Sulaa hulluutta nämä leikkaukset. Ottakaa ne sakset pois Purralta!
Ulmailla asuvilta eläkkeitä pois on sulaa hulluutta. Ainakin heiltä joilla ei muutoin ole yhteyttä suomeen ollut vuosiin. Mieluummin vaikka leikattais kaikkein rikkaimmilta niitä lapsilisiä! Mutta joku: ottakaa nyt ne sakset pois siltä Purralta edes hallituksen loppukaudeksi!
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Onkohan Purran märkä uni hankkia joku päivä kunnon giljotiinit!
Himoitsee pyövelin virkaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä en kanssa tajua miksi juuri rikkaimmilta ei saisi leikata? Eli esim nämä joilla on varaa muuttaa ulkomaille eläkeellä.
Espanjassa taitaa olla halvempaa asua kuin Suomessa
Vierailija kirjoitti:
Vuoden olin työttömänä ja tulot olivat noin 2 kertaa suuremmat kuin nyt kun sain 4 per päivä työn, että jotain vikaa tässä on ja työttömät eivät todellakaan ole se köyhin ryhmä, että ihan hyvin olisin pärjännyt vähemmällä, kuten nytkin joudun tekemään kun käyn töissä.
Älä valehtele! Jättäydy uudestaan työttömäksi jos tienaat enemmän. Työttömyysturva Kelalta on minimi, sen verran saa jokainen työssäolevakin.
Vierailija kirjoitti:
Suomi ei nouse tästä taantumasta niin kauan, kun Purra pitelee saksia. Säästöjä voi jatkaa ikuisuuksia, mutta ei se auta, jos ei tule kasvua. Kansalta on rahat loppu.
EU:n tarkkailuluokalle mennään.
Hyvä juttu siinä on se, että tarkkisluokkaa johtava EU ei ymmärrä tunnin junia ja turkulaisia siltarumpuja. Siinä vapauhtuu heti 3 500 miljoonaa muuhun käyttöön. Voi olla jopa kansan kannalta hyvä juttu se tarkkailuluokka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en kanssa tajua miksi juuri rikkaimmilta ei saisi leikata? Eli esim nämä joilla on varaa muuttaa ulkomaille eläkeellä.
Thaimaassa vielä halvempaa. Eikä vaan asuminen, vaan myös ruoka, liikkuminen ja lääkärinhoito.
Omituinen näkemys, että yhteiskunnan tulisi kustantaa elämäsi.
Vierailija kirjoitti:
Suomi ei nouse tästä taantumasta niin kauan, kun Purra pitelee saksia. Säästöjä voi jatkaa ikuisuuksia, mutta ei se auta, jos ei tule kasvua. Kansalta on rahat loppu.
Mistä sitä kasvua sitten tulee?
Eikö silloin vähennetä menoja jos rahat on niin loppu että joudutaan lainaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Taustalla on se että
Suomeen tullaan hakemaan passi ja muutetaan takaisin Somaliaan elelemään Suomen valtion takuueläkkeellä.
Somaliassa normaali palkka on 200 eur kuukaudessa.
Tämä. Epäilemättä taustalla on juuri tämänkaltainen ajatus. Mitenpä sen muuten muotoilisit, ettei syytettäisi rasismista, kuin ottamalla sen pois kaikilta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Thaimaassa vielä halvempaa. Eikä vaan asuminen, vaan myös ruoka, liikkuminen ja lääkärinhoito.
Astetta vaikeampi rasti perus tuulipuvulle. Fugessa ei tarvi viisumeja ja siellä pärjää Suomella.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Suomessa on vielä paljon leikattavaa sosiaalipuolelta. Kohderyhmä vain pitää muuttaa suomalaisista ulkomaalaisiin ja heidän elättämiseen maassamme. Pystymme elätäätämään omamme mutta emme kaikkia "sotaa" pakenevia (lue: kelaturisteja).
Kannattaa kuitenkin muistaa, että jokainen köyhälle annettu sentti menee kulutukseen ja palautuu näin yrittäjille ja valtiolle. Ei ne rahat varsinaisesti häviä mihinkään. Rahat häviävät silloin kierrosta kun ne viedään ulkomaille tai makuutetaan jossain patjan alla.
Vierailija kirjoitti:
Eikös se olisi hieno juttu, että kaikkien elämä kustannettaisiin, eikä kenenkään tarvitsisi kärsiä? Eikö ihmiskunta ole aina tähän pyrkinyt? Jos koneet tekisivät kaikki työt täällä, pitäisikö ihmisten siltikin tehdä jotain näennäistä "ansaitakseen" elämänsä? Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös se olisi hieno juttu, että kaikkien elämä kustannettaisiin, eikä kenenkään tarvitsisi kärsiä? Eikö ihmiskunta ole aina tähän pyrkinyt? Jos koneet tekisivät kaikki työt täällä, pitäisikö ihmisten siltikin tehdä jotain näennäistä "ansaitakseen" elämänsä? Miksi?
Ihmiskunnassa en tiedä, mutta mua ei kiinnosta antaa suurta osaa omista tuloista muiden elämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattaa olla mutta ei meidän silti tarvitse kustantaa joidenkin elämää siellä. Maksakoon sen itse.
Vierailija kirjoitti:
No kun tässä ei nimenomaan leikata rikkaimmilta. Kansaneläkettä saa vain ne köyhimmät. Työeläkkeen maksaminen ulkomaille jatkuu edelleen ja ne on juurikin ne isot eläkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sitä kasvua sitten tulee?
Eikö silloin vähennetä menoja jos rahat on niin loppu että joudutaan lainaamaan.
Ei ainakaan leikkauksista! Leikkaukset vähentävät ostovoimaa ja pahentavat lamaa. Rahat pitää kohdentaa oikein, eikä tuhlata miljardeja johonkin junaan jotta pääsisi 10 minuuttia nopeammin kotiin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattaa olla mutta ei meidän silti tarvitse kustantaa joidenkin elämää siellä. Maksakoon sen itse.
Haluat köyhät eläkeläiset takaisin Suomeen, nostamaan kenties tt-tukea, ja käyttämään sotepalveluita joita ei riitä nytkään kaikille. Olet niin tyhmä että sahaat omaa oksaasi.
Kuolleella planeetalla ei ole eläkkeitä! Suomalaisten hiilijalanjälki, eli elintaso, pienenee nyt kovaa vauhtia kohti sekä kansalaisten itsensä vaatimaa, että ilmastosopimuksessa sovittua, kestävää tasoa. Purra on paljastunut ilmastotekojen tekijäksi, vaikka ei tietenkään persujen listoilla olevana voi ilmastolla perustella leikkauksiaan, vaan talouteen ja velkaantumiseen vedoten. Yhtä kaikki, nyt Suomi menee kohti hiilinegatiivisuutta kovaa vauhtia. Ilmastohätätila! Nyt on pakko! 2030 pitää olla valmista.
Miellät väärin. Eläke ei ole ansaittua tuloa, ei työeläkekään vaan se on 70 - 80 prosenttisesti sosiaaliturvaa, jonka muut, nykyiset työssäkäyvät kustantavat sinulle. Olet itse maksanut työeläkkeestäsikin aikoinaan työssä vain pienen siivun. Eläkeläiset elävät muiden maksamalla kovatasoisella sosiaaliturvalla, eikä meillä muilla ole enää varaa maksaa.