Venäläiset turvallisuusriski?
Jo toukokuussa yritin ottaa esiin asian, että suomessa on miehityksen ajoista asti ollut venäläisiä, osa juurtunut tänne syvällekin, varsinkin Helsingin seutu. Millainen turvallisuusriski nämä ovat suomelle? VIime viikolla oli ensimmäinen artikkeli ylen sivulla, jossa jotkut jo miettivät, että pyrkiikö venäläinen turvallisuuskoneisto vaikuttamaan venäläisten toimintaan suomessa. Tätä pitää oikeasti pohtia, mm ylessä, sonerassa, sanomassa, satamissa, Destialla sekä ministeriöissä on tuhansia venäläisiä töissä. He ovat pääsääntöisesti kaksoiskansalaisia, ehkä ihan täällä syntyneitäkin, mutta siis, tätä sietäisi pohtia.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä etnisellä venäläisyydellä mitään merkitystä ole. Ihan yhtä hyvin "väärin ajatteleva" suomalainen voi olla "turvallisuusriski". Kaikista suurin turvallisuusuhka on kuitenkin NATO-jäsenyys. Jos ja kun alkaa paukkua, niin Suomihan on oikein aitiopaikalla. Mutta ilmeisesti juuri sitä suomalaiset haluavat ja odottavat. No, omapa on asianne, itse asun onneksi kaukana Suomesta.
Tuosta olen muuten samaa mieltä, että ollaan varmaankin sitten se ensimmäinen proxyalusta taasen, mutta sen nato-option käyttämiseen meidät kyllä ajoi Putin ja Medvedjev uhkailuineen. Olen heihin hyvin pettynyt.
Ehkä herrat ovat laskeneet sen niin, että meidät olisi jo muutoin miehitetty, kun "etupiiriksi" oli ajateltu Suomea siellä kremlissä.
Mikä sinä siellä kaukana turvassa olet irvistelemään. Itse sitä taidat oikein haluta siellä "turvassa"?
Ainahan täällä on joutunut liittoutumaan.
Ei anneta ihmisten elää rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä etnisellä venäläisyydellä mitään merkitystä ole. Ihan yhtä hyvin "väärin ajatteleva" suomalainen voi olla "turvallisuusriski". Kaikista suurin turvallisuusuhka on kuitenkin NATO-jäsenyys. Jos ja kun alkaa paukkua, niin Suomihan on oikein aitiopaikalla. Mutta ilmeisesti juuri sitä suomalaiset haluavat ja odottavat. No, omapa on asianne, itse asun onneksi kaukana Suomesta.
Tuosta olen muuten samaa mieltä, että ollaan varmaankin sitten se ensimmäinen proxyalusta taasen, mutta sen nato-option käyttämiseen meidät kyllä ajoi Putin ja Medvedjev uhkailuineen. Olen heihin hyvin pettynyt.
Ehkä herrat ovat laskeneet sen niin, että meidät olisi jo muutoin miehitetty, kun "etupiiriksi" oli ajateltu Suomea siellä kremlissä.
Mikä sinä siellä kaukana turvassa olet irvistelemään. Itse sitä taidat oikein haluta siellä "turvassa"?
Ainahan tää
En minä irvistele, vaan ihmettelen suomalaisten asennetta asiaa kohtaan. Suomi oikein kerjää verta nenästään (enkä tarkoita tällä ainoastaan NATO-jäsenyyttä), ja se näyttää nimenomaan siltä, että suomalaiset oikein haluamalla haluavat sotaa venäläisiä vastaan. Minusta se on varsin kummallista. On tainnut unohtua suomalaisilta mitä se sota todellisuudessa oikein on. Jos asuisin edelleen Suomessa, niin nyt varmaan viimeistään lähtisin maasta. Itse en halua millään tavalla osallistua sotaan, enkä halua asua sota-alueella perheeni kanssa. Minulla ei myöskään ole minkäänlaista mielenkiintoa riskeerata perheenjäsenteni tai omaa henkeäni Suomen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sinä siellä kaukana turvassa olet irvistelemään. Itse sitä taidat oikei
Kuka nyt haluaa lähteä vapaaehtoisesti tapettavaksi, kannattaa muuttaa Suomesta muutenkin jo muualle jos vain rahaa on. Aurinkoa, halvempaa asumista löytyy muualta eikä veroteta niin paljoa mitä nyt.
Kyllä sitä pelossa ja hysteriassa eletään, kyllä sitä sakkia on tullut muualtakin, vaikka mistä valtiosta. Ihan se voi seota tavallinen alkuperäinen Suomalainenkin tai sitten joku vaikka Afrikkalainen.
Kannattaa jo miettiä AP:nkin ammattiapua, vaikka terapiaa. Suosittelen myös harrastusta, alat harrastamaan vaikka balettia, se olisi sinun juttu varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sinä siellä kaukana turvassa olet irvistelemään. Itse sitä taidat oikei
Laita nyt jokin esimerkki kuvaamastasi veren nenästä kaivamisesta.
Kukaan ei todellakaan halua minkään valtakunnan sotaa.
Ei kukaan ole täällä ollut hyökkäämässä mihinkään naapurimaihin.
Ei Suomi ei Ruotsi eikä Norjakaan?
Ei Moskova ole kaukana Suomesta. Taitaapa itse asiassa olla alle 1000 km Suomesta?