Omituinen ilmiö. Kaupan kassat, jotka eivät tervehdi
Käyn parissa eri kaupassa säännöllisesti, ja olen nyt jostain syystä törmännyt kolmeen eri kassamyyjään, jotka eivät sano mitään. Kaikki ovat aika nuoria, jotain 20-30-vuotiaita. Kaksi naista, yksi mies.
En siis yritä mitään turhaa smalltalkia myyjien kanssa. Sanon vain hei, ole hyvä, kiitos, näkemiin. Enkä minä odota mitään ihmeen pokkurointia, ihan vain "moikka" olisi kiva.
Enemmänkin tästä tulee sellainen fiilis, että nolaan itseni tervehtimällä kerta toisensa jälkeen ihmisiä jotka vain tuijottavat takaisin, mutta en osaa lopettaakaan. Tuntuisi niin tylyltä olla sanomatta mitään.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Ovatko rys siä?
Kuule suomalaisetkaan eivät osaa tervehtiä.
Tultiin eilen matkoilta ulkomailta. Tervetuloa Suomeen jossa tönitään, mulkoillaan, ei osata sanoja kiitos, anteeksi tervehdyksistä puhumattakaan. Super ankeaa, muutama päivä niin taas tottuu, surullista.
Vierailija kirjoitti:
Olen 42v mies ja näytän persulta. Totuuden nimissä myös olen persu mutta sitä ei myyjä voi tietää, se huomaa vain että näytän persulta. Monesti nuoremmat naismyyjät eivät tervehdi. Ehkä he eivät tykkää minusta. En anna sen kuitenkaan haitata elämääni :D Ehkä osa myyjistä on sellaisia että ne eivät tervehdi sellaisia tyyppejä joista eivät tykkää.
Oletusarvoisesti olet ikäsi ja käytöksesi perusteella henkilö, joka nimenomaan alkaa luulla, että naismyyjä "tykkää", jos sulle osoittaa normaalia asiakaspalveluystävällisyyttä. Eivät ota riskiä, että odottelet puskassa työvuoron päätyttyä.
Olen myös törmännyt näihin hiljaisiin nuoriin asiakaspalvelijoihin. Aika harvoin niitä tulee vastaan, mutta kesällä Pohjanmaalla matkatessa useampi peräkkäin. En nyt Pohjanmaan syyksi laita, mutta tuli siinä jo vähän ikävä fiilis, kun useampi asiakaspalvelija peräkkäin oli jopa töykeänoloisia hiljaisuutensa vuoksi. Kaikenhuippu oli, kun yhdessä kaupassa kassa ei sanonut sanaakaan, vaikka itse sanoit normaalit moit ja kiitokset. Edes ostosten loppusummaa ei sanonut, kun olin kortin kanssa valmiiksi maksupäätteellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 42v mies ja näytän persulta. Totuuden nimissä myös olen persu mutta sitä ei myyjä voi tietää, se huomaa vain että näytän persulta. Monesti nuoremmat naismyyjät eivät tervehdi. Ehkä he eivät tykkää minusta. En anna sen kuitenkaan haitata elämääni :D Ehkä osa myyjistä on sellaisia että ne eivät tervehdi sellaisia tyyppejä joista eivät tykkää.
Oletusarvoisesti olet ikäsi ja käytöksesi perusteella henkilö, joka nimenomaan alkaa luulla, että naismyyjä "tykkää", jos sulle osoittaa normaalia asiakaspalveluystävällisyyttä. Eivät ota riskiä, että odottelet puskassa työvuoron päätyttyä.
Hienot miesvihat jälleen päällä.
Sama! Ja siis tilanne menee niin, että itse ensin ihan normaalisti ja ystävällisesti tervehdin kassamyyjää, joka ei vastaa tervehdykseen mitenkään, ei edes katso päin, vaan alkaa vetää tuotteita läpi kassahihnan, ei sano ostosten loppusummaa, ei sano kiitos, ei kerrassaan mitään koko asioinnin aikana.
Näitä on ollut nyt kolme, muista jokaisen, koska kokemus on niin hämmentävä ja itselle tulee hölmö olo. Yksi oli nuori mieskassa, seuraava keski-ikäinen miesmyyjä ja kolmas jostainpäin Aasiaa ollut vanhempi naismyyjä, joka oli melko äkäisen oloinen noin muutenkin.
Pääsääntöisesti siis kyllä minusta tervehditään asiakkaita ja palvellaan ihan normaalisti. Ymmärrän kyllä senkin, että jos asiakas on mykkä, eli ei tervehdi takaisin myyjää, niin eipä siinä kauheasti varmaan huvita jutella.
Minulle aspat ovat aina mukavia. Eri kaupunkien välillä on eroa, mutta tiivistettynä noin.
Tuossa on jo kyse huonosta perehdyttämisestä työhön.
Työnantajan piittaamattomuutta asiakaspalvelun laadusta ja osaamattomuutta siellä pomospuolella.