Suomalaisten olympiamenestykselle ei voi kuin nauraađ
Otsikot pÀivÀ toisensa jÀlkeen ovat: ElÀmÀni suurin pettymys, Surkein pÀivÀ, hÀmillÀÀn epÀonnistumisesta, epÀonnistui ja miten toipuu psyykkisesti, esitys lÀssÀhti, hermosto tilttasi, protesti pÀÀttyi pettymykseen.
Nauran!
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
AP olisi varmaan itse melkoinen mitalirohmu. Kaikkien lajien mestari.
Trollauksessa tÀysin voittamaton
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mjaa. MinÀ taas olen ylpeÀ ja onnellinen heidÀn puolestaan, koska ovat tehneet kovasti työtÀ ja tuoneet meille jÀnnitystÀ ja suuria tunteita, oman taloutensa ja usein myös terveytensÀ ja tulevaisuutensa uhraten.
Kiitos kaikille Suomen olympiaurheilijoille!
Sinunlaistesi takia Suomen taloudella menee niin huonosti. Miljoonia sinne tĂ€nne kunhan on jĂnnItYstĂ. Huoh!
Nouskaa ruikuttajat sieltÀ Kela- poteroistanne, muuta ette osaa kuin valittaa. Ylös, ulos ja töihin ! !
Vierailija kirjoitti:
KetÀ kiinnostaa? Rahvaanomaista ajanhaaskausta ylipÀÀtÀÀn seurata penkkiurheilua. MenkÀÀ lÀskit itse liikkumaan.
Sinua nÀköjÀÀn kiinnostaa, kun osallistut noin innokkaasti keskusteluun :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KetÀ kiinnostaa? Rahvaanomaista ajanhaaskausta ylipÀÀtÀÀn seurata penkkiurheilua. MenkÀÀ lÀskit itse liikkumaan.
Miten asiasta keskustelu on sama asia kuin tuntikausia penkkiurheilua töllöttÀminen? SelitÀ minulle minkÀ pÀhkinÀaivoiltasi kykenet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten asiasta keskustelu on sama asia kuin tuntikausia penkkiurheilua töllöttÀminen? SelitÀ minulle minkÀ pÀhkinÀaivoiltasi kykenet.
Puhuttiin kiinnostuksesta, ei tuntikausien töllöttÀmisestÀ. Opettelepa lukemaan edes omat viestisi :D
Muut maat yksinkertaisesti panostaa vaan hlvetin paljon enemmÀn urheiluun rahan, valmennuksen ym. suhteen. Urheilijoita tuetaan valtavasti, parhaat valmentajat löytyy, harjoittelu ja suorituspaikat huippuluokkaa jne.
Suomalaisen yleisurheilijan varsinkin pitÀÀ jatkuvasti haalia sponsoreita sieltÀ tÀÀltÀ, laskea rahoja mihin varaa esim harjoittelun tai asumisen suhteen sekÀ opiskeltava kaupan pÀÀlle ammattia jos urheilu-ura loppuukin syystÀ tai toisesta ei putoa tyhjÀn pÀÀlle.
Rahalla on iso merkitys menestyykö vai ei. Joskus tuuria myös mutta harvoin.
Miksei lÀhetetÀ Robert Heleniusta naisten nyrkkeilyyn?
Niin joillakin on elÀmÀ pilalla kun ei tule kisoista voittoja mutta miten kÀy kun salkkarit loppuu moniko tekee itsemurhan .
TyypillistÀ lÀnsimaisen pienen maan menestymÀttömyyttÀhÀn tuo vain on. SitÀ samaa kuin viime vuosikymmenet. Norjahan on valtava poikkeus, siellÀ on saatu iso osa kansasta liikkumaan.
Mutta suomalaisten urheiluhistoria on kyllÀ mielenkiintoinen. Kun Suomi itsenÀistyi, niin samaan aikaan tajuttiin työvÀeston keskuudessa, ettÀ urheilussa saattaa olla vÀylÀ parempaan elÀmÀÀn. NiinpÀ suomalaiset olivat nopeasti edellÀ muita, edellÀ aikaansa, pioneereja ammattimaisessa harjoittelussa ja urheilun ottamisena duunina.
