*SYYSVÄEN-04 TIISTAI*
Kommentit (27)
..laskettuun aikaan. Nythän se aika alkoikin madella. Pelastuksena avoin päiväkoti naapurissa, oltiin aamupäivä siellä kun pakkasta oli minulle ulkoilmafriikillekin vähän liikaa. Aamut menee mukavasti, iltapäivät on piiiiiitkiä kun neito ei nuku. Itse oon tuossa klo 14 aikaan ihan unen partaalla ja yritänkin saada neitiä dvd:n ääreen rauhoittumaan mutta huonolla menestyksellä. Neidin väsy tulee vasta klo 16 jälkeen.
Leannan toteamus siitä, että pitää koko ajan tehdä jotain, niin ei väsytä, on kyllä ihan totta. Voi kunpa pystyisikin lähtemään vaikka vaunulenkille tms iltapäivisin, niin aika kuluisi mukavammin. Mutta kotinurkkiin oon liitoskipuineni kahlittu. VALIVALIVALI.
Miehelle nauroin tänään, että ei se vauvantulo tätä elämää juurikaan kevennä, mutta enpähän oo sitten enää raskaana :D Väsynyt täällä on kyllä mieskin, oon suorastaan tyytyväinen että ensi viikonloppuna miehellä on omat synttäribileensä (joista me Vennan kanssa poistutaan hyvin alkuvaiheessa) ja sitä seuraavana lähtee kavereiden kanssa Hämeenlinnaan. Jospa vaikka piristyisi kun tuulettuu kunnolla. Kummasti nielee itseltäkin energiaa katsella toista väsynyttä. Tämän mahan kanssa kun olen suorastaan sitä mieltä, että mulla ois nyt yksinoikeus olla väsynyt. UGH.
Tarrapalkinnot harkinnassa pukemismittelöihin. Ulkovaatteet menee nätisti päälle, mutta kaikki niitten alla - ITTE pukee EI SAA auttaa, mutta kestää iänkaikkisen kauan ja juoksee koko ajan touhuamaan jotain ihan muuta. Kaipa se kuuluu 2-vuotiaan elämään, tuo totaalinen ajantajuttomuus ja lähtemisen vaikeus, mutta jos noilla tarroilla säästettäisiin äiti- ja isäparan hermoja edes vähäsen?
Nyt nukkumaan, kunnon yöunet tulisivat nyt tarpeeseen!
- tea -
Ei varmaan lohduta mutta tuo ajantajuttomuus ja lähtemisenvaikeus on edelleen 6vuotiaammekin elämässä :-/
jatu
Sisustuksesta alkuun. Taisin puhua, että minä päätän. Just joo. Makkarissa hallitsee seinällä oleva peurantalja. Minäköhän sen sinne halusin. Nyt mies ilmoitti tilanneensa paikkakunnan kartan ja laittavansa sen tänne työhuoneen seinälle (1.4mx 1.5m) Mun mielipidettä ei todellakaan oo kysyny.
No, saukkoa ei silti tullut ja sarvet olen myös käskenyt sijoittaa varastoon.
.... vieläkö muistatte saukon peräkoslassa ;)
Kolmeakymmentä huiteli pakkanen aamulla. Samoin nyt. Käytiin silti ulkoilemassa hetken aamupäivällä eli haettiin puita ja varaston pakastimesta marjoja, laitettiin linnuille jyviä ym. Iikan laitoin nukkumaan vaunuihin kodinhoitohuoneeseen. Se on meidän viileimpiä huoneita. Tosi pitkät unet poika nukkuikin. Pitäisköhän hakea yöksikin makuupussi pinnikseen?
Kukkuu. Jätän lapset hetkeksi keskenään autoon odottamaan, jos käyn ihan jonkun pikaisen asian hoitamassa. Samoin voivat olla sisällä ja haen postin tien varresta. Tai ovat pihalla ja ite olen sisällä. Esikoinen myös mielellään hyssyttää vaunuja tarvittaessa tai vie vaunut verannalle tai hakee ja rupeaa riisumaan Iikaa. Yleensä toki hoitelen itse.
Lähtemisistä ja tulemisista oon jo kertonutkin, että meillä on auttanu tuo vaatteitten järjestely valmiisiin kasoihin ja sitten kaikenlainen jujutus ja jututus/kisailu ja mikämilloinkin.
Enkeli. Onnkesi kotiavusta viimein tullaan.Johan olikin törkeää touhua, ettei aiemmin.
Meillä hitain lähtijä ja haaveilija on neiti kakkonen. Mutta hänkin on parantanut huimasti viime aikoina. Eli kulkemishaasteita voi olla taas edessäpäin.
Mitähän kaikkea unohtui.
T@hti ja lapset esikoinen pe7v! neiti 4v9kk, Pekka huomenna 2v5kk ja Iika 7kk tasan
Tea, oispa meilläkin avoin pk naapurissa. Nää pakkaset todella koettelee, rytmit ihan sekaisin ja sekös koettelee äidin hermoja. Kuitenkin ulkoiltiin pikaisesti 2 kertaa tänään omalla pihalla ja siitä huolimatta poju nukahti mun syliin sohvalle klo 16.00!!!
