Kolmen nuoren kimppakämppä ilman sääntöjä
Juttu Ylen sivulla.
Tuo olis painajaismainen elämäntapa mulle, en kestäisi päivääkään. Pahinta kun ei saisi nukkua kun muut möykkää. En olisi kestänyt tuota edes nuorena.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Miksi helvetissä tuolla on tissikalenteri seinällä? 😳
Koska eivät ole oikeasti kolme kaveria vaan muodikkaasti lesboja? Eihän YLE heistä muuten juttua olisikaan tehnyt. Tämä siis vain arvaus.
Mietin juuri eilen tuon nähdessäni että varmaan kuolisin vi tutukseen ja ahdistukseen tuollaisessa sirkuksessa. Ja koen olevani tosi sosiaalinen ihminen.
Kolmen kimppaan mahtuu aina mukaan joku joka jättää margariinin pöydälle sulamaan / leikkaa varpaankynnet olohuoneen sohvalla / ei putsaa paskaraitoja pöntöstä käynnin jälkeen / istuu paskalla käytyään minisortseissa keittiön tuolille.
Apua. Hyi.
No ei tuo kyllä ole lähelläkään sitä, mitä kimppakämpässä asuminen oikeasti on. Tuo on kaaosta.
Kimppakämpässä pitää olla yhdessä sovitut säännöt, silloin homma toimii. Olen asunut vuosia kimppakämpässä ja oli mielestäni todella hyvä ja kasvattava kokemus opiskeluaikoina. Keski-euroopassa ihan normijuttu.
Asuin opiskeluaikana 4 vuotta. Valmistuin ilman lainaa. Kun 1 vuokralainen vaihtui, tuli juuri tätä. Margariini pöydälle, kynsiä leikattiin missä vaan, hoitoja raahattiin ja kukaan ei nukkunut.
Oli helppo sanoa, kun oma poikaystävä pyysi asumaan luokseen, kumpi muuttaa. Se vanhempi kämppis oli suositellut uutta ja hän meni uuden puolelle ja minä lähdin. Uutta ei ollut vaikea etsiä, mutta tiedän meno muuttui huomattavasti huonompaan suuntaan minun lähdettyä. Siihen mennessä vuokranantaja kävi kerran vuodessa ja oli aina tyytyväinen.
Ei kuulemma enää ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei koskaan mitään yksityisyyttä. Eivät kyllä kauaa kestä tuota.
Silmäilin nopeasti jutun, ja olin lukevinani, että olisivat asuneet noin jo 1,5 vuotta.
Niin, ei se ole kovin kauan. Palataan asiaan parin kolmen vuoden päästä. Jos kommuuni on pystyssä, ei se ainakaan säännötön enää ole.
Lesbovaihe ja sit kun on venynyt ni ei kelpaakaan muuhun
Vierailija kirjoitti:
Onko nämä niitä raittiita ihmisiä.
Tupakka ainakin maistuu. Eivät ole päihteettömiä. Karmeassa kunnossa tuo asunto🙈 Mitähän vuokranantaja tykkää
Eihän tohon tarvii kuin vähän pilveä. Ja hippiliikkeen meininki oli aistittavissa, make love not war.
Vierailija kirjoitti:
Tässä kimppakämppä ylistyksessä unohdetaan kokonaan se ettei suomalainen ole kovin sosiaalinen. Itselle olisi ihan painajaista asua vieraiden kanssa.
Kyllä on sosiaalinen ja heitä riittää ihan tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi helvetissä tuolla on tissikalenteri seinällä? 😳
Niin näiden tissikalentereidenhan piti olla noloja ja kauheita naisia alistavia yms. yms. :-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä kimppakämppä ylistyksessä unohdetaan kokonaan se ettei suomalainen ole kovin sosiaalinen. Itselle olisi ihan painajaista asua vieraiden kanssa.
Sosiaalisuus ei tarkoita sitä, että ihan mitä tahansa pitäisi sietää: häiriköintiä, juopottelua, huumeiden käyttöä, sottaamista, siivouksien välttelyä, satunnaisia baarihoitoja ym.muuta vähentää asumisviihtyvyyttä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalisuus ei tarkoita sitä, että ihan mitä tahansa pitäisi sietää: häiriköintiä, juopottelua, huumeiden käyttöä, sottaamista, siivouksien välttelyä, satunnaisia baarihoitoja ym.muuta vähentää asumisviihtyvyyttä!
Olenko niin väittänyt! Vaan moni on sosiaalisia ja jos mun mies kuolisi niin perustaisin kimppakämpän ja ei sinne epäsosiaalisia, ahdistuneita edes huolittaisi.
En edes ole tätä Ylen juttua nähnyt.
Varmalla nuolevat toistensa pilluja!
Tuo kämppä oli aika järkky ja likainen, ihan kuin jossain slummissa. Huomasi että ketään ei kiinnosta pitää siitä huolta tai sisustaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo kämppä oli aika järkky ja likainen, ihan kuin jossain slummissa. Huomasi että ketään ei kiinnosta pitää siitä huolta tai sisustaa.
Juu ei pitäisi olla kenellekkään epäselvää miksi YLE teki näistä tytöistä juttunsa. Se ei ole kimppa asuminen tai sen edut vaan ihan jostain muusta tyttöjen keskeisestä toiminnasta.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on sosiaalista ahdistusta niin en todellakaan pystyisi asumaan missään solussa tai tuollaisessa kimppakämpässä. Minulla ei ole edes kavereita.
Tuolla tavalla saisi niitä kavereita, ja pääkin paranisi.
Mite tuolla on noin paskaista ja rähjäistä. kissat pöydällä yms. aika reppanoita.
Kännissä ja aineissa jaksaa "sosiaaliseerata"
Yritin nuorempana tuollaista kolmen miehen kimppakämppää.
Loppujen lopuksi olin ainoa, jota kiinnosti asunnon siivoaminen ja opiskelu.
Oli kiva kerätä sohvan alta puolimätiä ruoantähteitä ja mennä kouluun aamulla kun muut olivat juhlineet aamukuuteen.
Päätin, että ei enää ikinä, ellei ole pakko.
Asunto oli siivoton. Puistattava.