jos lapset on 12v ja 15v ja molemmat on harrastaneet uintia monta vuotta, niin kuinka tarkkaan pitää vahtia uimarannalla?
Osaavat sukeltaa ja uida. Jo allas on esim. 25m niin ovat sitä sahanneet ees takaisin useamman tunnin jo elämänsä aikana.
Tietty luonnonvesi on eri. Mutta tarviiko noita enää niin vahtia?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittää, että joku on läsnä ja seurailee. Kenenkään ei pitäisi uida yksin. Ei aikuistenkaan.
Mistä jokaiselle aikuiselle saadaan vahtija mukaan?
No minä käyn uimassa mökillä niin, että esim mies on mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos haluat aivan varma olla, ettei mitään satu, niin sitten vahdit koko ajan. Aikuisetkin uimarit voivat saada kramppeja tai sairaskohtauksia, jotka päättyvät hukkumiseen.
Totta, myös vanhukset voi saada kohtauksen uidessaan.
Niin no..kerran voi vaikka sytkällä tankkiin kurkistaa..kerran kaasun auki kämppään unohtaa ja kerran voi pomollekkin paskat haistattaa.
Ei kaikkia asioita voi ennakoida millään. Ihminen oppii kyllä virheistään.
Kerran työkaverikin unohti sormet sirkkeliin, mutta ei unohda toista kertaa.
Niin se vaan menee..
Minä kävin lapsena 8v kavereiden kanssa uimassa, samoin omat lapseni, heti kun oppivat uimaan (paljon minua nuorempina). Kuka tahansa voi hukkua, mutta uimataitoinen, joka osaa myös kellua, harvemmin.
Jos oikein jossitellaan, voi saada ns suonenvedon, krampin, mutta uimataitoinen selviää siitäkin.Nuorille harvemmin tulee mitään aivo- tai sydänkohtauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittää, että joku on läsnä ja seurailee. Kenenkään ei pitäisi uida yksin. Ei aikuistenkaan.
Mistä jokaiselle aikuiselle saadaan vahtija mukaan?
No minä käyn uimassa mökillä niin, että esim mies on mukana.
No niin, tämähän se on tietenkin ratkaisu, miehet mukaan kaikille. Olet nero.
Minulla käväisi mielessä sama ajatus. En tainnut olla koskaan yli kymmenvuotiaitten lasteni uimista seuraamassa. He päihittivät minut uinnissa, taidossa ja vauhdissa, mennen tullen.
Vierailija kirjoitti:
Uidessa voi hukkua, lenkillä voi kaatua ja lyödä päänsä ja kuolla siihen, pyöräillessä voi jäädä rekan alle, luistellessa voi kaatua kuolettavasti jäähän, kuntosalilla voi saada sydänkohtauksen tai perse voi revetä, johon taatusti kuolee. Mitään ei voi harrastaa ilman, että joku on vahtimassa vieressä kuoleman varalta. Mieluiten tietenkin terveydenhoidon ammattilainen, niin osaa tarvittaessa elvyttää.
Tärkeintä ettei ole musliminainen.
En ikimaailmassa olisi mennyt enää edes 12 vuotiaana vanhempieni kanssa uimarannalle. Typerä provohan tämäkin oli.
No höpö höpö. Veden noste vaikuttaa niin paljon, että vedessä pystyy nostamaan huomattavasti painavampia ihmisiä kuin ilmassa.