää. Menetin itse maksamani palautuskulut, mutta tunsin, että se on pieni menetys kaiken sen kusetuksen jälkeen. Jossakin vaiheessa firmalta tuli osoite Kiinaan, johon olisi pitänyt paketti palauttaa omin kustannuksin. Ratkaisin asian niin, että en paketin uudestaan palautuessa minulle, sitä koskaan matkahuollosta enää hakenut.
Ilmoitin myös Klarnalle, että olen pettynyt heidän suostuessa asioimaan ko. huijarifirman kanssa.
Hämmentävää että joku vielä vuonna 2024 menee tällaisiin ansoihin.
"Varokaa huijausverkkokauppa Kalevala-Tamperetta
Vierailija
12.08.2024 | 21:08
Halusin tulla tänne varoittamaan verkkokaupasta nimeltä Kalevala-Tampere, jota ainakin Instagramissa mainostetaan.
Ostin sieltä nahkalaukun, jota siis mainostettiin nahkaisena mutta joka on aivan selvää muovia ja muutenkin huonosti tehty. Ostin myös mohairneuleen joka on kuin muovipussia pitäisi päällä, selvästi jotain surkeaa tekokuitua. Asiakaspalveluviesteihin vastaavat joko googlekääntäjän tai botin avulla, eivätkä noudata Suomen kuluttajansuojalainsäädäntöä palautusten suhteen. Palauttaminen ei näytä olevan lainkaan mahdollista, vaikka mainostavat sivuillaan 30 päivän palautusoikeutta, sillä tyrkyttävät vaan hinnanalennusta tai korvaavaa kamaa (postikuluja vastaan), ja kun näihin ei suostu, eivät enää vastaa asiakasviesteihin.
Laitan viestiä tänne siksi, että itse etsiskelin kuluttajakokemuksia tästä lafkasta ennen ostosta, mutten löytänyt, joten ajattelin että no news is good news. No, valitettavasti tällä kertaa ei ollut."
MODE POISTI TÄMÄN.
Itsellä sama tilanne Klarnan kanssa. Ja odottelen tällä hetkellä että Klarna todella puuttuisi asiaan ja kysyinen asia selviäisi. Ja en todellakaan aio maksaa mitään palautuksesta. Ja minuun ei olle Bellunasta ole oltu enää yhteydessä minuun vaikka olen heille useamman sähköpostin laittanut. En ole saanut mitään palautus osoitetta. Vaatteet olivat täysin huijausta.
Itse en hakenut tuotetta lainkaan postista. Ilmoitin klarnalle palautuksesta enkä maksanut mitään. Nyt parin vkon jälkeen tuli bellunalta ihmettelyä, että miksi en hakenut toimitusta. Kysyivät osoitetta uudestaan. En vastannut kuin että olette huijarifirma. Enkä palaa enää asiaan. Klarnalta ei ole tullut mitään maksua, vaikka väittivät asiakaspalvelussa että noutamattomista toimituksista perivät puolet tuotteen hinnasta. Näin lukee nettisivuillaan myös. Mutta eipä ole vielä kuulunut laskua.
Itse soitin asiakaspalveluun niin huonosti suomea puhuva alkoi kyselemään luottokortin numeroita henkilötunnuksia. Löin luurin korvaan. Älkää tilatko sieltä yhtään mitään!!
No niin. Siis täällä yksi hutiin mennyt myös. Onko kellään käsitystä mitä tapahtuu todella jos pakettia ei hae? (Tialsjn kaarnan kautta, eli en ole mtn maksanutkaan)
Tai, saanko jotenkin peruutettua tän aivottoman tilauksen (ähz ei voi olla totta, menin lankaan)
Saman virheen tein luulin ostavani kotimaisesta kaupasta puuvilla/pellava mekon, tuote saapui ja oli 100% polyesteriä. Edelleen yritän tuotetta palauttaa, en suostu maksamaan postikuluja koska en ole saanut oikeaa tuotetta minkä tilasin. Katsotaan miten tässä loppujenlopuksi käy.
Saman virheen tein luulin ostavani kotimaisesta kaupasta puuvilla/pellava mekon, tuote saapui ja oli 100% polyesteriä. Edelleen yritän tuotetta palauttaa, en suostu maksamaan postikuluja koska en ole saanut oikeaa tuotetta minkä tilasin. Katsotaan miten tässä loppujenlopuksi käy.
Minäkin haksahdin tähän, kun en kiireessä muka ehtinyt perehtyä firmaan tarkemmin. Niin harmittaa, että meninkin halpaan. Eli paketti vaan takaisin postiin ja Klarnalle ilmoitus, ettei maksa? Teen kyllä ilmoituksen kuluttajansuojaan, kamalaa kuraa...
Palautus Kiinaan maksoi 60€.
Maksu oli Klarnan kautta ja kun palautukseni oli perillä Kiinassa hyväksyttiin palautus ja enkä joutunut maksamaan Klarna maksua.
Vaatteet ovat huonoa laatua eikä todellakaan mitä sivustolla luvataan. Siihen asiaan Belluna ei ole ottanut mitään kantaa vaikka tuotteet ovat eri materiaalia mitä sivustolla.
Suomen Kuluttajaneuvonta hoitaa vain sellaisia asioita, joissa vastapuolena on Suomessa toimiva yritys.
Euroopan Kuluttajakeskus (www.ecc.fi) hoitaa asioita, joissa vastapuolena oleva yritys on sijoittunut EU- tai ETA-alueelle.
Jos vastapuoli on EU/ETA-alueen ulkopuolella, ei Eurooppalaisilla viranomaisilla ole keinoa auttaa asiassa.
En ymmärrä miksi Klarna edelleen tekee yhteistyötä tämän firman kanssa edelleen😐
Rovaniemi talvella
Tässä sivuilla jo yritystä, kun on joku kaupparekisterinumerokin kirjoitettu sivulle, mutta ytj:n perusteella virheellinen.
Taas uusi yritys, jossa kerrotaan, että suomalainen yritys joutuu lopettamaan ja kun tutkin tietoja niin kummasti joutuu "Rovaniemellä sijaitsevan" yrityksen tuotteet palauttaa tänne:
Nimi: Sunny HE
Osoite: No. 213 Taikang Middle Road, Yinzhou District, Ningbo City, Zhejiang Province
Kaupunki: Ningbo City
Maakunta: Zhejiang Province
Maa: Kiina
Postinumero: 315100
Tästä firmasta oli juttu IS:ssä, ehkä joku taitavampi osaa linkittää? Mä en tiedä miten se tehdään.
Belleza ja Belluna samaa huijausfirmaa!
🇺🇦🇮🇱