Tunnin juna on rahanmenoa, uusi metrolinja stadiin olisi kannattava
Helsingissä väestömäärän ennustetaan kasvavan lähivuosikymmeninä yli miljoonan. Uusi metrolinja Punavuoresta-Töölö-Pasila-Lentoasema olisi erittäin kannattava investointi ja lisäisi Helsingin kansainvälistä vetovoimaa.
Kommentit (36)
Ee tokkiinsa kyllä myö Savossa se noppee kala kukko tarvitaan. Kaapunniin pittää Mansikki ja Heluna viiä ja noppee juna helepottaa kottiin piäsemistä.
Ei, ei Helsinki kasva. Pääkaupunkiseutu kasvaa yli miljoonan.
Joo minäpä täältä englannista matkustan Helsinkiin ihan vain uuden metrolinjan vuoksi. Ainiin mutta eihän siihen tavallinen englantilainen matkaaja pysty maksamaan lippuakaan.
Vierailija kirjoitti:
Metrolinja lisää vetovoimaa?
PAH.
Kaupungit, joissa on hyvä julkinen liikenne menestyvät. Silloin pieni- ja keskituloisillakin on varaa asua hyvien yhteyksien päässä. Ruuhkat ovat pahimpia elämänlaatua laskevia tekijöitä ja ruuhkia tulee, jos joukkoliikennettä ei kehitetä Helsingin kasvaessa nykyisen Tukholman kokoiseksi suurkaupungiksi.
Kuka haluaa mennä Punavuoresta Töölöön kautta lentoasemalle metrolla? Pöh. Jos julkisilla haluaa niin ratikka + juna.
Vierailija kirjoitti:
Ei, ei Helsinki kasva. Pääkaupunkiseutu kasvaa yli miljoonan.
Pk-seudulla asuu jo nyt yli miljoona, Helsingissä 0,7 miljoonaa.
Stadissa on jo liikaa kaikkea. Aika rakentaa muuta maata.
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa mennä Punavuoresta Töölöön kautta lentoasemalle metrolla? Pöh. Jos julkisilla haluaa niin ratikka + juna.
Et taida tajuta, että metro palvelee työmatka ja asiointiliikennettä. Lentoasemalla yksistään on tuhansia työpaikkoja, koko alueella vielä enemmän. Raitiovaunu on toivottoman hidas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metrolinja lisää vetovoimaa?
PAH.
Kaupungit, joissa on hyvä julkinen liikenne menestyvät. Silloin pieni- ja keskituloisillakin on varaa asua hyvien yhteyksien päässä. Ruuhkat ovat pahimpia elämänlaatua laskevia tekijöitä ja ruuhkia tulee, jos joukkoliikennettä ei kehitetä Helsingin kasvaessa nykyisen Tukholman kokoiseksi suurkaupungiksi.
Kyllä, kyllä, tunnin juna juurikin parantaa näitä yhteyksiä työssäkäyntialueen sisällä. Helsingin työssäkäyntialue ulottuu myös Kirkkonummelle, Vihtiin ja Lohjalle. Eikä todellakaan ne kaikki ihmiset muuta sieltä Helsinkiin. Mutta juna nimenomaan tekee sen että he voivat asua hyvien yhteyksien päässä.
Vierailija kirjoitti:
Stadissa on jo liikaa kaikkea. Aika rakentaa muuta maata.
Kumma kun melkein kaikki nuoret haluavat pois sieltä maaseudun ihanuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa mennä Punavuoresta Töölöön kautta lentoasemalle metrolla? Pöh. Jos julkisilla haluaa niin ratikka + juna.
Et taida tajuta, että metro palvelee työmatka ja asiointiliikennettä. Lentoasemalla yksistään on tuhansia työpaikkoja, koko alueella vielä enemmän. Raitiovaunu on toivottoman hidas.
Työmatkaliikennettä Punavuoresta? Entäpäs se työmatkaliikenne Kirkkonummelta, Vihdistä ja Lohjalta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metrolinja lisää vetovoimaa?
PAH.
Kaupungit, joissa on hyvä julkinen liikenne menestyvät. Silloin pieni- ja keskituloisillakin on varaa asua hyvien yhteyksien päässä. Ruuhkat ovat pahimpia elämänlaatua laskevia tekijöitä ja ruuhkia tulee, jos joukkoliikennettä ei kehitetä Helsingin kasvaessa nykyisen Tukholman kokoiseksi suurkaupungiksi.
Kyllä, kyllä, tunnin juna juurikin parantaa näitä yhteyksiä työssäkäyntialueen sisällä. Helsingin työssäkäyntialue ulottuu myös Kirkkonummelle, Vihtiin ja Lohjalle. Eikä todellakaan ne kaikki ihmiset muuta sieltä Helsinkiin. Mutta juna nimenomaan tekee sen että he voivat asua hyvien yhteyksien päässä.
Ei siellä Lohjassa tai Vihdissä pääse kuin fillarilla asemalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa mennä Punavuoresta Töölöön kautta lentoasemalle metrolla? Pöh. Jos julkisilla haluaa niin ratikka + juna.
Et taida tajuta, että metro palvelee työmatka ja asiointiliikennettä. Lentoasemalla yksistään on tuhansia työpaikkoja, koko alueella vielä enemmän. Raitiovaunu on toivottoman hidas.
Voi voi. Sitten pitää muuttaa Punavuoresta lähemmäs Lentokenttää, jos työmatka kestää muuten niin kauan.
Ei Lohjalla tai Vihdissä asu juuri ketään.
Turkulaiset antaa Helsingille "Mustan Munan" - VARISSUON!! :D
Orpo saa mitä orpo haluaa tunnin muna on sen elämäntehtävä.
Roadmannet leviää kivasti metrolla.
Kyllä kokkareet aina rahoille reikää löytää. Hyväveli humppa soi.
Metrolinja lisää vetovoimaa?
PAH.