Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saaristossa asuminen yksin

Vierailija
02.08.2024 |

Harkitsen muuttamista sisäsaaristoon eli tieyhteys löytyy, mutta yksin asujana vähän mietityttää pärjäänkö (lähinnä henkisesti).

Olen introvertti mutta jotenkin jännittää, kaupunkiseudulla kuitenkin ihmisten läsnäolo ei tee yksin elämisestä totaalisen erakkomaista.

Mitä tekemistä siellä keksii (varsinkin talvisin) jos kaupassakin tulee käytyä vain viikon tai parin välein ja työt hoituu etänä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tieyhteys, niin ei ero asumisesta Savonlinnassa.

Vierailija
2/7 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa optimaaliselta asumisjärjestelyltä! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida kannattaa jos noin mietityttää. 

Vierailija
4/7 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida kannattaa jos noin mietityttää. 

Sulla on ollut varmaan kokemusrikas elämä, jos olet jättänyt tekemättä kaiken mistä et ole ollut heti 100% varma. 

Vierailija
5/7 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkitusti kaikkein eniten kokevat eniten yksinäisyyttä suurkaupungeissa eli paikoissa, joissa on ihmisä eniten ympärillä. Mutta eli saaristossa tai muualla, jossa ihmiset asuvat fyysiesti kauempana on varmast yhtälaillai fiksua huolehtia siitä, että ns. sosiaalinen verkostoa on edes jonkin verran ja että on hyvissä väleissä naapureiden kanssa.  

Sinkkumies

Vierailija
6/7 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pärjäät. Olen tuollaisessa paikassa syntynyt ja kasvanut (1300 asukasta) ja takaisin jonnekin vastaavaan paikkaan tekisi mieli. Kunhan ei lossilla tarvitse mennä niin ei eroa muuallakaan asumisesta mitenkään. Onhan siellä talvisin kuollutta, mutta seuraavana kesänä jo kiroat turisteja, kun porukkaa on ihan liikaa ;) 

Vierailija
7/7 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkitusti kaikkein eniten kokevat eniten yksinäisyyttä suurkaupungeissa eli paikoissa, joissa on ihmisä eniten ympärillä. Mutta eli saaristossa tai muualla, jossa ihmiset asuvat fyysiesti kauempana on varmast yhtälaillai fiksua huolehtia siitä, että ns. sosiaalinen verkostoa on edes jonkin verran ja että on hyvissä väleissä naapureiden kanssa.  

Sinkkumies

Sitä tässä pähkäilen, että jos meinaan jo täällä kaupunkioloissa mökkihöperöityä talvisin, niin millaista se sitten on kauempana jonne vaikea saada ketään helpolla kyläilemään ja samalla itse tiedän että olen todella surkea tuputtamaan itseäni vieraaksi kenellekään. Toisaalta en usko että kokeilemisessa olisi hirveästi menetettävää, kun ei se elämä mitenkään sosiaalista ja vauhdikasta ole nykyäänkään. Ja vastapainoksi saisi ainakin mukavamman ja kirjaimellisesti luonnonläheisen elinympäristön. Ap