Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten uskallatte vielä tehdä vauvoja tähän maailmaan, näette hienon tulevaisuuden haha

Vierailija
02.08.2024 |

Sotia, sekaannusta, väkivaltaa, huumeita, kouluväkivaltaa, kiusaamista, luonnnonmullistusket. Kakarat saa ensimmäisen tabletin kehdossa ja 7v tutkailee netin kaikkea tarjontaa.

lapset pukeutuu kuin pikkuaikuiset.

pandemiaa, vastakkainasettelua, katoavia kouluja, ongelmalapsia, nuoria

onnea teille!

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten hankkiminen on aina väärin ihan riippumatta siitä, kuinka paljon sotia tai muuta kurjuutta maailmassa on. Ihan rauhan aikanakin ihminen joutuu kokemaan pettymyksiä, sydänsuruja, ahdistusta, kipua, sairauksia ja lopulta kuoleman, ja tästä kaikesta on viime kädessä vastuussa se abortin laiminlyönyt vanhempi. Ihmisen pakottaminen elämään ja sen kärsimysiin on julmin teko, jonka voi tehdä.

t. antinatalisti

Näin ajattelee vain onneton ihminen, jonka elämässä kurjuus ja negatiivisuus on voimakkaampaa kuin positiiviset tunnetilat, ilo ja kauneuden näkeminen. Ehkä myös lapsuuden kokemukset omista vanhemmista on jääneet jollain tapaa negatiivisiksi.

Näin ajattelee ihminen, joka kykenee loogiseen ajatteluun ja on sitoutunut järjen käyttöön sillo

Jos nyt viittaan tuohon edellä mainittuun Better Never to Have Been kirjaan, siinä David Benatarin keskeinen ja mielestäni paras argumentti on epäsymmetria kärsimyksen ja nautinnon välillä. Hänen mukaansa kärsimyksen olemassaolo on aina paha asia, kun taas nautinnon olemassaolo ei ole yhtä merkittävä hyvä. Näin ollen, vaikka olemassa olevat ihmiset voivat kokea nautintoa, se ei riitä kompensoimaan kärsimystä. Ei-olemassa olevat eivät koe kärsimystä, mikä on hyvä, mutta he eivät myöskään koe nautintoa, mikä ei ole huono. Tästä seuraa, että syntymättömyys on aina parempi kuin syntyminen.

Benatar toteaa myös, että elämässä on väistämättä paljon kärsimystä, ja suurin osa ihmisistä yliarvioi oman elämänsä positiivisuuden. Hän uskoo, että ihmiset aliarvioivat kärsimyksen määrän ja luonteen elämässään ja että tämä vääristynyt käsitys johtaa lisääntymiseen, joka tuo uutta kärsimystä maailmaan. Tämän puolesta hän argumentoin useamman luvun verran.

Benatarin mukaan meillä on moraalinen velvollisuus välttää aiheuttamasta tarpeetonta kärsimystä. Tämä on se johtoajatus antinatalismin takana. Koska syntymä tuo vääjäämättä mukanaan kärsimystä, on moraalisesti väärin tuoda uusia ihmisiä maailmaan. Hän argumentoi, että on eettisempää olla lisääntymättä ja näin välttää uuden kärsimyksen luominen.

Näin ollen lisääntymättömyys on moraalisesti perusteltu ja jopa velvoittava valinta, ja että paras tapa vähentää kärsimystä maailmassa on yksinkertaisesti estää uusien ihmisten syntyminen. Onkin aika ihmeellistä, että antinatalisteja syytetään synkistelystä, kun tarkoitus on nimenomaan kärsimyksen vähentäminen.

Vierailija
42/63 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut 70-luvulla islamisteja miljoonia Euroopassa.  Nyt on ja lisääntyvät ku pupujussit. Ja verorahoin. Ja heiluu veitset..

40-luvulla se vasta olikin mukavat ajat Euroopassa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koskaan lapsia halunnut enkä siis hankkinut. Nyt ihan viime vuosina olen alkanut oikein ajatella sitäkin asiaa.  Olen erittäin tyytyväinen etten ole lisääntynyt, koko ajatus ahdistaa.  Kun ajattelen että olisin vastuussa siitä että pakottaisin jonkun viattoman sielun ttänne syntymään vain koska minä haluan. Kaamea ajatus.

