Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalainen marjanpoimija. Miksi myisit marjat marjayrittäjille?

Vierailija
02.08.2024 |

Onko joku suomalainen marjanpoimija myynyt näille marjayrittäjille. Siis nykyään. Ei joskus 70-luvulla.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ruotsalaiset marjayrittäjät eivät osta Suomesta marjoja? He tosin saivat thaimaalaisia poimijoita ajoissa ministereiden kesälomista huolimatta.

Vierailija
22/32 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ruotsalaiset marjayrittäjät eivät osta Suomesta marjoja? He tosin saivat thaimaalaisia poimijoita ajoissa ministereiden kesälomista huolimatta.

Oman välistävetonsa ne svedutkin ottaa, eli kannattaa myydä suoraan kuluttajille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikka on tärkeää koska siitä tehdään väriaine jolla lyödään leimat teurastettuihin sikoihin ja minä niin tykkään syödä lihaa.

Vierailija
24/32 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kerääjä. Ehkä ne marjat päätyvät terveellisenä sitten ostajalle. Joku jalostaa mehuksi, hilloksi, piirakka tai sellaisenaan. Se on ihmisten ravintoa. Juoma tai marja itsessään.

Vierailija
25/32 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivarit voisivat niitä kerätä koska eivät ole miehiä vaan marjanpoimijoita.

Vierailija
26/32 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että saisin rahaa. Jos en saa tarpeeksi, en myy.

Vierailija
27/32 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niitä mustikkajourteja ym moni sitten kaipailisi talvella kaupoista, jos ei joku yrittäjä marjoja teollisuudelle toimita.

On se nyt vaikeaa, kun ei saisi ulkomaalaiset poimia ja itsekään ei viitsi metsään mennä,  mutta eurolla pitäisi saada jostain taikahatusta mustikoita pakastimeen ostettua.

Vierailija
28/32 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en myisi, jos siitä rahaa saa?

Vierailija
29/32 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi myydä? Oon itse antanut vanhuksille ja sellaisille vähän köyhemmille jotka ei itse pääse kerämään. Ei maailma pelkästä rahasta ole tehty. Oon tietysti saanut vastalahjaksi niin mustikka muffinseja kuin mustikkapiirastakin ja se on ihan hyvä niin koska enpä osaa itse leipoa koska en ole nainen. Yksikin osaa tehdä peräti sellaista pullataikinaan tehtyä mihin tulee sellaiset ristikotkin päälle. Vähän astetta haastavampaa se.

Jos käyt sukupuolenkorjauksessa voit oppia leipomaan. Harkitse tätä jos kovasti tykkäät pullasta.

Oletko mielestäsi välkky, sanoisin typerys !

Vierailija
30/32 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivarit voisivat niitä kerätä koska eivät ole miehiä vaan marjanpoimijoita.

Typerä olet !

Vierailija
31/32 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi myisin jollekin turhalle  välistävetäjälle?Myyn itse tori.fissä,fb ryhmissä tai tutuille.

Pakastettuna ympäri vuoden vai?

Vierailija
32/32 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosialistit vihaavat yrittäjiä ja yrityksiä. Varmaan sekin grillimakkara on aika monen yrittäjän ja kuljettajan ja tehtaan läpi ja läpi käynyt, ennen kuin se kuluttajan ostettavaksi saadaan. Ja aika moni työntekijä siitä prosessista saa palkkansa ja maksaa veroja.

Ihan itse harva viitsisi lähteä sitä sikapossua ostamaan maatalouyrittäjältä ja itse puhdistamaan ja pilkkomaan autotallissaan ja sitten vielä pitäisi lain mukaiset tarkastukset teettää. Mutta olisihan se ihanan ilmaista. Eikä yrittäjä riistäisi.