Miksi täällä ei saa kritisoida senioireiden olemattomia tunne- ja ihmissuhdetaitoja?
Tai sitä miten väheksyen monet vanhemmat ihmiset kohtelevat aikuisia lapsiaan?
Kommentit (311)
Vierailija kirjoitti:
Äitini ja anoppini mielestä aikani kuuluu heille. Meuhkaavat jos aikaani saa joku muu, esim sisarukseni lapsi.. Minun pitäisi rajata muut ulos elämästäni, vain heitä ei ja heidän tarpeitaan.
Soittelevat töihinkin ja syyllistävät, että olenko vielä toimistolla ja vihjailevat että mahtaako siellä olla mielenkiintoisia miehiä. YÖK!!! Olen johtavassa asemassa, kolmen lapsen äiti.
En juuri tapaa ikinä ystäviäni, enkä harrasta mitään. Autan ja passaan näitä eläkeläisiä, jotka ilmoittamatta astelevat arki-iltaisinkin kotiini "ohi ajaessa", syövät ja haluavat huomioita kunnes alan vetää yöpaitaa päälle. Se taas omasta lepäämisestä ja ajasta lasten kanssa.
Kiukutellaan ja haukutaan jos en vastaa. Kauhistellaan painoa. Kirkuen soitetaan apua kun tietokoneen kanssa on ongelmia. Riitelevät muiden sukulaisten kanssa ja tilittävät näitä tuntikausia.
Lapsena minua pahoinpideltiin, enkä saan
Se on exitus.
Vierailija kirjoitti:
Äitini ja anoppini mielestä aikani kuuluu heille. Meuhkaavat jos aikaani saa joku muu, esim sisarukseni lapsi.. Minun pitäisi rajata muut ulos elämästäni, vain heitä ei ja heidän tarpeitaan.
Soittelevat töihinkin ja syyllistävät, että olenko vielä toimistolla ja vihjailevat että mahtaako siellä olla mielenkiintoisia miehiä. YÖK!!! Olen johtavassa asemassa, kolmen lapsen äiti.
En juuri tapaa ikinä ystäviäni, enkä harrasta mitään. Autan ja passaan näitä eläkeläisiä, jotka ilmoittamatta astelevat arki-iltaisinkin kotiini "ohi ajaessa", syövät ja haluavat huomioita kunnes alan vetää yöpaitaa päälle. Se taas omasta lepäämisestä ja ajasta lasten kanssa.
Kiukutellaan ja haukutaan jos en vastaa. Kauhistellaan painoa. Kirkuen soitetaan apua kun tietokoneen kanssa on ongelmia. Riitelevät muiden sukulaisten kanssa ja tilittävät näitä tuntikausia.
Lapsena minua pahoinpideltiin, enkä saan
Millä avuilla sinä siihen johtavaan asemaan olet päässyt, jos töissä vastailet yksityispuheluihin etkä kykene sanomaan kotiisi luvatta pyrkijöille että "ei, nyt ei käy"?
Vierailija kirjoitti:
Mutta miten aikuiset lapset kohtelevat vanhempiaan, taitaa olla mitalin toinen puoli.!
Taitaa kuule olla ihan ansaittua kohtelua se, että kaltoinkohdellut lapset eivät käy katsomassa narsisti vanhempaansa vanhainkodissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiukutellaan ja haukutaan jos en vastaa. Kauhistellaan painoa. Kirkuen soitetaan apua kun tietokoneen kanssa on ongelmia. Riitelevät muiden sukulaisten kanssa ja tilittävät näitä tuntikausia
Milläs ihmeen vuosikymmenellä nämä nykyajan työkyvyttömyyseläkeläiset ovat sitten syntyneet? Nämä työtä vieroksuvat ihmiset, jotka mieluummin keksivät kaikki muut konstit, että saavat tukirahansa, jottei tarvitse töitä tehdä, töihin mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää seniori täytti tänään 56 vuotta. Ihanat lapset ja lapsenlapset. Elämä on ihanaa vaik vaivoja on. Meitä 8n moneksi.
