Lue keskustelun säännöt.
alvin nousu
02.08.2024 |
Syyskuun alusta nousee arvonlisä vero 25,5%,jotenka meille kuluttajille tietää lisää kustannuksia
palvelujen maksut kohoaa (parturi,terveyden hoitoon littyvät kaikki maksut vaatteet,kengät,kodinkoneet,erilaiset käyttötavarat jne ..Oletteko te muut kuluttajat huomioineet hintojen nousun ostamalla vielä tän kuun edullisemmilla hinnoilla kaikkeen mihin alv nosto vaikutus
tulee? Ruuan alvi taitaa sentään pysyä 14 %.Olen itse jotain vaatetta ja kenkiä hankkinut alennusmyynneistä.Kertokaahan miten muille vaikuttaa tuo asia.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
En muutenkaan osta isomman alv-kannan tuotteita tai palveluita juurikaan, joten ei ole vaikuttanut omaan ostokäyttäytymiseeni. Toiminimiyrittäjänä jätin kuitenkin ilmoituksen alv-velvollisuudesta irtautumisesta, koska myyn pääasiassa isomman alv-kannan palvelua, enkä pysty juurikaan vähentämään alveja kuitenkaan. Samalla päätin rajata liikevaihdon 20000 euroon ja lopettaa YELin maksamisen, koska minulle on paljon järkevämpää kaupata palvelua asiakkaalle edullisemmalla hinnalla ilman alvia - teen vähemmän töitä ja saan saman rahan käteen pienemmillä tunneilla, ja lisäksi voin vähentyneillä tunneilla perustella YEL-vapauden.
Sama sosiaaliturva on tällaisella köyhällä yksinyrittäjällä kuitenkin, maksaa YELiä tai ei.😊