Työterveyspalveluista hyötyä?
Tekevät työhöntulotarkastuksen ja antavat puuttuvat rokotukset viivytyksettä. Näiden jälkeen en ole saanut yhtään aikaa.
Hoitaja vastaa puhelimeen (työnantajani antama numero), haastattelee ja sen jälkeen ohjaa työterveysasiakkaat aivan eri reittiä kuin muut asiakkaat. Hoitaja ohjaa soittamaan toiseen numeroon ja sieltä toisesta numerosta hoitaja ei anna aikaa työterveyslääkärille, ei ole vapaita aikoja ja kehottaa hakeutumaan julkiselle hoitoon! Vaikka kyse on perusterveydenhoidon tasoisesta tarpeesta, joka voi hoitamattoman johtaa sairauslomaan, niin aikaa ei saa myöskään julkiselle eli itse joutuisi maksamaan samalle yksityiselle lääkäriasemalle vaikka, jossa työterveyskin on. Itse maksaville asiakkaille on siis aikoja!
Uskoin, että kun saan työterveyshuollon, niin kaikki on helpompaa. En usko enää.
Kommentit (5)
Jos työnantajan sopimukseen ei kuulu tuollainen ei-työperäisiin sairauksiin liittyvä tutkimus ja hoito, niin tietenkään et saa aikaa ellet maksa itse.
Kaikkiko sun täytyy hoitaa puhelimitse työterveyden kanssa? Ehkä pieni työpaikka?
Nykyisellä työnantajalla on suht ok työterveys"palvelut". Sovelluksen kautta voi varata aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Miiiiikä ihmeen soppari teillä siellä töissä on tehty? Hä? Mä olen ainakin aina ollut työterveyteen erittäin tyytyväinen. Mikä tahansa vaiva nyt tuleekaan, niin netistä saa vaikka samalle päivälle heti lääkärin. Eikä ole mikään arvauskeskus. Sieltä saa oikeasti hoitoa ja lääkkeet. Tarvittaessa pääsee erikoislääkärille, psykologille, fyssariin minne vaan ja hyvin lyhyellä aikajänteellä. Mulla on urani varrella työterveys ollut Mehiläisessä, Terveystalossa ja Aavassa. Kaikissa noissa palvelu on vimpan päälle ja lääkärille pääsee per heti. Itse voi valita toimipisteen missä haluaa käydä. Eikä maksa itselle pennin jeniä.
Työnantajalle tuo on kallista, siksi meillä työterveys ei anna yli 2 vrk sairauslomia lainkaan. Jos valittaa masennusta tai unettomuutta, on turva kuvitella perjantaita vapaaksi.
Meillä Terveystalo ja lääkärille kyllä pääsee mutta eivät osaa auttaa oikein missään. Sanovat ettei oo mun alaa tuo eikä tämä. Lähetteen jos tarvii niin käskevät julkiselle. Ihan turhaa hommaa edes ottaa sinne yhteyttä, menen nykyisin suoraan julkiselle kun en jaksa tuota pelleilyä. Vähän joutuu pidempään odottamaan mutta sentään saa apua.
Miiiiikä ihmeen soppari teillä siellä töissä on tehty? Hä? Mä olen ainakin aina ollut työterveyteen erittäin tyytyväinen. Mikä tahansa vaiva nyt tuleekaan, niin netistä saa vaikka samalle päivälle heti lääkärin. Eikä ole mikään arvauskeskus. Sieltä saa oikeasti hoitoa ja lääkkeet. Tarvittaessa pääsee erikoislääkärille, psykologille, fyssariin minne vaan ja hyvin lyhyellä aikajänteellä. Mulla on urani varrella työterveys ollut Mehiläisessä, Terveystalossa ja Aavassa. Kaikissa noissa palvelu on vimpan päälle ja lääkärille pääsee per heti. Itse voi valita toimipisteen missä haluaa käydä. Eikä maksa itselle pennin jeniä.