Peseekö valtaosa ihmisistä hiuksensa illalla?
Silloinhan ne eivät ole yhtenäkään päivänä kunnolla puhtaat ja ojennuksessa.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miten niin hiukset eivät ole "ojennuksessa ja kunnolla puhtaat" enää seuraavana päivänä, jos ne on pessyt illalla?
Ei ne enää erityisen puhtaat ja ojennuksessa ole, kun on vähintään kahdeksan tuntia hikoiltu, pyöritty ja lintattu hiuksia tyynyä vasten.
Ap
Ootko hiusharjasta kuullut ikinä?
Hyi, ei. Inhoan mennä kosteilla hiuksilla nukkumaan ja koska en tykkää käyttää hiustenkuivaintakaan, ovat hiukseni / hiuspohja kostea todella pitkään. Inhoan myös aamusuihkuja, joten onneksi käyn aina urheilemisen jälkeen suihkussa, joten ei tarvitse käydä sen paremmin ilta- kuin aamusuihkussakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miten niin hiukset eivät ole "ojennuksessa ja kunnolla puhtaat" enää seuraavana päivänä, jos ne on pessyt illalla?
Ei ne enää erityisen puhtaat ja ojennuksessa ole, kun on vähintään kahdeksan tuntia hikoiltu, pyöritty ja lintattu hiuksia tyynyä vasten.
Ap
En tällä hetkellä edes omista hiusharjaa. Sekö tekee hiuksista puhtaat ja litistymättömät?
Ap
Olisikin ollut mielenkiintoista eilen olla pesemättä hiuksia, kun oli ihan pää hiestä märkä lenkin jälkeen. Vai olisiko AP:n mielestä minun pitänyt pestä (pitkät) hiukseni sitten myös uudestaan heti aamulla?
Tosin en minä näitä kunnolla pessyt eilenkään, kun en käyttänyt shampoota. Vesipesu ja latvoihin hoitoaine, kun olin edellispäivänä ne pessyt shampoolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
En tällä hetkellä edes omista hiusharjaa. Sekö tekee hiuksista puhtaat ja litistymättömät?
Ap
Se tekee sinusta pyryharakan.
Vierailija kirjoitti:
Olisikin ollut mielenkiintoista eilen olla pesemättä hiuksia, kun oli ihan pää hiestä märkä lenkin jälkeen. Vai olisiko AP:n mielestä minun pitänyt pestä (pitkät) hiukseni sitten myös uudestaan heti aamulla?
Tosin en minä näitä kunnolla pessyt eilenkään, kun en käyttänyt shampoota. Vesipesu ja latvoihin hoitoaine, kun olin edellispäivänä ne pessyt shampoolla.
Eli et pessyt vaan pelkästään huuhtelit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuodevaatteet pysyvät paljon puhtaampina pidempään jos käy aina suihkussa ennen kuin menee nukkumaan ....kun peseytyy kunnolla, silloin ei muun muassa kuolleita ihosoluja kerry niin paljoa lakanoihin.
Pitkiin hiuksiin varsinkin tarttuu helposti paljon kaikkea likaa muun muassa katupölyä päivän aikana.
Eihän ne hiukset päivän aikana ehdi likaantua, kun eivät ehdi yölläkään tasan samassa ajassa mennä miksikään?
Päivällä niihin tulee katupölyä, ilmansaasteita, käydään treeneissä ja lenkillä hikipäissään jne jne. Mihin kummaan ne yöllä sängyssä likaantuisi, ellei ole harvinaisen saastaiset lakanat.
Miten se lenkkeilyhiki eroaa yöllä tapahtuvasta hienerityksestä? Miksi juuri lenkkeilyhiki on niin tärkeää
No ei todellakaan normaali ihminen hikoile puolta litraa yön aikana, eikä varsinkaan pään alueelta toisin kuin urheillessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuodevaatteet pysyvät paljon puhtaampina pidempään jos käy aina suihkussa ennen kuin menee nukkumaan ....kun peseytyy kunnolla, silloin ei muun muassa kuolleita ihosoluja kerry niin paljoa lakanoihin.
