Suomalainen marjanpoimija. Miksi myisit marjat marjayrittäjille?
Onko joku suomalainen marjanpoimija myynyt näille marjayrittäjille. Siis nykyään. Ei joskus 70-luvulla.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ruotsalaiset marjayrittäjät eivät osta Suomesta marjoja? He tosin saivat thaimaalaisia poimijoita ajoissa ministereiden kesälomista huolimatta.
Oman välistävetonsa ne svedutkin ottaa, eli kannattaa myydä suoraan kuluttajille.
Mustikka on tärkeää koska siitä tehdään väriaine jolla lyödään leimat teurastettuihin sikoihin ja minä niin tykkään syödä lihaa.
En ole kerääjä. Ehkä ne marjat päätyvät terveellisenä sitten ostajalle. Joku jalostaa mehuksi, hilloksi, piirakka tai sellaisenaan. Se on ihmisten ravintoa. Juoma tai marja itsessään.
Sivarit voisivat niitä kerätä koska eivät ole miehiä vaan marjanpoimijoita.
Siksi että saisin rahaa. Jos en saa tarpeeksi, en myy.
No niitä mustikkajourteja ym moni sitten kaipailisi talvella kaupoista, jos ei joku yrittäjä marjoja teollisuudelle toimita.
On se nyt vaikeaa, kun ei saisi ulkomaalaiset poimia ja itsekään ei viitsi metsään mennä, mutta eurolla pitäisi saada jostain taikahatusta mustikoita pakastimeen ostettua.
Miksi en myisi, jos siitä rahaa saa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi myydä? Oon itse antanut vanhuksille ja sellaisille vähän köyhemmille jotka ei itse pääse kerämään. Ei maailma pelkästä rahasta ole tehty. Oon tietysti saanut vastalahjaksi niin mustikka muffinseja kuin mustikkapiirastakin ja se on ihan hyvä niin koska enpä osaa itse leipoa koska en ole nainen. Yksikin osaa tehdä peräti sellaista pullataikinaan tehtyä mihin tulee sellaiset ristikotkin päälle. Vähän astetta haastavampaa se.
Jos käyt sukupuolenkorjauksessa voit oppia leipomaan. Harkitse tätä jos kovasti tykkäät pullasta.
Oletko mielestäsi välkky, sanoisin typerys !
Vierailija kirjoitti:
Sivarit voisivat niitä kerätä koska eivät ole miehiä vaan marjanpoimijoita.
Typerä olet !
Vierailija kirjoitti:
Miksi myisin jollekin turhalle välistävetäjälle?Myyn itse tori.fissä,fb ryhmissä tai tutuille.
Pakastettuna ympäri vuoden vai?
Sosialistit vihaavat yrittäjiä ja yrityksiä. Varmaan sekin grillimakkara on aika monen yrittäjän ja kuljettajan ja tehtaan läpi ja läpi käynyt, ennen kuin se kuluttajan ostettavaksi saadaan. Ja aika moni työntekijä siitä prosessista saa palkkansa ja maksaa veroja.
Ihan itse harva viitsisi lähteä sitä sikapossua ostamaan maatalouyrittäjältä ja itse puhdistamaan ja pilkkomaan autotallissaan ja sitten vielä pitäisi lain mukaiset tarkastukset teettää. Mutta olisihan se ihanan ilmaista. Eikä yrittäjä riistäisi.
Miksi ruotsalaiset marjayrittäjät eivät osta Suomesta marjoja? He tosin saivat thaimaalaisia poimijoita ajoissa ministereiden kesälomista huolimatta.