Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin moni duunariympäristö on yläasteen jatkumo

Vierailija
03.08.2024 |

Olen havainnoinut tämän monessa paikassa. Tuntuu että mitä kallumpi olet, niin sen korkeammalla olet työpaikan hierarkiassa. Jotenkin se yläasteen henkinen maailma on siirretty sinne työpaikalle. Samanlainen laumakulttuuri, jossa asemasi määyräytyy sen mukaan miten kovassa suosiossa olet tiettyjen "alfakallujen" silmissä. Osaaminen ja tekeminen toissijaista. Hakemalla haetaan ihmisistä jotain vikoja, joihin voidaan tarttua ja joille naureskellaan. Ihan samanlaista kuin jollain ala-asteella. Vinksahtanutta touhua.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko ihan vaan niin, että tietyt sosiaalisen elämän piirteet tulevat eri ryhmissä esiin? Vaikuttaa itse asiassa koko yhteiskuntaankin. 

Vierailija
22/35 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olin kerran hautausmaalla kesätöissä. Uskomatonta meininkiä. Koko päivän jaksettiin jauhaa sen ja sen ryyppyputkista. Osa tyypeistä lintsasi töistä jatkuvasti, jos ei vaan huvittanut tulla paikalle. Osan käytös muistutti kyllä koulukiusaamista. Onneksi minut pistettiin ajamaan työkoneita. Sai olla melko rauhassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuzpäitä on monilla aloilla.

Vierailija
24/35 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa duunareista käy oikeasti hitaalla. Esim yksi mies sai sairaskohtauksen ja vieressä olevat raksaduunarit vaan joi kahvia tekemättä mitään vaikka mies oli sinertävänä maassa. Ohikulkija (minä) soitti apua. Kysyin että miksi ette soittaneet, johon toinen katsoi vilpittömän hölmistyneenä ja toinen tokaisi vihaisesti että "eipä tuo pyytäny apua". No ei kai kun se oli jo lähes tajuton. Tulin siihen tulokseen että älyssä on vikaa ja ehkä moraalissakin.

Vierailija
25/35 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kesätöissä tehtaan linjalla. Siellä oli työkaverina yksi nelikymppinen kaljupäinen kovis, jonka ilkeilyistä ja töksäyttelystä mua varoitettiin heti alkuun. Jos kovis oli hyvällä päällä muillakin oli kiva päivä, jos taas tyyppiä vtutti niin oli oikeus pilata muidenkin päivä ja lampaat vaan kilttinä nyökytteli. Voi jestas jos menisin tuonne vielä niin nauraisin päin naamaa :D 

Vierailija
26/35 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalia paikkoja tosiaan. Olen muutamassa joutunut nuorena olemaan, että opintoja sai rahoitettua. Yhdessäkin jalostamossa ilta-/yöhommissa jätkät joi olutta ja lonkkua työn ohessa. Pahimmillaan ne jopa sitten tappeli siellä ihan nyrkein. Vuoroesimies oli porukan nössöin jätkä ja sille vittuiltiin ihan avoimesti ja se ei saanut mitään kuria yhtään mihinkään. Se jopa välillä vain komensi jonkun pukkariin nukkumaan, jos näki että nyt on promilleja tarpeeksi. Kyseessä oli elintarvikkeiden jalostamo ja jätkät poltti tupakkaa tuotantotiloissa. Mikään sääntö ei pätenyt kyllä siellä. Monet lähti aamulla autolla yövuorosta kotiin, vaikka olivat yöllä juoneet. Pahiten päissään olleeet meni sitten kyydillä ja autot jäi, mutta kuitenkin. Siellä on aamuliikenteessä ihan varmasti rattijuoppoja, kun kerran tällaista tapahtuu. 

Omaa taustaa piti koittaa häivyttää mahdollisimman paljon. Opinnoista tiesivät, mutta en niistä koskaan puhunut. Oma isä on duunari ja siitä kannatti puhua. Hän tekee sellaisia hommia, mitkä on noissa piireissä arvostettuja, joten sitä sitten koitti tuoda esille. Sitä kautta sai sen verran arvostusta, että ihan hirveästi ei vittuiltu. Toki noissa työyhteisöissä vittuillaan aina kaikille, se on osa sitä kulttuuria niin vahvasti. Yksi nainen kävi kerran kokeilemassa työtä ja kestiköhän se ehkä 2-3 yötä, tarkalleen en muista. Muutaman vuoron pystyi olemaan ja sitten lähti. Juttelin hänen kanssaan ekalla vuorolla ja näytin paikkoja. Vuoron lopussa muistan vaan kun hän sanoi että "täällä taitaa tapahtua aika paljon laittomia asioita". Niinpä. Mikään työturvallisuus-standardi ei kyllä pätenyt ja elintarvikehygienia ei todellakaan ollut kunnossa. Ketään ei siellä kiinnostanut.

Vierailija
27/35 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut liian ujo ja liian miellyttämishaluinen, ja tullut kiusatuksi sekä koulussa, että työpaikoilla.

Se, mitä ihan aikuiset ihmiset voivat puhua sinusta, kun luulevat ettet kuule, on jotain uskomatonta. Siis neljäkymppiset aikuiset naiset. Se ilme, kun huomaavat, että seisotkin vieressä ja kuulet kaiken on aika korvaamaton, mutta vain jotkut osaavat tuntea siitä häpeää.

Olen menettänyt täysin luottamuksen ihmisiin. Sisältä melkein kaikki ovat täyttä paskaa.

Vierailija
28/35 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä millä alalla olet, mutta IT-alalla ollaan kyllä aika asiakeskeisiä kun rekrytoidaan. Ainakin isoissa yrityksissä. En ole huomannut, että ketään olisi sorrettu siksi, että ei ole ns. hyvä tyyppi. Toki jos hakee esimiestehtäviin ja ylemmäs organisaatiossa, pitää omata myös jonkinlaisia pehmeitä taitoja ja sosiaalisuutta.

Vierailija
29/35 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helvetin kallu? Onko tästä tullut joku teinix palsta?

Vierailija
30/35 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä johtuu siitä että fiksut lähtevät yläasteen jälkeen lukioon tai ne fiksut jotka lähtevät amikseen jatkavat opiskelua sen jälkeen. Amiksen tasolle jäävät ovat keskimääräistä tyhmempiä ja yleensä käytös on sen mukaista. Eipä tarvitse ihmetellä miksi duunareiden palkat ovat alhaiset. Eiköhän työn tuloskin ole käytöksen mukainen.

Vierailija
31/35 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunarit ovat ihan syystä duunarit. Tunnen aika monta duunaritason ihmisiä ja oli kyllä järkyttävä nähdä miten esim juhlistivat 8% alkojen tuloa ruokakauppoihin. Piti heti mennä ostamaan sitä väkevämpää juomaa ja vetää kunnon kännit juhlapäivän ansiosta. Nyt odottavat kunnon väkevien tuloa kauppoihin jo innoissaan. Kertoo kaiken!

Vierailija
32/35 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on alfakallu??

Ylityhmä. 

Vierailija
33/35 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa duunareista käy oikeasti hitaalla. Esim yksi mies sai sairaskohtauksen ja vieressä olevat raksaduunarit vaan joi kahvia tekemättä mitään vaikka mies oli sinertävänä maassa. Ohikulkija (minä) soitti apua. Kysyin että miksi ette soittaneet, johon toinen katsoi vilpittömän hölmistyneenä ja toinen tokaisi vihaisesti että "eipä tuo pyytäny apua". No ei kai kun se oli jo lähes tajuton. Tulin siihen tulokseen että älyssä on vikaa ja ehkä moraalissakin.

Ei saisi nauraa mutta tyrskähdin tuolle kuvaukselle. Juuri tuota se tuppaa olemaan. Huvittaa, kuinka niin moni duunari kerskuu sillä, että hepä ovat aitoja ja suoraselkäisiä kunnon suomalaisia eivätkä mitään tumpuloita kermaperseitä. Sitten ei edes älytä auttaa sairaskohtauksen saanutta ihmistä, kun kohtauksen saanut ei jostain kumman syystä pyytänyt itse apua. Toki duunarialoilla on silkan vähämielisyyden ohessa paljon myös tahallista välinpitämättömyyttä ja suoranaista ihmisvihaa.

Vierailija
34/35 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteiässä hierarkiat perustuvat usein siihen, kuka sekoilee parhaiten ja eniten. Sen jälkeen pätevyyteen ja osaamiseen, sosioekonomisiin hierarkioihin.

Väitän edelleen, että kysymys on kypsyystasosta eikä ammatista.

Wiskarin Karma hoitaa on ihan hyvä biisi ja tulee tämä mieleen.

Vierailija
35/35 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemukseni mukaan moni näistä turbokalluista, voi vielä helvetin kaksinaamaisia. Moni esittää jotain suoraselkäistä jätkien kaveria, mutta kun silmä välttää, niin kantelevat kaiken esimiehille saadakseen jotain pisteitä itselleen. Saattavat vielä keksiä jotain juttuja näyttääkseen itse paremmilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän