Helsinki-Vantaan nestepelleily tulee takaisin, max 100ml pakkaukset sallittuja
Huolimatta huippumodernista tarkastuslinjastosta matkustajat joutuu pakkaamaan pikkupurkit ja purnukat 1 litran vetoiseen läpinäkyvään pussiin.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Kosmetiikat ja aurinkovoiteet laitan tottakai matkalaukkuun. En tarvitse niitä käsimatkatavaroissa. Ja juotavaa saa lentokoneessa.
Matkalaukku maksaa, mää matkustan käsimatkatavaroilla.
Teen paljon yhden-kahden yön reissuja ja en ikinä selviä pelkällä käsimatkalla. Tosin kuljen työmatkoja, että sitä on syytä olla edustava. Mutta nesteet ei ole se suurin syy. Mihin te laitatte yövaatteet, päivävaatteet, päivällisvaatteet ja eri kenkäparit? Siihen lisäksi hiusten muotoilutuotteet, terveys- ja hygieniatuotteet kuten allergialääkkeet, laastarit, ja muut pharmakemikaalit? Ei kaikkea siinä pienessä repussa kyllä kanneta mukana kun siellä on mahdollinen läppäri, tabletti, kirjoitusvälineet ja pikkulaukku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kosmetiikat ja aurinkovoiteet laitan tottakai matkalaukkuun. En tarvitse niitä käsimatkatavaroissa. Ja juotavaa saa lentokoneessa.
Matkalaukku maksaa, mää matkustan käsimatkatavaroilla.
Olet köyhä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nesteitä on pakko kuljetella?
Esimerkiksi shampoota, kosteus- tai aurinkovoidetta, kosmetiikkaa, hiuslakkaa... En minä ainakaan viitsi niiden takia laittaa laukkua ruumaan silloin, kun käsimatkatavaroilla pärjää.
Eli olet vaik liian pihi? Seuraavaksi sanot että matkustat turistiluokassa ja ilman näitä parempia kortteja?
Ei se ole pihiydestä kiinni, en minä ainakaan jaksaisi odotella mitään laukkuja lentokentällä kun muutamia päiviä pärjää hyvin pienellä repulla. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi shampoota, kosteus- tai aurinkovoidetta, kosmetiikkaa, hiuslakkaa... En minä ainakaan viitsi niiden takia laittaa laukkua ruumaan silloin, kun käsimatkatavaroilla pärjää.
Eli olet vaik liian pihi? Seuraavaksi sanot että matkustat turistiluokassa ja ilman näitä parempia kortteja?
Ei se ole pihiydestä kiinni, en minä ainakaan jaksaisi odotella mitään laukkuja lentokentällä kun muutamia päiviä pärjää hyvin pienellä repulla. -eri
Reppu käsimatkatavarana? Aika tyylitöntä. Ja köyhää.
Joko finnair on saanut syyt niskoilleen kansan syviltä riveiltä? Milloin eivät osaa aurata kenttää lumesta, laukut tulee liian hitaasti, milloin turvatarkastus tökkii jne. Aina finski tikun nokkaan.
Mites olet toiminut muilla lentoasemilla tän pelleilyn kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Niin siis mikä oli syy tälle??
Euroopan komissio tiukentaa tilapäisesti nesterajoituksia EU-alueen lentoasemilla. En löytänyt tietoa syystä, liittyyköhän terrorismiin, tiedä häntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reppu käsimatkatavarana? Aika tyylitöntä. Ja köyhää.
Onneksi mun ei tarvii esittää mitään kenellekään, vaan voin matkustaa ihan niin kuin itse koen käytännölliseksi. Harmi jos sinulle on olennaista vain se mitä muut sinusta saattaa ajatella.
Onko pakko lentää? Ei nimittäin ole mikään ympäristöteko, edistää ilmaston lämpenemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siis mikä oli syy tälle??
Euroopan komissio tiukentaa tilapäisesti nesterajoituksia EU-alueen lentoasemilla. En löytänyt tietoa syystä, liittyyköhän terrorismiin, tiedä häntä.
Kerrottu jo aikaisemmin. Ne skannerit eivät läpäisseet tarkistusta. Rajoitukset voimassa kunnes ne koneet on päivitetty.
Vierailija kirjoitti:
Teen paljon yhden-kahden yön reissuja ja en ikinä selviä pelkällä käsimatkalla. Tosin kuljen työmatkoja, että sitä on syytä olla edustava. Mutta nesteet ei ole se suurin syy. Mihin te laitatte yövaatteet, päivävaatteet, päivällisvaatteet ja eri kenkäparit? Siihen lisäksi hiusten muotoilutuotteet, terveys- ja hygieniatuotteet kuten allergialääkkeet, laastarit, ja muut pharmakemikaalit? Ei kaikkea siinä pienessä repussa kyllä kanneta mukana kun siellä on mahdollinen läppäri, tabletti, kirjoitusvälineet ja pikkulaukku.
Mulla on lentolaukku, läppärilaukku ja käsilaukku. Hyvin mahtuu kaikki tarvittava jopa viikon työmatkalle kunhan sääolosuhteet ovat suht stabiilit. Mietin tarvittavat asut valmiiksi niin että niistä voi yhdistellä keskenään monenlaista. Mukana kulkee myös lenkkivarusteet.
Vierailija kirjoitti:
Onko pakko lentää? Ei nimittäin ole mikään ympäristöteko, edistää ilmaston lämpenemistä.
Joskus on melko pakko. Jos työnantaja käskee. Tai jos asuu kaukana ulkomailla ja vanhenevat vanhemmat haluavat nähdä aikuisen lapsensa edes joskus. Suomeen ja Suomesta on hyvin vaikeaa ja hidasta matkustaa edes suurimpaan osaan muuta Eurooppaa muilla tavoin kuin lentäen. Monessa Euroopan maassa pääsee junalla suunnilleen puolen Eurooppaa päivässä mutta Suomeen ei onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Sannakin lentää, joten huoli ilmastosta on turhaa.
Meinaako tämä, että syyskuun alusta alkaen pitää taas ottaa käsimatkatavaroista ulos kaikki nesteet, läppärit, tabletit, yms. jotka on nyt saanut jättää laukkuun? Sehän hidastaa jonojen etenemistä.
Itse nesterajoitusta en koe ongelmaksi varsinkin, kun Helsinki-Vantaalla on heti turvatarkastuksen jälkeen vesipiste, jossa voi täyttää juomapullonsa.
Vierailija kirjoitti:
Meinaako tämä, että syyskuun alusta alkaen pitää taas ottaa käsimatkatavaroista ulos kaikki nesteet, läppärit, tabletit, yms. jotka on nyt saanut jättää laukkuun? Sehän hidastaa jonojen etenemistä.
Itse nesterajoitusta en koe ongelmaksi varsinkin, kun Helsinki-Vantaalla on heti turvatarkastuksen jälkeen vesipiste, jossa voi täyttää juomapullonsa.
Toivottavasti ei tarvitse. Uutisissa mainittu ainoastaan nesterajoitukset.
Vierailija kirjoitti:
Itse matkustan vain vapaa-ajalla. Muutaman päivän reissu kesäaikana menee pelkällä repulla. Pidemmällä matkalla tai talviaikana tarvitsee jo sen matkustamokokoisen matkalaukun. Ei sitä kamaa tarvitse niin paljon kantaa mukana.
No joka tapauksessa törmäät ongelmaan paluumatkalla. Esim. Espanjassa ei ole tästä kuultukaan. Siinä sitten paniikissa alat pussittaa kamoja, laukku meni jo ruumaan.
Voithan sipaista klimpin vaseliinia hanuriisi jo ennen turvatarkastusta.