Mitä haluaisit nyt sanoa ex-puolisosi uudelle kumppanille?
Mustamaalaaminen ei tietenkään ole sivistynyttä, mutta jos haluaisit esim antaa "neuvon kaverille", niin mikä se olisi?
Itse varoittaisin ex-puolison alkoholi- ja mielenterveysongelmista, joihin tämä ei koskaan suostunut hakemaan ammattiapua.
Kommentit (37)
Se akka on pirunhyvä sängyssä ja seksin puutetta ei tule olemaan. Ottaa pyydettäessä suihin, jos lupaat naida häntä sen jälkeen......mutta oikeasti hän on hullu eli päässä on vikaa. Saat syyt niskoille olemattomista asioista ja tapahtumista. Äärimmäisen mustasukkainen, joten...
- Älä vain lähetä viestejä tai soita naisille
- Älä puhu nais-kollegoista.
- Älä tee pitkiä työmatkoja
- Ole aina tavoitettavissa, myös silloin vaikka istut koneessa ja se ei jostain syystä lähdekkään ajoissa.
- Älä viivy kauppareissulla, vaikka olisi jonoa
Kannattaa ottaa nopeesti jalat alle.
Lähde jo silloin kun töniminen alkaa, koska vielä se etenee siitä rajummaksi. Toivottavasti jaksat hoivata alkoholistia jolla on aina niin vaikeaa ja joka vakuuttaa kyllä aina valmistuvansa ja menevänsä töihin vaikka ikää on jo yli 40v ja itsekin sitä päivää vuosia odotin että se todella tapahtuisi.
Kuulostaako tutulta:
Mies ei oikein pidä siitä että teet seksuaalisia aloitteita (ei pitänyt nuorenakaan), hän vaivaantuu heti jos kokee vähänkin tilanteen menevän siihen suuntaan eteenkin arkisin työpäivän jälkeen. Lauantaina saunanjälkeen ehkä voi nopsaan vaivautua.
Olet tullut torjutuksi usein. Rakastelu on ollut aina suurinpiirtein sitä, että hän tyhjentää omat kassinsa kutakuinkin samalla sapluunalla alle 30 sekunnin. Mutta, kun saa viinaa, sitten flirttaa ja lirkuttaa ja "hommiin" pitää päästä, mutta edelleen tyydyttää vai itsensä. Ja huom, tällainen hän oli jo silloin nuorena. Muisteleppa.
Kun eteen tulee mikä tahansa ikävä keskustelu tai kännissä (harrastaa edelleen yli 50v satunnaista kännien vetämistä) tehty sekoilu tms mihin palaat myöhemmin. Aina sama selitys "no en minä muista". Hän käyttää myös kieltämistä selviytymismetodinaan, eli kieltää vaikeiden asioiden olemassaolon. On jollain tapaa tunnekylmä.... tai ehkä mäyttää ja kertookin omia tunteitaan mutta on täysin kyvytön asettumaa toisen asemaan saati aistimaan /ottamaan vastaan toisen tunteita tai jos näytät tuntesi hänele avoimsti on kyvytön tekemään jatkotoimia tai ei vaan piittaa sitä mitä ajattelet. Hän on hyvin itsekeskeinen ja ainakin nuorempana oli hyvinkin itseriittoinen. Lohduttaako hän koskaan sinua vaikka itkisit? Tuskin, tai sitten olet opettanut hänet hyvin.
Nait sen miehen puoliväkisin, mutta olisitko nainut jos olisit tiennyt millainen hän oikeasti on ja ettei hän ole mikään "järjen jättiläinen".
Vierailija kirjoitti:
Mies pitää peliään joka suuntaan, myös sukulaistyttöönsä. Hän lähettelee kikkelikuviaan minullekin edelleen, vaikka erosta on jo kohta kaksi vuotta. Rikot itsesi hänen kanssaan.
Siis miksi et ilmoita näistä uudelle naiselle?