MM. Tapio Rautavaara (olympiakultaa 1948 keihÀs, MM-kulta joukkue-jousiammunta) ja Paavo Nurmi (helevetisti mitaleja) jo hyvin nuorena tajusi urheilun mahdollisuudet, Rautavaara kirjoitti Àidilleen jostain uittohommista, ettÀ 'jos panostan urheiluun ja saan menestystÀ, niin siitÀ saattaa aueta meille parempi elÀmÀ'. Oli muistaakseni 16-vuotias tuolloin, sillon jouduttiin aikuistumaan ja ottamaan vastuuta varhain (Rautavaaran yh-Àiti joutui vÀlillÀ tekemÀÀn kolmeakin työtÀ pÀÀllekkÀin, ettÀ sai elÀtettyÀ lapsensa ja itsensÀ).
Tavallaan tuo ajanjakso rinnastautuu esim. kenialaisten urheiluhistoriaan, kun he 1960-luvulta lÀhtien alkoivat menestyÀ. Siis samaa on se, ettÀ kenialaiset hokasivat urheilun voivan olla vÀylÀ pois köyhyydestÀ. Ja samalla tavalla Kenian huippuvuodet pÀÀttyvÀt samanlaiseen doping-sumaan kuin Suomen 1970-luvulla. Haikaillaan aiempaa menestystÀ ja kÀytetÀÀn sen saavuttamiseen yhÀ kovempia keinoja. Kenian tapauksessa jo vanhentunutta doping-menetelmÀÀ. Huippudouppaajat eivÀt jÀÀ kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhuttiin kiinnostuksesta, ei tuntikausien töllöttÀmisestÀ. Opettelepa lukemaan edes omat viestisi :D
MinÀ puhuin penkkiurheilun turhuudesta. En mistÀÀn muusta. EikÀ minua kiinnostanut mistÀ muut puhuivat. Sanoin ettÀ penkkiurheilu on turhaa, johon sinun piti sitten tulla vÀnkÀÀmÀÀn ja puhumaan ohi aiheen. SinÀ edelleenkin puhut ihan eri asiasta kuin minÀ. Ok, pÀhkinÀaivo? Menikö jakeluun?
Vierailija kirjoitti:
Miksei lÀhetetÀ Robert Heleniusta naisten nyrkkeilyyn?
Robbessa on ainakin yhtÀ paljon naista kuin siinÀ Algerian körilÀÀssÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MinÀ puhuin penkkiurheilun turhuudesta. En mistÀÀn muusta. EikÀ minua kiinnostanut mistÀ muut puhuivat. Sanoin ettÀ penkkiurheilu on turhaa, johon sinun piti sitten tulla vÀnkÀÀmÀÀn ja puhumaan
Kysyit ketÀ kiinnostaa. MinÀ vastasin siihen. Turhaan pillastut. Opettelet vain lukemaan, mitÀ kirjoitat niin ei tarvitse kiukutella.
Vierailija kirjoitti:
Mutta onhan sen kivaa kun me veronmaksajat sentÀÀn maksamme heidÀt sinne!
Ja kaikki muutkin mukatÀrkeÀt kÀsienheiluttelijat Orpoa myöten, joiden on "pakko" pÀÀstÀ paikan pÀÀlle.
naurattaisi jos urheilijoille ja poliitikoille ei tarvitsisi maksaa veronmaksajien rahoilla...
Onhan se vaikeata kun siellÀ on muitakin mitalin tavottelijoita.
MiltÀs tuntuu, kun ette pÀÀsseet mukaan ollenkaan, Iigorr?
MitÀ jos aloittaja nauraisi omalla itselleen. Itselleen nauraminen osoittaa huumorintajua. Toisille nauraminen osoittaa huumorintajun puutetta.
Norja saa kultamitaleja, Ruotsi myös, Suomi ei saa edes yhtÀ pistesijaa, siis mitÀ Norja ja Ruotsi tekevÀt toisin ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MinÀ puhuin penkkiurheilun turhuudesta. En mistÀÀn muusta. EikÀ minua kiinnostanut mistÀ muut puhuivat. Sanoin ettÀ penkkiurheilu on turhaa, johon sinun piti sitten tulla vÀnkÀÀmÀÀn ja puhumaan
Onko sulla pinna tiukalla? MitÀ jos lÀhdet vaikka lenkille ja vedÀt ilalla vÀllyn alla kÀteen.