Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko olet valmis antamaan anteeksi tai unohtamaan?

Vierailija
02.08.2024 |

Mies suhteen alussa kaunisteli ja valehteli asioista. Jäi asiasta kiinni sattumalta kun olimme jo naimisissa ja yhteinen lapsi. Kyseessä ei ole mitkään velat, päihteet yms. 

Lisäksi hän on välillä muutaman yksittäisen kerran kohdellut minua todella törkeästi ja epäkunnioittavasti. Hän esimerkiksi myös painosti minua muuttamaan pois omalta paikkakunnaltani, vaikka loppujen lopuksi päätös oli omani. Minulla meni pitkäksi aikaa tilanne töiden kanssa sekaisin, ja jätin kaikki ystäväni taakseni yms. 

Nämä asiat ovat nyt vaivanneet minua, vaikka olen kaksi vuotta yrittänyt työstää asioita ja olemme muuttaneet takaisin paikkakunnalleni, kun mieheni totesi ettei hänelle hänen kotiseutunsa olekaan niin erikoinen.

Joskus en näe muuta vaihtoehtoa, kuin erota sillä en koe että mies yrittäisi millään tavoilla hyvitellä tekojaan vaikka onkin aidosti pahoillaan eikä ole muutoin jäänyt esimerkiksi koskaan valehtelusta kiinni. Hän on muutoin hyvä mies ja isä, mutta hän on loukannut minua pysyvästi.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hyvittelisi MISTÄ? Kohdellut sinua törkeästi kun houkutteli muuttamaan luokseen eri paikkakunnalle? Tästä jutusta ei nyt ihan ota kyllä Erkkikään selvää.

Vierailija
2/13 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä syytä muita omista päätöksistäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis hyvittelisi MISTÄ? Kohdellut sinua törkeästi kun houkutteli muuttamaan luokseen eri paikkakunnalle? Tästä jutusta ei nyt ihan ota kyllä Erkkikään selvää.

En halunnut liian spesifisti kuvailla. Painostaminen vaan saattaa olla henkistä väkivaltaa, se oli yksi esimerkki.

t. Ap

Vierailija
4/13 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samantapainen kuvio, katkeroiduin ajan kuluessa enkä pystynyt unohtamaan juurikin siksi, että mies ei millään tavoilla hyvitellyt tekojaan. Oltiin vuosia yhdessä, mutta luottamus oli mennyt joten en omalta osaltani jaksanut enää panostaa suhteeseen ollenkaan. Lopulta ymmärsin lähteä.

Suuri osa tuosta oli nuoruuden typeryyttä molempien osalta, minun puoleltani huono itsetunto ja se että on kasvatettu kiltiksi, eikä halua ns. heiluttaa venettä alkamalla liian vaikeaksi. Pelkäsin myös pitkään eroa ja siedin sen takia asioita joita nykyään en todellakaan sietäisi.

Vierailija
5/13 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

noita valehtelevia luusereita (joiden tulisi joutua Siperian kaivoksille pakkotyöhön pitkäksi aikaa) on Suomi täynnä, eroa välittömästi, tuo muuttuu vain pahemmaksi ja tuhoaa sinut

Vierailija
6/13 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä syytä muita omista päätöksistäsi.

Vähän ristiriitaista, että ensin kirjotat, että päätös muutta oli omasi, mutta seuraavassa kappaleessa kirjoitat, että muutto miehen syytä ja olet siitä katkera

Vierailija
7/13 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle anteeksi antaminen on todella vaikeaa, riippuu toki hieman tilanteesta, mutta lähtökohtaisesti pitäisi toimia siten, ettei tarvitse anteeksi pyydellä ja jos pitää niin erota heti saman tien, en voi sietää mitään pitkittynyttä pinttymää vaan sitten tie eroavat alta aika yksikön, en tunne tai pidä siitä, että kompromisseja tehdään vain kompromissien vuoksi, jos anteeksi JOUTUU antamaan tai tekemään kompromisseja pitää tilanteiden ehdottomasti mennä vain parempaan suuntaan. Ei anteeksi anteeksi anteeksi ole mikään automaattinappula jota joka mutkassa painetaan !!!

Vierailija
8/13 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, en tajunnut hajuakaan mistä pitäisi pyytää anteeksi, täysin järjetön sepustus !

Vierailija
9/13 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, en tajunnut hajuakaan mistä pitäisi pyytää anteeksi, täysin järjetön sepustus !

Kumpikin tehnyt aivan järjettömiä päätöksi, ja syyttelevät siitä toisiaan. Nyt on kyllä kaksi ala-asteikäistä kyllä löytänyt toisensa

Vierailija
10/13 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

noita valehtelevia luusereita (joiden tulisi joutua Siperian kaivoksille pakkotyöhön pitkäksi aikaa) on Suomi täynnä, eroa välittömästi, tuo muuttuu vain pahemmaksi ja tuhoaa sinut

Kyllä vain. Sen verran lausettasi täydennän, että käsi sydämellä kirjoitan, etten ole KOSKAAN KOHDANNUT YHTÄÄN AINOAA REHELLISTÄ JA HYVÄÄ SUOMALAISTA MIESTÄ, SIIS LUOTETTAVAA, REHTIREILUA, ASIALLISTA, OIKEUDENMUKAISTA TAI KOHTELIASTA. En ole en ole!

Vierailija
11/13 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halunnut liian spesifisti kuvailla. Painostaminen vaan saattaa olla henkistä väkivaltaa, se oli yksi esimerkki.

t. Ap

Käyttää henkistä väkivaltaa mutta on hyvä isä aloituksen mukaan

Huh

Miten nämä sopii samalle riville 

Ei sovi edes samaan kirjaan 

Vierailija
12/13 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpikin tehnyt aivan järjettömiä päätöksi, ja syyttelevät siitä toisiaan. Nyt on kyllä kaksi ala-asteikäistä kyllä löytänyt toisensa

Jos ette itse osaa löytää heijastepintaa omaan elämäänne, olkaa kiitollisia. Selvästi useampi kommentoija on saanut pointista kiinni ja jakaneet omia vastaavia kokemuksiaan. 

Olette ehkä yksinkertaisia, jos ette ymmärrä ilman tarkkaa esimerkkiä mistä on kyse.

Vierailija
13/13 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ette itse osaa löytää heijastepintaa omaan elämäänne, olkaa kiitollisia. Selvästi useampi kommentoija on saanut pointista kiinni ja jakaneet omia vastaavia kokemuksiaan. 

Olette ehkä yksinkertaisia, jos ette ymmärrä ilman tarkkaa esimerkkiä mistä on kyse.

Miehes on tyhmä kun väittää et kotipaikkakunnalla on kivempaa, mutta sitten kun realiteetit iskee päällä niin ei ollukkaan niin kivaa. Selkeästi ei kykyä miettiä asioita loppuun asti, ja erottaa faktaa omista kuvitelmista.

Sä oot tyhmä kun soudat ja huopaat sen suhteen mitä haluat, ja et osaa ottaa vastuuta omista teoistasi. Ja sitten kun ei ollutkaan kivaa, niin yrität sysätä vastuuta omista päätöksistä toiselle. Selkeästi ei kykyä pitkäjänteiseen suunnitteluun, eikä kykyä arvioida omien tekojensa seurauksia.

Siinä on seuraava Suomen unelmapari, suoraan ala-asteen hiekkalaatikolta poimittu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi