Muita, joiden mies ei tee oma-aloitteisesti mitään perheen eteen?
Minä olen meillä se, joka tekee kaiken metatyön ja huolehtii, että arki pyörii. Mies ei mieti, onko kaapissa huomiselle ruokaa, onko päiväkotireppu pakattu tai onko pyykit pesty. Joudun aina käskemään miestä kotitöihin ja mies ärsyyntyy, kun "olen aina vaatimassa jotain". Onko ihme, kun ei oma-aloitteisesti tee?
Mies kyllä käyttää paljon aikaa siihen, että miettii, mitä ostoksia haluaa tehdä itselleen mielenkiinnonkohteisiinsa liittyen ja suunnittelee paljon harrastuksiaan. Perheen yhteisiä asioita ei mieti, eikä oma-aloitteisesti tee. Onko muilla tällaista?
Kommentit (26)
Ei ole. Hoitovastuuta on ollut alusta saakka molemmilla. Etätyötä tekevänä päävastuuasioita miehellä ovat nykyään esim. lasten Wilman hoitaminen, hammaslääkäri/lääkärikuskaukset päivisin sekä pääosa ruokaostoksista ja ruuan teosta. On myös se vanhempi, jonka numero on annettu kouluun ja päikkyyn koska pystyy vastaamaan puhelimeen virka-aikana.
Nyt osa lapsista jo teinejä, jotka hoitavat esim.pyykkinsä itse. Meillä on keittiövuorot ja käy nykyään myös siivooja pari kertaa kuussa. Itse vastaan harrastuskyydeistä pääosin ja lemmikeistä sekä yleisestä siisteydestä. Maksan siivoojan käynnit ja vaateostokset ja hygieniatarvikkeet.
Vierailija kirjoitti:
Aina joskus ahtaassa ja rajallisessa mielessäni käy tökkimässä kateus perkele, joka kysyy minulta tökkiessään, että miksi en ole enemmän itsekäs Miksi et olisi enempi naisten seurassa isompi mulkvisti, niin saattaisit saada itsellesi mahd. kumppaninkin, kun, kuten hän jatkaa huomauttaen minua siitä kuinka usein olen saanut lukea vastaavia avauksia täältä ja kuinka se, että olen huolehtinut niin itsestäni kuin läheistäni ja ympäristöstäni ole mahdollistanut minulle parisuhdekumppanin löytämistä.
Ja minä vastaan väsyneenä, että odota vielä. Ehkä sykysnä asia muuttuu vaikka tovoin asian muutuvan toiseksi jo ennen kuin talven lumi olivat sulaneet.
Joskus myönsit, että puhut yhtä koukeroisesti kun kirjoitat. Kyllä se ongelma on silloin siinä, että pitkästytät kumppanisi heti kättelyssä, ei siinä, ettet ole tarpeeksi mulkvisti. Aikuinen mies ja teinipojan logiikka hoi.
Mikä oli valintaperusteesi kun otit itsellesi tällaisen miehen?
Vierailija kirjoitti:
Mikä oli valintaperusteesi kun otit itsellesi tällaisen miehen?
Iso vehje.
Ap
Olen nähnyt yhden (1) miehen, joka ei ole tuollainen. Kyseessä kaverini puoliso, joka tosin sekin ilmeisesti oppinut läksynsä vasta avioeron jälkeen.
Ja olet miehen kanssa koska?
Joku nyt vaan pitää olla kun muillakin on?