Miksi moni ajattelee, että ulkonäöstään huolehtivilla ei ole elämässä muuta sisältöä?
Minä ainakin ehdin treenaamisen ja puunaamisen lisäksi tehdä ja ajatella paljon muutakin.
Kommentit (24)
Koska heillä menee sekä rahaa että aikaa ulkonäköön ja usein aivan turhaan. Jotenkin outoa, että tavallisen hyvännäköinen ihminen maksaa ja kärsii saadakseen rumat tursuhuulet ja vielä rumempia tatuointeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla menee ulkonäöstä huolehtimiseen siis karkeesti 4x 1,5h/ vko salilla, 2x 30min puunausta/ pvä eli karkeesti 10h/ viikossa + kampaaja 3h/ kk, ripsihuolto 1,5h/ kk, kynnet 2h/kk = karkeesti 60h kuukaudessa matkoineen.
Ton ajan voi käyttää vaikka lasten kanssa, tekemällä töitä, harrastamalla, nauttimalla elämästä, luoviin hommiin, opiskeluun, matkustamiseen. Aika paljon aikaa pelkästään kauneuden hoitoon. Mut siis jos sä itse nautit, niin siitä vaan. Mut jos muita varten laittaudut, niin ajattelepa kokonaisuus uudestaan.
En kyllä laskisi kuntosalilla käymistä kauneudenhoidoksi. Terveyttähän, sekä fyysistä että henkistä, siellä hoidetaan. Minä esimerkiksi olen ylipainoinen, eikä minulla muutenkaan ole mikään mallikroppa, vaikka käynkin salilla kolmesti viikossa. Käyn salilla siksi, että nautin siitä, en saavuttaakseni tietyn ulkonäön.
Jos kuntosalilla käynnin ensisijainen tavoite on percen kasvattaminen, niin kyllä sen laskisin ulkonäön muuttamiseksi, mutta harvemmin sitä voi kauneudenhoitona pitää.
Vierailija kirjoitti:
Kovin monelle ulkonäöstäön huolehtivalle se ulkonäöstään huolehtiminen tuntuu olevan myös kaiken keskustelun sisältö ja muiden ihmisten arvioinnin kriteeri. Tällöin on vaikea päätellä, että mielessä olisi mitään muuta.
Tämä, ainakin nämä palstalla ''itsestään huolta pitäväksi'' julistautuvat kuulostavat hyvin ulkonäkökeskeisiltä, ylimielisiltä ja todella usein yksinkertaisesti ilkeiltä kommenteissaan. Livenä olen kyllä kohdannut muunlaisiakin, mutta heille ulkonäössä on selvästi ollut kyse tietystä tyylistä ja estetiikasta, ei vatsalihaksista tai painoindeksistä, ja tällaiset tyypit ovat myöskin avoimia eivätkä katso halveksuvasti homssuisia tai ylipainoisia.
En kyllä laskisi kuntosalilla käymistä kauneudenhoidoksi. Terveyttähän, sekä fyysistä että henkistä, siellä hoidetaan. Minä esimerkiksi olen ylipainoinen, eikä minulla muutenkaan ole mikään mallikroppa, vaikka käynkin salilla kolmesti viikossa. Käyn salilla siksi, että nautin siitä, en saavuttaakseni tietyn ulkonäön.