Suurinta itsekkyyttä mitä ajatella saattaa. Lapsi ei saa itse valita,  se valitaan hänen puolestaan.  On sitten edessä mitä tahansa kurjuutta ja kauhua ja sotaa ja nälänhätää,  MINÄ päätän että sinun on synnyttävä.  En ikinä pystyisi siihen. Voin olla itsekäs monessakin asiassa mutta en tässä.

Lauma pistää päänsä hiekkaan ja kieltäytyy näkemästä ja tajuamasta.  Ymmärrettävää että pelottaa ja silloin on  houkuttelevaan kieltäytyä totuudesta.  Jos sen sijaan keskityttäisiin  yrittämään pelastamaan se mitä vielä on, jos joka ikinen ihminen maan päällä tulisi järkiinsä. Mutta koska se on utopiaa  asiat vyöryvät omalla painollaan.

Surullista kenties ihmiskunnalle,  pelastus maapallolle. Se toipuu kyllä.

Vierailija
44/63 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvantekotalkoot jotta saadaan lisää sotilaita taistelemaan isänmaan,uskonnan ja vapauden puolesta.

Vierailija
45/63 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole koskaan lapsia halunnut enkä siis hankkinut. Nyt ihan viime vuosina olen alkanut oikein ajatella sitäkin asiaa.  Olen erittäin tyytyväinen etten ole lisääntynyt, koko ajatus ahdistaa.  Kun ajattelen että olisin vastuussa siitä että pakottaisin jonkun viattoman sielun ttänne syntymään vain koska minä haluan. Kaamea ajatus.

Suurinta itsekkyyttä mitä ajatella saattaa. Lapsi ei saa itse valita,  se valitaan hänen puolestaan.  On sitten edessä mitä tahansa kurjuutta ja kauhua ja sotaa ja nälänhätää,  MINÄ päätän että sinun on synnyttävä.  En ikinä pystyisi siihen. Voin olla itsekäs monessakin asiassa mutta en tässä.

Lauma pistää päänsä hiekkaan ja kieltäytyy näkemästä ja tajuamasta.  Ymmärrettävää että pelottaa ja silloin on  houkuttelevaan kieltäytyä totuudesta.  Jos sen sijaan keskityttäisiin  yrittämään pelastamaan se mitä vielä on, jos joka ikinen

Eikö tuon voi kääntää myös niin päin, että nytkin teit "valinnan lapsen puolesta", eli pakotit viatonta sielua olemaan syntymättä vain koska sinä halusit niin. Vai miten tämä olisi näin päin eri asia?

Vierailija
46/63 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut 70-luvulla islamisteja miljoonia Euroopassa.  Nyt on ja lisääntyvät ku pupujussit. Ja verorahoin. Ja heiluu veitset..

40-luvulla se vasta olikin mukavat ajat Euroopassa

Nyt islamistit jatkaa adolfiin ideologiaa vainoamalla juutalaisia.

Vierailija
47/63 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lauma pistää päänsä hiekkaan ja kieltäytyy näkemästä ja tajuamasta.  Ymmärrettävää että pelottaa ja silloin on  houkuttelevaan kieltäytyä totuudesta.  Jos sen sijaan keskityttäisiin  yrittämä

Ero on siinä, että ei ole olemassa mitään "syntymätöntä lasta", pilven reunalla odottavaa sielua.

Vierailija
48/63 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten tulee Ruandan pikiukko päättämään lasten elämän.

Vierailija
49/63 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja parhaassakin tapauksessa joutuu koko todella pitkän työikänsä maksaa suurten ikäluokien aiheuttamaa eläkekusetusta. Joo ei ole oikein hyvät näkymät 

Vierailija
50/63 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten hankkiminen on aina väärin ihan riippumatta siitä, kuinka paljon sotia tai muuta kurjuutta maailmassa on. Ihan rauhan aikanakin ihminen joutuu kokemaan pettymyksiä, sydänsuruja, ahdistusta, kipua, sairauksia ja lopulta kuoleman, ja tästä kaikesta on viime kädessä vastuussa se abortin laiminlyönyt vanhempi. Ihmisen pakottaminen elämään ja sen kärsimysiin on julmin teko, jonka voi tehdä.

t. antinatalisti

Olet varmasti vihainen ja katkera vanhemmillesi jotka ovat tehneet sen anteeksiantamattoman teon että ovat hankkineet sinut. Ajattele miten onnellinen olisit jos olisit jäänyt syntymättä.

