Toiminko väärin tässä tilanteessa?
Olimme ystävieni kanssa terassilla viikonloppuna. Seuraamme liittyi muutama ystäväni ystävä ja heidän kumppaninsa. Kaikki meni aluksi kivasti, kunnes naisista yksi joi itsensä älyttömän kovaan humalaan. Baari oli menossa kiinni samaan aikaan. Kysyin tämän naisen mieheltä, ovatko he menossa millä kotiin. Mies vastasi minulle, että taksilla hän menee, ei tiedä naisestaan. Sitten mies lähti. Huusin miehen perään, että ei hän voi kumppaniaan tuossa tilassa jättää ja toivoa pääseekö yksin kotiin (he asuivat eri suunnassa kuin me muut, eikä kovinkaan lähellä). No, mies tuli takaisin huutamaan minulle kuinka minun täytyy pitää huoli omista asioistani. Yritin olla rauhallinen ja pyysin mieheltä anteeksi jos aiheutin mielipahaa, mutta korostin ettei naista voi jättää yksin, emmekä me pääse häntä saattamaan. Tällöin mies nosti pöydältä tuopin ja paiskasi maahan huutaen minulle taas.
Olen vieläkin hieman järkyttynyt tuosta ja kuulin ystävältäni (hänen ystävä, tuo nainen, oli kertonut hänelle) että mies oli vielä seuraavana päivänä kertonut kuinka olen kamala ihminen.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Kun nainen itse päättää vetää kusi paska kännit niin naisen oma ongelma. Ei ole yhdenkään miehen vastuulla huolehtia naisesta joka ei itse eikä hänen ystävätkään suostu sitä tekemään
Ei monelle tule mieleenkään jättää omaa puolisoa räkäkännissä jälkeen.
Yhtä juoppomiestä aivan liian kauan katselleena minä ymmärrän aivan täysin. Ystäväkin voi saattaa taksiin ja kehottaa hakemaan apua päihde ongelmaan, ei se ole mikään romanttisen kumppanin pyhä velvollisuus. Ja jos on ambulanssi/juoppoputkakunnossa, niin senkin olisi voinut hoitaa Ap ihan itse, heitteillejättömielessä koko seurue on yhtä syyllinen jos yksi kuukahtaa katuojaan. Ihan samalla tavalla kuin kännisen sinkunkin kanssa.
Mä ajattelen, että ainakaan lapsiperheessä ei tarvitse tulla kotiin ollenkaan jos kunto on ihan posketon. Menköön kaverin sohvalle tms nukkumaan päänsä selväksi. Ei aikuista juoppoa tarvitse kenenkään paapoa. Siitä ne vaan oppii, ettei itsestään tarvitse kantaa mitään vastuuta.
Se nainen on l u t k a ja miehensä tietää sen. Siksi hermostui.
Naisen omasta miehestä oli kyse.