Yksi ammattiliitto ryhtyy pian neuvottelemaan sopimusta, joka voi vaikuttaa sinunkin palkkaasi
Jaaha, taas alkaa ne päivät kun kivikovat neuvottelijat taistelevat työläisten puolesta, vaatimalla hurjaa 1,5% korotusta palkkoihin. Ja lopulta päädytään, tiukkojen neuvottelujen jälkeen, 0,2% korotukseen.
Kolleekat Saksassa kumminkin aloittavat neuvottelut 20% paikan korotuksista ja onnistuvat saamaan vain 15% korotuksen liksaan.
Miksi näin, koska Suomessa AYliikeen eliitti on korruptoituneita, haluttomia tai pelokkaita taistelemaan sitä todellista vihollista vastaan, eli työnantajaa ja mukavuuteen tottuneita laiskimuksia, jotka voivat aina vierittää syyn muiden niskoille, kuten esim sen hetkisen hallituksen, onnettomasta työstä meidän työntekijöiden eteen. 30vuotta työuralla, useita neuvotteluja seuranneena, hallituksesta riippumatta, AYliikkeen uhosta huolimatta, me duunarit aina hävitään tää peli, aina ja joka kerta.
Voitaisiinko siis kerrankin saada kunnolliset palkankorotukset ja lopettaa palkkamaltti? Kapitalismiin ei kuulu voitontavoitteluun maltti vaan ahneus, miksi siis palkoissa on maltti?
Kommentit (3)
Miksi haluaisin saada lisää palkkaa? Työstä maksetaan sen mukaan mitä se firmalle tuo.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi en kuulu liittoon joten en palkankorotusta tarvitse. Neuvottelin itselleni 17% korotuksen juuri viikko sitten.
Itse työskentelen vientialalla ja firmalla menee hyvin.
Jaa minä olen sotepuolella ja voi jättää tulematta töihin jos tessin minimi ei käy.
Onneksi en kuulu liittoon joten en palkankorotusta tarvitse. Neuvottelin itselleni 17% korotuksen juuri viikko sitten.
Itse työskentelen vientialalla ja firmalla menee hyvin.