Pitkiin hiuksiin varsinkin tarttuu helposti paljon kaikkea likaa muun muassa katupölyä päivän aikana.
Eihän ne hiukset päivän aikana ehdi likaantua, kun eivät ehdi yölläkään tasan samassa ajassa mennä miksikään?
Päivällä niihin tulee katupölyä, ilmansaasteita, käydään treeneissä ja lenkillä hikipäissään jne jne. Mihin kummaan ne yöllä sängyssä likaantuisi, ellei ole harvinaisen saastaiset lakanat.
Miten se lenkkeilyhiki eroaa yöllä tapahtuvasta hienerityksestä? Miksi juuri lenkkeilyhiki on niin tärkeää pestä äkkiä pois? Ja ennen kuin tulet kertomaan kuinka et hikoile yöllä yhtään, niin tiedoksi: jokainen terve elävä ihminen erittää vähintään puoli litraa hikeä yön aikana.
Jos hikoilet noin paljon yön aikana, niin kannattaa käydä lääkärissä. Terve elävä ihminen ei todellakaan eritä tuollaista määrää hikeä edes vuorokaudessa, jos ei tee mitään fyysisesti rasittavia suorituksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se lenkkeilyhiki eroaa yöllä tapahtuvasta hienerityksestä? Miksi juuri lenkkeilyhiki on niin tärkeää
Onko sinulla mitään käsitystä, paljonko on puoli litraa nestettä? Se sänky on märkä vielä seuraavanakin iltana, jos kaadat siihen puoli litraa vettä. Jos tilanteesi on sellainen, mene lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Ap ei ikinä vaihda petivaatteita, joten se liasta tönkkö tyynyliina likaa hiukset nukkuessa.
Aina aamulla (siis joka toinen aamu). En herää aamulla ilman suihkua, sen jälkeen on raikkaampi olo. Iltasuihku menee ihan hukkaan etenkin, kun minulla on rasvoittuvat hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se lenkkeilyhiki eroaa yöllä tapahtuvasta hienerityk
Onko sinulla mitään käsitystä, paljonko on puoli litraa nestettä? Se sänky on märkä vielä seuraavanakin iltana, jos kaadat siihen puoli litraa vettä. Jos tilanteesi on sellainen, mene lääkäriin.
Kuinka tietämätön yleisesti olet?
Allergia-, iho- ja astmaliiton mukaan ihminen erittää nukkuessaan 0,5-1 litraa hikeä.
AP varmaan vaihtaa tyynyliinan joka ilta. Mä vaihdan kerran viikossa ja hiukset pesen iltaisin.
Aamulla pesen. Aina. Aamulla käyn suihkussakin. Haluan olla raikas ja puhdas päivällä.
Kuivia hiuksia ei todellakaan kannatta pestä, joka päivä, koska ne kuivuvat silloin entisestään. Pari kertaa viikossa riittää ihan hyvin. Jos harrastaa sellaista liikuntaa mikä hikoiluttaa paljon niin silloin toki useammin. Märillä hiuksilla ei myöskään ikinä nukkumaan, koska se vaurioittaa hiuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Se tekee sinusta pyryharakan.
Millä perusteella? Mun hiukset on aina ihmisten ilmoilla liikkuessani siistit ja puhtaat.
Ap
Käyn iltaisin suihkussa. Ajattele, että moni näistä iltapesijöistä menee niillä kakkaisilla hiuksilla nukkumaan monenakin yönä, harva pesee joka ilta hiuksiaan ja osa ei käy edes päivittäin suihkussa. Minä pesen hiukset joka aamu ja mun hiukset on useimpina iltoina puhtaammat kuin monen muun.
Ap