Heka tekee taas 5,3 prossan vuokranantaja korotukset
Kommentit (66)
En ymmärrä ketkä noita asuntoja edes saa. Hain vuosikausia mutta en saanut. Ei ne ainakaan tavallisille työssä käyville ja lapsiperheille ole.
En minäkään saanut kun 30 v olin tuloton ja vailla kämppää
mun työkaveri pisti näenmäisesti lapsensa 28 v ulos kotoa omakotitalosta ja se sai heti hienoon kaksion
pitää osata larpata koditonta
Ottakaa asumistuet pois, niin vuokrat laskee, väittivät. Saunan takana olis tilaa
Hetki sitten täällä hihiteltiin omistusasujille korkojen noususta. Silloin sanottiin, että nousee ne vuokratkin perässä. Ei uskottu.
Vierailija kirjoitti:
mun työkaveri pisti näenmäisesti lapsensa 28 v ulos kotoa omakotitalosta ja se sai heti hienoon kaksion
Nih, no miettikääs nyt sitten miten se helpoiten onnistuu. Itselleni onnistui tosi helposti.
Aikalailla kustannukset nousseet noin 20v aikana jos vuokrat on suunnilleen tuplaantuneet
Vierailija kirjoitti:
Kotoa muuttavat saa Hekalta helposti kämpän.
Nih, ja kyllä kannattaa hakea hekalta halvempaa vuokra-asuntoa kun edellinen meni pikkasen kelan rajojen yli. Sitten kun sen hekan asunnon ehkä saa niin sekin menee rajan yli ja taas kela pakottaa vaihtamaan :D
Oikea järkevä ratkaisu olisi nostaa kelan raja käyvälle tasolle tai vaihtoehtoisesti sallia vanha järjen käyttö eikä ruveta vaatimaan heti euronkin ylityksestä kalliita selvityksiä ja ruveta laskemaan tukiaisia. Aiemminhan ylitystä sai olla ainakin joitain kymppejä ilman ongelmia.
Maakunnissa on halvempia asuntoja tarjolla pilvinpimein, jos hekan vuokrataso hirvittää. Kelan rajat eivät muodostu ongelmaksi.
haha,mitäs asutte jossain reunasuomessa jossa on ihan törky kallista kaikki
Vierailija kirjoitti:
Maakunnissa on halvempia asuntoja tarjolla pilvinpimein, jos hekan vuokrataso hirvittää. Kelan rajat eivät muodostu ongelmaksi.
Kelan rajat on maakunnissa alemmat, että ihan sama ongelma tulee vastaan
Vierailija kirjoitti:
Minne kaikki raha oikein menee...?
Ma tujen elättämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Katselin minäkin joskus, että Lapualla saisi nykyisen yksiöni vuokrasummalla kolmion. Ainoa vain, ettei siellä Lapualla ole työpaikkoja. Koko edullinen asuminen on Suomessa myytti. Jos johonkin perähikiälle tulisi joku iso työllistäjä, niin vuokrat nousisivat heti tappiin.
Taitaa Hekalla taas muutosneuvotteluja pukata loppusyksyllä.
Vaikka toisaalta kokoajan on näköjään rekryt päällä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ma tujen elättämiseen.
Värillä pääsee kärkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katselin minäkin joskus, että Lapualla saisi nykyisen yksiöni vuokrasummalla kolmion. Ainoa vain, ettei siellä Lapualla ole työpaikkoja. Koko edullinen asuminen on Suomessa myytti. Jos johonkin perähikiälle tulisi joku iso työllistäjä, niin vuokrat nousisivat heti tappiin.
Jep, jep, ja hyvä esimerkki löytyy Uudestakaupungista. Halpa maakunta, vaan mitäs tapahtui, kun tuli autotehdas?
maltillinen viime vuoteen nähden ja noillahan sitä korjausvelkaa on päässyt kertymään huonon talouden pidon takia.
Kaikki asukkaat osallistuu takoisiin.
Hekan asunnoissa pitäisi olla tulorajat. Nyt niissä asuu paljon hyvätuloisia jotka nauttivat isosta tulonsiirrosta niiltä jotka maksavat itse oman asumisensa. Jotkut nauttivat näistä epäoikeudenmukaisista eduista vuosikymmeniä.
Ei ne hekan kämpät erityisen edullisia ole. Jos neliö hinta on päälle 14e m2, niin ei se halpa oo. Itellä tällä hetkellä 450e 43m2 saunallinen kaksio. Ei näillä vuokrakämpillä voi rahastaa ihmisiä loputtomiin.