Olisiko moukkamaista viedä lapsen kaverisynttäreille lahjaksi omatekemät
villasukat ja -lapaset? Sitten jokin pieni lisä, esim. legopakkaus (n.4 e) rahat tiukalla tässä kuussa joten luovuutta tarvitaan:
Mielipiteitä!
Kommentit (26)
Mutta lasten keskuudessa tällaisella lahjalla ei ehkä ole kovin suuri suosio. Kun olin lapsi, äitini sai samantapaisen idean (tosin ei rahanpuutteen takia vaan pelkkää pihiyttään) ja vein sitten monille perättäisille synttäreille itsetehdyn lahjan. Muistan, että minua nolotti viedä se lahja, kun muiden tuomia lahjoja ihasteltiin kilvan ja minun tuomani laitettiin vain sivuun.
Olisin iloinen jos lapseni saisi lahjaksi jonkun itse tekemät villasukat tms.
Se on arvokkaampaa kuin raha. Minusta on tosi ihanaa, kun lapset saavat lahjaksi jonkun käsityön. Siinä näkee, että lasta on ajateltu. Ja kyllä meillä lapsetkin tykkäävät.
Voisi neuloa siihen jotain kivoja kuvioita..
Kiitos ettette ihan lynkanneet ideaa maanrakoon! -1-
Voisi neuloa siihen jotain kivoja kuvioita..
Kiitos ettette ihan lynkanneet ideaa maanrakoon! -1-
tarrat kuin legot? Muuten kivat nuo sukat ja lapaset.
olisin tyytyväinen jos oma saisi edes yhdet sukat ettei tarvi itse kutoa. ja jos ei osaa olla lego pakkaukseeen tyytyväinen on kyllä lellitty pilalle..
ja lisäksi suosittelen esim. tarroja, ne on aina hyviä :) Tiimarista tai suomalaisesta kirjakaupasta saa monesti alehintaan, ei tule edes kalliiksi.
Kai sekin on vähän, miten opetetaan. Jotain kivoja värejä ja kuvioita (?). Ja ainakin tämä äiti arvostaisi tuollaista lahjaa enemmän kuin jotain ostolahjaa. Tuollaiselle lahjalle on aina käyttöä :)
Ja lisäksi tosiaan mielummin joku nätti vihko/päiväkirja/kynä/tarroja tms. kuin legoja. Tulee halvemmaksikin.
Toisekseen, minä aina sanon lapsilleni, että meidän synttäreille saa tulla ilman lahjaakin. Eivätkä lapset edes pahastu, jos joku on jättänyt lahjan tuomatta.
saa varmasti leluja muiltakin ihan riittämiin. Itse voisin kuvitella tekeväni sukkiin ja lapsiin sopivat huivin ja pipon (jos aikaa riittää)
Vai onko sulla varastossa paljon lankoja, joista kutoa?
Ihana idea minustakin, eikä tosiaan kaipaa lisäksi mitään.
Juuri eilen miehelle sanoin, että pitäisi pyytää taas anoppia tekemään lapselle villasukat talveksi... Jotenkin nolottaa pyytää, kun anoppi ei kuitenkaan kehtaa kieltäytyä, vaikka ei ehtisi tai jaksaisikaan..
oli eriparia. Siis ihanan värikkäät ja kuviolliset, muttei symmetriset. Mukana oli vielä jostakin lastenkirjasta otettu teemaan sopiva runon pätkä. Aivan ihanat!
Yhdestä nalle-lankakerästä tekee kyllä 10-vuotiaalle sukat ja lapaset. Ja niitä on tosi kauniita värejä
Hyvin käy. Mutta minäkin vaihtaisin tuon legopakkauksen esim. kivoihin kyniin.
Ja jollei sulla ole noi sukat ja lapaset valmiina, voisi tehdä vaikka lapaset ja säärystimet. Säärystimet on nyt muotia, niinkuin kyllä lapastenkin pitäminen
mutten tiedä mitä tuon ikäinen lapsi siitä tuumaisi.
Yleensä noudatan itse periaatetta, että synttäreille sitä mistä lapsi todella tykkää ja jouluna voi laittaa niitä pehmeitäkin paketteja (joista lapseni eivät niin välitä).
Sivuhuomautuksena, että mun mielestä 4 euron lahjakin on pelkästään hyvä! En ainakaan yhtään kalliimpia odota omille lapsilleni kaverisynttäreillä. Tai muutenkaan.
Itsekin neulon paljon, mutta aina lisä on tervetullutta, ja käsintehtyä meidän perheessä arvostetaan - lapset myös!
Mitä jos kyselet tytön äidiltä vaikka, mikä tytön lempiväri on, ja niitä sitten sukkiin ja lapasiin?
Todella hyvä lahja nykyajan lapsille. Oppivat arvostamaan itse tehtyjä...