Työmatka yhteen suuntaan 8 km, ei autoa.
Aika pitkä matka pyöräillä joka päivä. Julkiset menee huonosti.
Kommentit (63)
Onhan se, mutta riippuu paljon pyöräilyreitin kunnossapidosta, miten matka sujuu.
Auraamaton piennar ja märkä lumi voi käytännössä tehdä pyöräilyn mahdottomaksi.
Höpö höpö. Tosi helppo matka. 20-30 min suuntaansa pyörällä.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu maastosta.
Mulla oli tuo matka teininä. 20 minuutissa sen pyöräili, mutta oli aina hiki, mikä oli noloa.
Minä poljin nuorempana 12km suuntaansa isolle rakennustyömaalle, kesät talvet. Enkä todellakaan tehnyt mitään kevyttä sisähommaa siellä. Nyt 50+ ei kyllä jaksaisi polkea työpäivänä tuollaisia matkoja. Autoa en ole koskaan omistanut, vaikka kortti onkin. On säästynyt pitkä penni sen ansiosta. Nytkin ansiosidonnaisella, ja tilillä yli 650 tonnia säästössä, asuntona velaton rivarikolmio.
Kannattaa nyt vaan pyöräillä kun säät sallii. Sitten ennen lumen tuloa onkin jo hommattu uusi asunto läheltä työpaikkaa ja matka menee vaikka kävellen. Miksi on muutettu sellaiseen paikkaan jossa ei pärjää ilman autoa ja julkiset ei kulje kunnolla?
Työkaveri luopui autosta ja alkoi pyöräillä tuollaisen tai ehkä pidemmän matkan. Kuulemma paras päätös ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu maastosta.
Haastavampaan maastoon tottuu nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Minä poljin nuorempana 12km suuntaansa isolle rakennustyömaalle, kesät talvet. Enkä todellakaan tehnyt mitään kevyttä sisähommaa siellä. Nyt 50+ ei kyllä jaksaisi polkea työpäivänä tuollaisia matkoja. Autoa en ole koskaan omistanut, vaikka kortti onkin. On säästynyt pitkä penni sen ansiosta. Nytkin ansiosidonnaisella, ja tilillä yli 650 tonnia säästössä, asuntona velaton rivarikolmio.
Kuinka hlvetin isot tulot sulla on jos olet muka noin paljon saanut säästöön? Edes korkoa korolle ei tuota selitä, etenkään kun olet maksanut asuntolainaa samalla. Raksalla tuskin kovin ihmeelliset tulot on. Ehkä inssinä muuten ei. En usko tähän väittämään ollenkaan. Tai mikä ettei jos olet saanut puoli milliä perintöä. Eikä autoakaan tarvitse itse omistaa jos puolisolla on auto tai kaksi joita voi käyttää kun haluaa XDD
Mulla 8km työmatka ja juoksen sen kesät/talvet.
Riippuu ihmisestä miten asian kokee.
Itselleni se olisi pitkä, miehelle ja pojalle peruskauraa, he siis kävelevät, ja poika välillä myös pyöräilee, päivittäin sellaisia 10-15km lenkkejä, tässä yhtenä kesäisenä päivänä poika fillaroi jopa 50km lenkin.
Toisessa ketjussa ap valittaa että 72-vuotiaalla äidillään on viiden kilometrin kävelymatka ruokakauppaan. Että eikö pitäisi saada Kela-taksi kun ei jaksa kävellä joka päivä.
En tiedä kuka teistä on tyhmin.
Toi on hyvä pyöräilymatka, jos asiallinen tie. Matkaan menee alle 30 min kevyesti pyöräillen.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se, mutta riippuu paljon pyöräilyreitin kunnossapidosta, miten matka sujuu.
Auraamaton piennar ja märkä lumi voi käytännössä tehdä pyöräilyn mahdottomaksi.
Ne jotain viisi päivää vuodessa, kun näin käy, voi sitten korvata kävelyllä tai taksilla.
20-25min suuntaansa. Ei nyt hirveän pahalta kuulosta.
Ihan kohtuullinen matka pyörällä, moni polkee pidempiäkin