Te joilla ei enää päiväunia nukuta, miten rytmitätte päivän? Onko teillä jokin leophetki päivällä? Meillä ongelma on se että selvästi poju tarvitsisi päikyt, kun iltapäivä on muutoin tosi levoton ja esim. autoon nukahtaa heti kun istuimeen laitetaan, mutta kotona menee ihan miten sattuu. Eilen nukahti klo 13.00 tosi helposti, tänään taas ei millään. Itseä vaan ärsyttää kun itse olettaa että unet tulevat ja sitten tänäänkin laitoin parikin kertaa nukkumaan, mutta ihan hösseliksi meni ja sit ip nukahtaa sohvalle!!
Ja huomenna luvattu -28, eli kai on pakko jättää ulkoilu väliin, pakko kai henkisesti jo huomiseen valmistautua!! Mulle tekee tosi vaikeeta olla kotona koko päivä, ja pojalle kanssa. mutta jos sitten olisi taas kylpypäivä, se piristää kanssa vähän samoin kuin ulkoilu.
Nyt nukkumaan
tiivii
Muut terveenä, Sini uudestaan kuumeessa. Nytkö ne sairastelut alkoivat meidänkin perheessä??? Sini on kyllä ihana lääkkeiden otossa. Isältään sai ennen nukkumaan menoa Ventolinea ruiskusta ja sitten kysyin mieheltä että annoitko myös Panadolin, niin Sini huuti heti " Ei Isi Antanut Panatoolia" . Ja juosten sitä ottamaan.. :-D
Pakkasta täälläkin -34. Hrr, kylmää.
Kiva että vihdoinkin Enkeli saa apua!!!
Tea, empaattinen hali liitoskipuihin. Koita jaksaa loppumetrit! Ja saa valittaa!
Saukko peräkoslassa ei ole päässyt unohtumaan! :-D Mies on meillä saanut sisustaa punttiksensa haluamallaan tavalla. Eli Metallican fanituotteilla ja rintarauhasten kuvilla. Rintarauhasiin ehkä joudun puuttua tulevaisuudessa, ei kiva esimerkki meidän tytöille.
Mukavaa että " nähdä" Maija, Mari ja Leanna pinossa!
Nyt en muista muuta.
Lila75 ja tytöt
En uskalla jättää lapsia autoon yksin. En edes minuutiksi.
Mä olen tuohon meidän esikkoon 10v luottanut niin että jättänyt pienimmän hetkeksi(max vartti)hänen huostaansa.
Pienempänä useammin kun kolmosta heitin eskariin,pienempänä siksi ettei liikkunut ja jätin pinnikseen mistä oli esikon helppo vahtia.Nykyään en niinkään uskalla jättää kun kiipee joka paikkaan ja kääntää sekä vääntää kaikki nappulat mitkä eteen sattuu.
Ulos myös päästän tän 2v isojen siskojen kanssa.Aidattu piha portilla joka raskas.
Viime vuonna tosiaan sain opetuksen lapsen jättämisestä autoon,ihan hetkeksi vaan.
Hain siis kolmosta esikoulusta ja jätin nukkuvan syyslapsen autoon.Olin aiemmin matkalla nähnyt useamman poliisiauton mutten pannut sen kummemmin merkille.Juoksin päiväkotiin ja olin ihmeissäni miksi ovi on lukossa.Sitten lapsi kohta ovenraosta työnnettiin syliini ja selittivät että poliisi käski olla varuillaan kun lähistöllä ampumiskohtaus.Arvatkaa juoksinko autolle,6v sylissäni,kovempaa kun ikinä!!!!
Mutta siis näin kotioloissa uskallan hetkeksi isommalle jättää,autoon en enää!Ja edelleenkin tämä esikko välillä pihassa työntää vaunuja ja nukuttaa syyslasta.Muutama päivä sitten kysyikin saako taas sitten vauvaakin työntää vaunuissa ja nukuttaa=)
Kun kuskaan jotain isoimmista kiskaisen vaan lähimmät vaatteet pienimmän päälle ja vaikka peiton näin kylmällä mukaan.Hiki hatussa olen kuitenkin aina itse.Päälipaidat ja muut heitän niskaani vasta kun viimeinenkin lapsista pihalla.
Tiiviltä utelin lapsien painoa koska eräällä tutullani insuliinihoitoinen diabetes,ei siis raskaudenaikainen.ja vaikka hallinnassa ruokavaliolla ja insuliinilla on lapset olleet liki 5kg sen 2 viikkoa ennen la.ja nuorimmainen joka syntyi keskosena rv 29 painoi jo yli 3kg!!!
Hienoa että sinulla ei lapset ole turhia kasvanut!!!!!
Mulla hikataan masussa,inhaa=)
Joka hikkauksella pylly työntyy ylöspäin ja mahaan komea kuhmu.
Kävin keskustassa ja hankin lopun tarpeellisen sairaalakassiini,ajoissako?=)
Leanna