Onnea!
Heippa samanvuotinen seniori! Mä täytin eilen 56v. ja juu:ihanat lapset ja heidän pikkuisensa. Onnea siis sulle!!!
Koita nyt jo uskoa, että 56-vuotias ei ole seniori.
55-vuotiaana pääsee jo senioriasuntoihin asumaan. Kyllä sen ikäinen on jo seniori.
Vierailija kirjoitti:
Välit poikki näihin. Jos ei muu auta niin lähestymiskielto.
- tehty ja rauha elää omaa elämää saatu 42-vuotiaana
En nyt tiedä, kummanko puolen sitä lähestymiskieltoa pitäisi hakea.
En tiedä mitä tarkoitat senioreilla.
Sano nyt edes oletko 15 vai 21 niin saa vähän osviittaa mitä ikäryhmää suomit.
Mitä tulee taitoihin ylipäänsä, niin itse en pysty sanoin kuvaamaan tuntemani epätoivon määrää, kun kysyn n.18-vuotiaalta marjamyyjältä, mikä on vadelmalaatikon ja vadelmarasian kilohinta, ja näen vain tyhjän tuijotuksen.
Hän ei ilmeisesti ymmärrä sanaa kilohinta. Mikään ei ainakaan viittaa siihen, että joku lamppu syttyisi. Täytyy vain toivoa, että kymmenen vuoden päästä hän ei valmistu esim. lääkäriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perinteinen suomalainen häpeä kasvatus, umpimielisyys, tunnekasvatuksen puute
Tunnekasvatus ja tunnetaidot ovat käytössä vain ääriliberaaleissa pohjoismaissa. Muissa maissa on ihan normaali kurikasvatus, eli torutaan ja tarvittaessa rangaistaan jos tottelemattomuutta ilmenee.
Aikuisia lapsia?
Ei ole kyllä kovin hyvä keskustelu tämä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tulee taitoihin ylipäänsä, niin itse en pysty sanoin kuvaamaan tuntemani epätoivon määrää, kun kysyn n.18-vuotiaalta marjamyyjältä, mikä on vadelmalaatikon ja vadelmarasian kilohinta, ja näen vain tyhjän tuijotuksen.
Hän ei ilmeisesti ymmärrä sanaa kilohinta. Mikään ei ainakaan viittaa siihen, että joku lamppu syttyisi. Täytyy vain toivoa, että kymmenen vuoden päästä hän ei valmistu esim. lääkäriksi.
Tämähän ei liity tunne- tai ihmissuhdetaitoihin millään tavalla, eli ketjun aiheeseen. Marjamyyjä voi olla vaikka kuuro tai aivovammainen tai ei ymmärrä sanaakaan suomen kieltä, kauhistus toki sekin!
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyllä kovin hyvä keskustelu tämä.
Se on sinun mielipide. Voit poistua keskustelusta. Minusta aihe on hyvinkin mielenkiintoinen. Mitä nyt 70-luku hullu ja pari muuta täällä trollailee.
Vierailija kirjoitti:
Olen sairaanhoitaja osastotyössä. Mulle on aina sanottu et joo naisvaltainen ala, akat tappelee ja tiuskii aina. Mutta mikä siinä on, että ne 60+ -vuotiaat on niitä joiden kanssa on ongelmia eniten?
Ei ne parikymppiset keskenkasvuiset, eivät kolmi- ja nelikymppiset joita lapset valvottaa, ei vaihdevuosista kärsivät vaan ne eläkeikäiset.
Enkä nyt tarkoita työhön liittyvää vääntämistä vaan sellaista työpaikkakiusaamiseen vivahtavaa nälvimistä, vihjailua ja pahan puhumista, jopa toisten ulkonäöstä yms.
Sua en haluaisi tavata terveydenhoidossa missään tehtävässä. Et sovi sinne.
Oletko ajatellut hakea hoitoa yleiseen äkätautiisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sairaanhoitaja osastotyössä. Mulle on aina sanottu et joo naisvaltainen ala, akat tappelee ja tiuskii aina. Mutta mikä siinä on, että ne 60+ -vuotiaat on niitä joiden kanssa on ongelmia eniten?