Erään vanhan seurustelukumppanin nykyiselle avopuolisolle sanoisin:
R on ihan hauskaa seuraa, hän on pääsääntöisesti iloinen ja hyväntuulinen, ei hermostu ja kaiken, huom ihan kaiken kuittaa humorilla ja vitsailulla koska on täysin kyvytön mihinkään syvällisempään. On jo sen verran ikää että hänen nuoruudessa ei opetettu poikia puhumaan eikä näyttämään tunteitaan.
Hän on hyvin itsekeskeinen. Hän puhuu surutta päällesi, keskeyttää eikä palaa sinun aiheeseesu. Hän ei välttämättä kuuntele ollenkaan mitä sanot vaan ignooraa täysin puheesi ja ihan kesken lauseesi saattaa aloittaa oman juttunsa.
Ai niin, mutta miksi minun pitäisi sanoa nämä sinulle, kyllähän sinä mämä tiedät jo.
Kysyisin ihan mielenkiinnosta, että menisitkö nyt naimisiin hänen kanssaan, kun tiedät millainen hän on ollut? Haluaisitko huolehdittavaksesi, jos ei nyt ihan alkoholistia, niin kuitenkin viinaan kovasti mieltyneen ja siihen aina pakenevan miehen jota joudut elättämään. Lasten kanssa hän on varmasti ollut hyvä koska oli aikoinaankin kovin lapsirakas ja itsekin ehkä melko lapsellinen. Olisipa kiva tietää onko hän pettänyt sinua.... tai siis tiedänhän minä että olisi pettänyt, jos minä olisin hänet viereeni ottanut. Kysyisin sinulta mistä olet jäänyt paitsi pitkässä liitossa ja peilaisin sitä siihen mistä itse jäin hänen kanssaan läpi, eli onko mikään muuttunut vuosikymmenten saatossa.
Vaikka vihaan sinua, koska sinä elät elämää jota minun piti elää sen miehen kanssa, sanoisin, että nostan sinulle kuitenkin hattua että olet jaksanut sitä yksinkertaista, tyhjätasku savolaisjunttia. Osaahan hän olla söpökin koiranpentukatseineen ja leveine hymyineen, on pitkä ja hyväkroppainen ja varmasti on ollut hyvä isä.
Ehkä universumi (tai joku) puuttui ennustettuun elämänkulkuun ja vei meidät erilleen aikoinaan. En ehkä olisi jaksanut häntä, enkä olisi voinut anta hänelle sitä perineistä lapsiperhe-elämää jota hän halusi. Jälkikäteen on hyvä sanoa, mutta ehkä näin oli kuitenkin hänen kannaltaan parempi. Minä tarvitsin jotain muuta elämääni, olen ymmärtänyt sen vasta nyt vanhemmiten.
Pidä omista rahoistasi kiinni, ja pitäkää molempien raha-asiat erillään. Älä lainaa sille rahaa vaikka se miten lirkuttelisi. Meillä on mustaa valkoisella siitä miten paljon ex on minulle velkaa, enkä tule luovuttamaan ennen kuin viimeinenkin sentti on maksettu.
Sanoisin, että se tyytyi suhun kun ei sanut parempaa, eli mua.
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö, että olet mitäänsanomattoman näköinen seinäruusu harmaassa meikittömässä naamassasi, pyöreine rilleinesi ja olemattomine roiskeläppätisseinesi. Kuljet pää painukissa aina mustissa tyylittömissä vaatteissa.
Voi voi, tietäisitpä vaan kuinka miehesi on rekisteröinyt kurvini, katselee mielellään näyttävää tyylikästä olemustani ja kauniita ruskeita silmiäni. No - eihän hän tosin ole koskaan saanut katsettaan irti minusta.
Silti mies vaihtoi 🤔
En mitään.
Elän omaa elämääni. Niin kuin varmaan muutkin.
No, yritin olla asiallinen ja ystävällinen koska meillä on eksän kanssa yhteinen tytär.
