Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mahdollinen ongelma pesutuvan käytössä

Vierailija
03.08.2024 |

Nuori muuttaa opiskelemaan ja asuntoon ei pyykinpesukone mahdu. Oli käynyt katsomassa pesutupaa ja varauskirjaa ja sehän oli täytetty 3.9 saakka. Muuttaa tämän kuun puolivälissä. Mitäköhän sitten, kun tarvis vähän pyykätäkin.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutto kuun puolessa välissä ja eka vapaa aika 3.9., eikö lapsesi pärjää kahta viikkoa pesemättä pyykkiä? Varaa nyt heti sen ekan vapaan ajan niin ei tarvitse kuukauden päästä itkeä että taaskaan ei saa pestyä pyykkiä.

Vierailija
22/37 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa olla pieni kylpyhuone jos sinne ei päältä täytettävä pesukone mahdu, taloyhtiöiden pesukoneet ovat 1970 lukua, hyviä pesukoneita saa kaupasta 350-400€

Meillä on pyykkituvassa viisi muutaman vuoden vanhaa isoa pesukonetta, ei haittaa vaikka yksi tai useampikin olisi samaan aikaan rikki ja huolto tulee hoitamaan asian muutamassa päivässä. Ainut mikä ärsyttää on joidenkin ällön tuoksuiset huuhtelu- ja pesuaineet, mutta olen oppinut ajamaan rummunhuuhteluohjelman ennen omaa pyykkivuoroa jolla sekin ärsytys ratkesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmaan on erilaisia ratkaisuja. Ensinnäkin kannattaa varata ensimmäinen vapaa-aika, joka sieltä löytyy. Sitten kytätä ennen sitä peruutuksia ja myös sitä, että käyttävätkö henkilöt niitä vuoroja, vai varaavatko vain huvikseen.

Sitten voi pestä päivittäin käytetyt vaatteet käsin. Isompi pyykki kuten pyyhkeet ja lakanat kannattaa säästää siksi, kunnes vapaa pesuvuoro vapautuu, jollei lähistöllä ole itsepalvelupesulaa. Tai jos vanhemmat asuvat lähellä, viedä pyykit siksi aikaa vanhemmille. Eli muutaman viikon voi nukkua ei niin puhtailla lakanoilla tai vaihtoehtoisesti ostaa kirppikseltä lakanoita.

Itse pesen paljon käsin, esimerkiksi alusvaatteita, sukkia ja hienommat paidat. Ei ole vaikeaa.

Isoimmissa kaupungeissa on myös noita 24/7-pesuloita kauppojen yhteydessä, ne on käteviä. Pyykit koneeseen ostosten ajaksi. Pesuohjelmat kestää 30 minuuttia ja pesuaine sisältyy hintaan. Aika on rahaa, ja yhteen koneelliseen mahtuu paljon pyykkiä, joten 6,60 hinta on ihan ok.

Vierailija
24/37 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli yhdellä asunnolla on useita varauksia. Tuo on kiellettyä. Ei voi kestovarata joka viikolle vuoroja, vaan vain yksi vuoro ja kun se on ohi niin saa varata seuraavan.

Tuo on ihan perussääntöjä varaukseen. 

Vierailija
25/37 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös enää ihmiset osaa käsin pestä vaatteitaan? Osta sille pojalle kaksi ämpäriä, toisessa pesee ja toisessa huuhtoo pyykkinsä. Kun joka päivä pyykkää käytetyt vaattensa, niin ei kerrykään isoa määrää. Lakanat ja pyyhkeet voi viedä itsepalvelupesulaan.

26/37 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin aina pesemässä öisin pyykkiä. Samalla oli aikaa lukea tenttikirjoja eikä kukaan käynyt pesutuvan ovella kyttäämässä, olisiko vapaita aikoja.

Vierailija
27/37 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös enää ihmiset osaa käsin pestä vaatteitaan? Osta sille pojalle kaksi ämpäriä, toisessa pesee ja toisessa huuhtoo pyykkinsä. Kun joka päivä pyykkää käytetyt vaattensa, niin ei kerrykään isoa määrää. Lakanat ja pyyhkeet voi viedä itsepalvelupesulaan.