Ei ne parikymppiset keskenkasvuiset, eivät kolmi- ja nelikymppiset joita lapset valvottaa, ei vaihdevuosista kärsivät vaan ne eläkeikäiset.
Enkä nyt tarkoita työhön liittyvää vääntämistä vaan sellaista työpaikkakiusaamiseen vivahtavaa nälvimistä, vihjailua ja pahan puhumista, jopa toisten ulkonäöstä yms.
Sua en haluaisi tavata terveydenhoidossa missään tehtävässä. Et sovi sinne.
Oletko ajatellut hakea hoitoa yleiseen äkätautiisi?
Sua en haluisi tavata ikinä missään yhteydessä. Et sovi minnekään missä on muita ihmisiä. Oletko harkinnut. taidanpa jättää sanomatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No epäkypsät ihmiset eivät nyt ole mestareita ottamaan kritiikkiä vastaan. He eivät kykene.
Sitä voi kokeilla vaikka miten perustella kritiikkinsä ja selittää ja selittää. Ei kyvytön pysty ottamaan vastaan, eikä käsittelemään asiaa. Sitten alkaa se lapsellinen inttäminen, vänkääminen, ränkättäminen ja kaikenlainen uhmaikäisen temppuilu.
On kuin hakkaisi päätä seinään.
?
Kun tällaisen ihmisen kanssa on ollut tekemissä, tunnistaa hänet täysin tuosta kuvauksesta. Sen sijaan vastapuoli tuskin hahmottaa omaa vinskahtanutta käytöstään vaan ihmettelee mikä mahtoi mennä pieleen ???
Sinä se selität kysymysmerkkiäkin. Onko sulla paljonkin noita vastapuolta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama kokemus! Se on se kun toisen tunteista tai kokemuksesta vähät välitetään. Ollaan täysin lukossa ja vieraantuneita varmaan omien tunteiden kanssa ja pahaa oloa puretaan vaan toisiin. Menisivät terapiaan! Mutta ei, niitä pilkataan jotka sinne menevät.
Ei heistä ole terapiaan. Joo tu
Eivät osaa sanoa, jos jostain tulee paha mieli tai ovat jonkun kanssa eri mieltä. Tästä ei kyetä puhumaan, vaan aletaan haukkua vaikkapa ulkonäköä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän ei liity tunne- tai ihmissuhdetaitoihin millään tavalla, eli ketjun aiheeseen. Marjamyyjä voi olla vaikka kuuro tai aivovammainen tai ei ymmärrä sanaakaan suomen kieltä, kauhistus toki sekin!
No sehän onkin loistava marjamyyjä, jos ei toimi aivot eikä korvat.😅
Ihan itsekö palkkasit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää seniori täytti tänään 56 vuotta. Ihanat lapset ja lapsenlapset. Elämä on ihanaa vaik vaivoja on. Meitä 8n moneksi.
Onnea!
Heippa samanvuotinen seniori! Mä täytin eilen 56v. ja juu:ihanat lapset ja heidän pikkuisensa. Onnea siis sulle!!!
Koita nyt jo uskoa, että 56-vuotias ei ole seniori.
Ketjun aiheena ovat 70-luvulla syntyneet seniorit...
-ohis
70-vuotiaita voidaan kutsua senioreiksi, mutta ei 1970-luvulla syntyneitä, jotka ovat tällä hetkellä 45-54 - vuotiaita. Toki teini-ikäisten näkökulmasta jo kolmekymppiset ovat "vanhuksia".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama kokemus! Se on se kun toisen tunteista tai kokemuksesta vähät välitetään. Ollaan täysin lukossa ja vieraantuneita varmaan omien tunteiden kanssa ja pahaa oloa puretaan vaan toisiin. Menisivät terapiaan! Mutta ei, niitä pilkataan jotka sinne
Ai, siis kuka haukkuu kenenkäkö ulkonäköä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuo tarkoittaa?