Vierailija
51/63 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan ahdistavaa ajatella kuin AP, pelkkiä ongelmia ja negaa kaikkialla.

Itse keskityn lasteni kanssa elämän ihaniin ja positiivisiin puoliin.

Ilman lapsia ei ole tulevaisuutta.

Vierailija
52/63 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lauma pistää päänsä hiekkaan ja kieltäytyy näkemästä ja tajuamasta.  Ymmärrettävää että pelottaa ja silloin on  houkuttelevaan kieltäytyä totuudesta.  Jos sen sijaan keskityttäisiin  yrittämään pelastamaan se mitä vielä on, jos joka ikinen

Olisivatpa vanhempasikin ajatelleet samalla tavalla.

Vierailija
53/63 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lauma pistää päänsä hiekkaan ja kieltäytyy näkemästä ja tajuamasta.  Ymmärrettävää että pelottaa ja silloin on  houkuttelevaan kieltäytyä totuudesta.  Jos sen sijaan keskityttäisiin  yrittämä

Ei voi

Vierailija
54/63 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin kirjoitettu. Kohdaltani tämä on myöhäistä , sillä minulla on lapsia. Tämä ajatus ehkä saa minut olemaan  vielä parempi vanhempi, jonkinlaisen syyllisyyden vuoksi. Olen osasyyllinen  heidän olemassaoloon. Se on kova taakka. Ainoa puolustukseni on, että tarkoitukseni ei ollut paha.

Vierailija
55/63 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. antinatalisti

Olet varmasti vihainen ja katkera vanhemmillesi jotka ovat tehneet sen anteeksiantamattoman teon että ovat hankkineet sinut. Ajattele miten onnellinen olisit jos olisit jäänyt syntymättä.

En ole millään lailla vihainen ja katkera kenellekään.

En olisi onnellinen tai onneton, jos olisin jäänyt syntymättä, koska minua ei olisi olemassa.

Henkilökohtaiset hyökkäyset ovat hyvin tyypillinen natalistien reaktio. On ymmärrettävää, että asia käy heille tunteisiin.

Vierailija
56/63 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No viimeiset 100000 vuotta on aina joku ollut päin persettä ja silti on pärjätty. Ja antinatalistit voi vetää itsensä kiikkuun ja antaa niiden nauttia elämästä, jotka siihen pystyy.

Vierailija
57/63 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No viimeiset 100000 vuotta on aina joku ollut päin persettä ja silti on pärjätty. Ja antinatalistit voi vetää itsensä kiikkuun ja antaa niiden nauttia elämästä, jotka siihen pystyy.

Miksi luulet, etteivät antinatalistit nauttisi elämästä?

Antinatalistit ainoastaan ymmärtävät, että uusien ihmisten pakottaminen maailmaan on väärin.

Vierailija
58/63 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoiselta kivireen vetämiseltähän se tuo elämä tämän ketjun perusteella vaikuttaa. Ja manataan vielä joku filosofi selittämään, että sua vituttaa ja jos ei vituta, niin pitäs vituttaa.

Vierailija
59/63 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhan aika on jokseenkin poikkeuksellinen ihmiskunna historiassa.

Täällä on aina sorrettu, sodittu, tapettu, riistetty, tuhottu, alistettu ja käytetty hyväksi.

Ei tämä aika sen kummempi ole kuin 98% ihmiskunnan historiasta.

Vierailija
60/63 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi luulet, etteivät antinatalistit nauttisi elämästä?

Antinatalistit ainoastaan ymmärtävät, että uusien ihmisten pakottaminen maailmaan on väärin.

Nauttii elämästä, se että uusi sukupolvi nauttisi elämästä on väärin.

Aukotonta logiikkaa teillä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän