Minkä ikäisenä sait ensimmäisen kerran silmäproteesisi?
Kävin optikko liikkeessä ja hän tarjosi minulle - 0,50 ja -0,75 vahvuuksilla olevia silmäproteeseja , mutta jätin tälläkertaa ottamatta koska en halua, että näyttäisin näkövammaiselta sillä olen vasta 38 vuotias terve hyväkuntoinen mies.
Kommentit (8)
Terve ja hyväkuntoinen, joka ei kunnolla näe kauas, kun ymmärrys puuttuu.
Tarkoitit ilmeisesti näkimiä, eli näkemisapuvälineitä? Minä sain sellaiset kun olin kolmannella luokalla koulussa koska en nähnyt lukea oppikirjoja ja jäin muista jälkeen. Olin tuon vuoksi jo muutenkin jälkeen jäänyt kun vertasi muihin luokkani oppilaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Sillä tavalla. Hattukin on varmaan aivoproteesi?
Hattua vertaisin aurinkolaseihin jotka antavat suojaa.
Olisi kurjaa jos olisi syntynyt näkövammaisena , silmät ovat kuitenkin melko tärkeät elämän kannalta. Onneksi ei ole ollut tarvetta näyttää professorita. Meillä oli koulussa opettaja jolla oli pullonpohjista tehdyt pilailulasit aina päässään. Pilailimme usein hänen kustannuksellaan.
Mulla lukee tinder profiilissa " Rillipäät älköön vaivautuko". Minusta olisi jotenkin noloa olla naisen kanssa jolla on invakortti. Toisaalta se olisi kätevä niin löytäisi aina hyvän parkkipaikan. Vähän kaksipiippuinen juttu..
Vierailija kirjoitti:
Mulla lukee tinder profiilissa " Rillipäät älköön vaivautuko". Minusta olisi jotenkin noloa olla naisen kanssa jolla on invakortti. Toisaalta se olisi kätevä niin löytäisi aina hyvän parkkipaikan. Vähän kaksipiippuinen juttu..
Näkövammainen nainen ei näkisi kuinka sakelin ruma ap olet. Kullisi pienuuden hän ikävä kyllä tuntisi.
Sillä tavalla. Hattukin on varmaan aivoproteesi?