Minä ja tyttö emme asu Suomessa, joten tyttären oli sopimuksen mukaan määrä saada viettää isänsä luona yksi kuukausi kesällä, ja muuten vierailla sopimuksen mukaan. Alussa se onnistui, vaikka eksän uusi ei halunnutkaan minun kanssani olla missään tekemisissä. Kunnioitin sitten sitä, mehän eksän kanssa vanhempia olemme joten sovimme tyttären asiat keskenämme. Eksän uusi ei ilmaisut mielipidettään mutta ei vastaankaan pistänyt.
Sovimme että tyttären matkat Suomeen jaamme keskenämme, puolet ja puolet. Eksä ei maksanut elatusmaksua koska hän maksoi tyttären ollessa siellä kaikki hänen kulunsa. Osti vaatteita yms. Myös isompiin joululahjoihin osallistui rahallisesti.
Jossain vaiheessa sitten alkoi tulla kaikenlaista ilkeyttä eksän uuden taholta tyttärelle. Oli ilkeää puhetta selän takana joka oli järjestetty niin että tytär kuuli mitä sanottiin. Eksän uusi oli mustasukkainen tyttären isänsä kanssa viettämästä ajasta, kaikkea sellaista. Lopulta tyttö sanoi ettei enää halua lähteä Suomeen. Kerran järjestin niin että varasimme airbnb:n tyttären kanssa jossa myös hän yöpyi. Tapasi isäänsä sitten päivisin. Tämä isän kesälomalla jolloin hänellä oli vapaata aikaa. Viivyimme reilun pari viikkoa.
Minulle oli tärkeää että tyttö tapasi isäänsä, mutta eksän uuden erittäin nihkeä ja ilkeä suhtautuminen johti siihen että tapaamiset loppuivat. Eksä ei koskaan matkustanut tänne tapaamaan tyttöä.
Meni pitkään eivätkä tavanneet ollenkaan eikä isänsä liiemmin soitellut eikä laittanut viestejä. Se oli tytölle tosi kova paikka. Sitten heille tuli ero, mies jäi yksin. Sen jälkeen lähetti anteeksipyynnön, tytär on nyt iso ja päättää itse,en tiedä haluaako matkustaa isäänsä tapaamaan. Hän päättää sen ihan itse. Tästä olen myös hänelle ilmaissut mielipiteeni.
On erittäin vaikeaa kun näin käy. Lapselle se oli raskasta eikä isompanakaan lakannut tuntemasta itsensä isän hylkäämäksi koska tämä ei koskaan puolustanut tai puuttunut asiaan.
Se mitä tälle uudelle sanoin puhelimessa, tai siis eksälle ja uusi kuunteli vierestä, sitä en halua tässä toistaa. Huutohan sieltä kuului, mutta puhelimeen ei tullut vaikka pyysin.
Vierailija kirjoitti:
Pidä omista rahoistasi kiinni, ja pitäkää molempien raha-asiat erillään. Älä lainaa sille rahaa vaikka se miten lirkuttelisi. Meillä on mustaa valkoisella siitä miten paljon ex on minulle velkaa, enkä tule luovuttamaan ennen kuin viimeinenkin sentti on maksettu.
Tämä on hyvä :D
Voimia sinulle! Mies on asperger, vaikkei koskaan olekaan saanut virallista diagnoosia siitä. Hän ei kykene vastavuoroisuuteen eikä tunnekieleen, eikä koskaan muutu. Lujille varmasti ottaa.
Olen vastaavassa tämän sanonutkin... eli vaikka sanoit tunnistavasi patologisen valehtelijan ja syytit siitä minua, niin totuus on, että puolisosi petti sinua minun kanssani. Et ilmeisesti todella ole niin hyvä valehtelijaa tuntemaan. Terveiset sinne Valkeakoskelle.
Olin aikoinaan yhtä sokea kuin sinä, joten sinällään ymmärrän sinua...