Mistä sen pojan tähän revit? Ei ap sanonut sukupuolta aloituksessaan. Vai oletatko heti automaattisesti että kyseessä on poika joka ei osaa pestä käsin pyykkiä koska eihän nyt sus siunatkoon pojat voi sellaista osata pyykkäys on naisten hommaa niin tyttö tietty olisi osannut automaattisesti.

Vierailija
28/37 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Kävin aina pesemässä öisin pyykkiä. Samalla oli aikaa lukea tenttikirjoja eikä kukaan käynyt pesutuvan ovella kyttäämässä, olisiko vapaita aikoja.

Monessa paikassa pesutuvan käyttö on kielletty öisin. Koneet lukittu tai pesutuvan ovi lukittu.

Vierailija
29/37 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pieni asunto se on johon muuttaa ettei pesukone mahdu. Olen opiskellut ja aina ollut pesukone omassa asunnossa.

Ajatella, on se ihme juttu että kaikki kämpät ei olekaan samanlaisia ja automaattisesti ei mahdukaan kone. Ei ollut minunkaan opiskelijakämpässä minkäänlaista mahdollisuutta pitää konetta ja käytin pesutupaa. Pikkupyykin pesin lavuaarissa. 

Vierailija
30/37 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi luoja,omistusasunnon pyykissä oli valkoista huumepulveria huomattavia määriä, enemmän kuin vuokrissa javastikkeissa. ne siis menivät pyykkipulverin sijaan ..  ja kun addiktio kasvaa, täytyy tehdä hinnankorotuksia.

Vierailija
31/37 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa olla pieni kylpyhuone jos sinne ei päältä täytettävä pesukone mahdu, taloyhtiöiden pesukoneet ovat 1970 lukua, hyviä pesukoneita saa kaupasta 350-400€

Ei yksiön kylppäriin pesukone tosiaan mahdu. Vain pytty käsienpesuallas ja suihku. Leveyttä häthätää 80 cm, pituutta 1,5 m

Vierailija
32/37 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti yksikin ääliö taloyhtiössä voi pilata pesutuvan käytön kaikilta muilta talon asukkailta.

Vierailija
33/37 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli yhdellä asunnolla on useita varauksia. Tuo on kiellettyä. Ei voi kestovarata joka viikolle vuoroja, vaan vain yksi vuoro ja kun se on ohi niin saa varata seuraavan.

Tuo on ihan perussääntöjä varaukseen. 

Jaa, no itse olen ainakin joka viikko varannut yhden vuoron, koska se on ainoa jolloin voin pestä pyykkiä, kun olen muualla töissä. Työpaikkakunnalla ei ole pyykinpesumahdollisuutta. Ihmettelen tuota lyhytjännitteisyyttä, ettei muka voisi etukäteen varata useampia vuoroja. Muut ihmiset ei ilmeisesti tiedä menojaan kuin päivän etukäteen.

Meillä on siis useita koneita, joten en yhden koneen yhden tunnin vuoroa pidä mitenkään kohtuuttomana kerran viikossa. Kyllä koneellinen pyykkiä viikossa tulee.

Vierailija
34/37 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Mitäs mieltä pesukoneiden yläpuolella asuva oli tästä?

Vierailija
35/37 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pieni asunto se on johon muuttaa ettei pesukone mahdu. Olen opiskellut ja aina ollut pesukone omassa asunnossa.

Olen asunut kahdessa jollakin menneellä vuosikymmenellä rakennetussa kerrostaloyksiössä, joihin ei olisi mahtunut pesukonetta. Toisessa oli kylpyamme pesuhuoneessa ja hyvä pesutupa, toisessa pikkuinen vessa ja suihku, eikä niin hyvää pesutupaa.

Vierailija
36/37 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se välttämättä ole kämpän tai kylppärin koosta kiinni. Kaikissa kämpissä ei ole pesukoneliitäntää. Tsekkaa lähin itsepalvelupesula.

Vierailija
37/37 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se välttämättä ole kämpän tai kylppärin koosta kiinni. Kaikissa kämpissä ei ole pesukoneliitäntää. Tsekkaa lähin itsepalvelupesula.

EI tarvita mitään erillistä pesukoneliitäntää vaan sen voi laittaa pikaliittimellä tavalliseen hanaan. Poistoletku sitten lavuaariin tai vaikka vessanpönttöön, kunhan käy koneen rumpua korkeammalla välillä.