Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miltäs tuntuu rotukoirankasvattajat, kun teidät leimattiin eläinrääkkääjiksi MOTissa.

Vierailija
06.02.2007 |

Pakko myöntää, mutta olen IHAN SAMAA MIELTÄ!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina pitänyt tätä rotukoira hommaa sairaana! Ja suurin älyttömyys on kun näitä rakkeja harjataan ja lakataan näyttelyyn tuntikausia... ja sit vielä pidetään siellä näyttelyssä koiran persettä ylhäällä .. Eläinrääkkäystä!

Rotu puhdas, koira sairas

Vierailija
2/14 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eläinrääkkääjiksi. Pientä osaa rotukoirista puunataan ja föönätään.

t. rotukoirien kasvattaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on luppakorva ei olekkaan täydellinen vaan ihmisen sairaan intohimon tuotos!

Täälläkkin aina pelätään geenimuunneltua ketsuppia mutta samaan aikaan sisäsiitetään sitä omaa koiraa! se tekee tosi hyvää koiran geeneille.. ja sit vielä maksetaan törkeesti näistä puhtaista " sairaista" koirista

Vierailija
4/14 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat luppakorvani ovat terveitä koiria ja terveistä roduista.

Ei mikään sairaaksi jalostettu rotu.

Vierailija
5/14 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitkä on kestäneet terveinä...

Ihmisetkin panee mielellään erirotuisten kanssa mutta koirille sitä ei sallita...

Olen samaa mieltä sen jenkkitutkijan kanssa että nykyiset rodut täytyisi hävittää kun niiden perimä on niin sairas

Vierailija
6/14 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveitä rotuja on suomessakin monia. Esim metsästyskoirista löytyy monia hyviä rotuja.

Vierailija
7/14 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En paljoa laittaisi painoarvoa jenkkitutkimukselle.

Vierailija
8/14 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on suoraselkänen sakemanni ja en missään nimessä haluaisi kylläkään laskevaselkäistä. Meidän koira ei kylläkään ole mikään näyttelykoira, olen niissä aikoinaan tarpeeksi juossut, nykyinen on kotikoira ja sellaisena haluamme sen pysyvänkin.

Vierailija
9/14 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis motissa puhuttiin parista kymmenestä rodusta, mutta niitähän on satoja.

On totta, että nykyisillä jalostusmenetelmillä geeniverheet rikastuvat ja vaikkei olisi virheitäkään, jalostus ei ole monella lajilla mennyt ns " Luonnolliseen" ja terveeseen suuntaan. Onko jalostus koskaan luonnollista, onkin sitten jo eri kysymys. Geenejähän siinä joka tapauksessa valkoidaan, joko arvaamalla tai sitten mikroskoopilla.

Sen sijaan ohjelmassa jätettiin sanomatta, etteivät nykyiset sekarotuiset koirat ole yhtään sen terveempiä kuin rotukoiratkaan - tai ole koskaan olleet sitä. Vaikka niillä teoriassa on rikkaampi geeniperimä. Mutta jos kaksi sairasta rotua risteytetään, niin ei siitä tuloksesta välttämättä tule sen terveempi. Siitä voi jopa tulla vielä sairaampi. On aika tyypillistä motille, että näinkin olennainen juttu jätettiin sanomatta, esim siinä kohtaa kun puhuttiin risteytyksistä ja tavasta, jolla kennelliitto oli ne kieltänyt.

Ja ei, meillä ei ole minkään rotuista koiraa. Olen enempi maatiaiskissatyyppiä.

Vierailija
10/14 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

katoin ohjelmaa sivusilmällä penskan mekastaessa. Minua kuvotti se pakko-astuttaminen. Eli pakotetaan sisarukset ja vanhemmat keskenään lisääntymään vaikka koiran luonto sanoisi vastaan.

Siis meno ohi se juju että miksi pyritään siihen siäsiittoisuuteen, oliko se jonkun ominaisuuden tavoitteleminen ?

t: Sekarotuisen piskin tyytyväinen omistaja

Vierailija
11/14 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse syyllistäisi kaikkia kasvattajia, mutta kyllähän siellä moni varmasti rahat mielessä teettää pentuja vaikka millaisilla vanhemmilla. Sekin yksi kääpiövillakoira MOT:ssa, jolla ei polvet pysyneet sijoillaan... Ja kasvattaja ei kanna mitään vastuuta.

Kun joku rotu nousee suosioon, kuten nyt esim. chihuahua tai bichon frise, niin siellä ei muutama kasvattaja kyllä ajattele kuin rahaa siinä vaiheessa ja pentuja teetetään melkein " tehtailemalla." Kuulutan myös ostajan vastuuta, eli vaikka kuinka tekisi mieli sitä ihanaa pentua niin ottaisi selvää kunnolla millaisista vanhemmista pennut ovat lähtöisin ja myös ottaisi selvää kasvattajasta.

Vierailija
12/14 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai että ne antaa niille huonoa ruokaa. Olipa yllätys, että ne on ihan tarkoituksella jalostettu kapoisiksi ja lihaksettomiksi, " rukkasen" näköiseksi. Ja että se selkä ei ole vika, vaan ominaisuus johon pyritään. Niin kuin se eläinlääkäri sanoi, jos hevosella olis tuollainen rakenne, se vietäis suoraan teurastamolle :o.

Vierailija
13/14 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestäni se ei ole edes koiran näköinen perse maata viistäen.

Itse en ymmärrä villakoirien ja pienten puudeleiden kasvattajia. Koiria puunataan ja turkkiä värjätään ennen näyttelyä. Hiuskiinteet aiheuttavat koirielle iho-oireita silmät rähmivät, mutta mitä väliä kunhan koiran omistaja saa mainetta. Ja huh, ne rodut joita nostetaan hännästä näyttelytilanteessa. Ja osaa mielä nostetaan kaulapannasta ja eräitä jopa esitetään koiran tassut ilmaan viuhtoen. Sairasta.

Mutta onhan terveitä rotuja kuitenkin vielä monia. Jopa satoja. Suomessakin taitaa olla sata koirarotua.

Vierailija
14/14 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaas koiraihmiset? Vai onko niillä kuitenkin jotain pevisaan kuuluvaa vikaa?