Kuusijärvellä hukkunut 7-vuotias poika on kuollut
Kommentit (731)
Vierailija kirjoitti:
Mun on vaikea ymmärtää, miten täpötäydellä rannalla kukaan sivullinen tai uimavaloja ei ollut nähnyt kun kaksi pientä lasta on siinä laiturilla ja hyppäävät veteen. Kyseinen kohta on suoraan uimavalvojan edessä. Samoin luulisi silmä seuraavan, jos pieni lapsi siinä laiturilla on ilman vanhempaa.
Tämä ei tietenkään vähennä pätkääkään vanhempien vastuuta. Ihmettelen vaan, kun itse tuolla rannalla monesti käyn ja tulee kyllä vaistomaisesti seurattua sitä laituria etenkin jos lapsia siinä juoksentelee. Laituri on siinä poikittain rantaa nähden eli oikein lava tyyliin esillä.
Muut vanhemmat vahtii omiansa, uimavalvoja seurannut jotain muuta tilannetta. Sen enempää ei tarvita.
Muiden rannallaolijoiden ei kuulu olla valmiudessa pelastamaan uimataidottomia lapsia vedestä jos ne sattuu hyppäämään. Tuollainen hyppy on sekunnin juttu ja siinä ei tarvitse olla kenenkään sitä näkemässä täydellä rannalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät varmaan olleet suomalaisia, kuten se tasan vuosi sitten sattunut hiekkakuoppatapaus. Suomen kielen pikainen oppitunti: Hän hukkui=hän kuoli. Hänet ammuttiin=hän kuoli. Häntä ammuttiin=sai luodista, ei kuollut.
Sama juttu 2-3 vuotta sitten Vantaan Vetokankaalla. Kuoliko siinä äiti ja lapsi? On aika ottaa ulkomaalaistaustaiset perheet pakollisen uimaopetuksen pariin. Eikä tee pahaa meille muillekaan.
Kyllähän ne lapset ainakin on uimaopetuksen piirissä koulun uinneissa. Mutta valitettavan usein mu*limitytöt eivät saa osallistua koulun uintitunteihin kuin korkeintaan ihan pieninä.
Ei nyt ihan pidä paikkaansa. Lapsen uimakoulutunnin jälkeen oli aina joku suljettu halliryhmä, jossa oli nimenomaan m@slimityttöjä. Ja oli siis eri ikäisiä. Näin pk-seudulla. Mutta ehdoton peukku pakolliselle uimaopetukselle. Ja kyllä mun mielestä perheet saavat sen maksaa, ei se mitään ilmaista ole, mutta ei mikään kalliskaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun on vaikea ymmärtää, miten täpötäydellä rannalla kukaan sivullinen tai uimavaloja ei ollut nähnyt kun kaksi pientä lasta on siinä laiturilla ja hyppäävät veteen. Kyseinen kohta on suoraan uimavalvojan edessä. Samoin luulisi silmä seuraavan, jos pieni lapsi siinä laiturilla on ilman vanhempaa.
Tämä ei tietenkään vähennä pätkääkään vanhempien vastuuta. Ihmettelen vaan, kun itse tuolla rannalla monesti käyn ja tulee kyllä vaistomaisesti seurattua sitä laituria etenkin jos lapsia siinä juoksentelee. Laituri on siinä poikittain rantaa nähden eli oikein lava tyyliin esillä.
Jos pieni lapsi on laiturilla ilman vanhempaa, oletan että se vanhempi on silti jossain. Esim vedessä ottamassa sitä lasta vastaan tai jotain.
En oleta että lapsi ehtii laiturille asti ilman että vanhempi alkaa sitä etsiä.
Vierailija kirjoitti:
Tuet romahti tällä perheellä.
LOL
Älkää käsittäkö kommenttiani nyt väärin, mutta voi olla että tuo oli lapselle kaikkin armollisin lopputulos. Noin pitkään kun aivot ovat olleet ilman happea, niin se elämä olisi ollut todella vaikeaa ja tuskaista.
Vierailija kirjoitti:
Vanhempien välinpitämättömyyden lisäksi ihmettelen miten kukaan ympärillä oleva ei huomannut mitään. Kyllä itse jäisin katsomaan, jos 4-vuotias hyppää syvään.
Nyt ajattelen, että ehkä se isoveli yritti pelastaa pienemmän. Ehkä yritti huutaa ensin aikuisilta apua, mutta kukaan ei kuunnellut. Olisiko tilanne erilainen, jos lapset olisivat olleet valkoisia suomalaisia? Olisiko silloin auttajia löytynyt.
Samaa mietin. Jos paikalla oikeasti on ollut paljon ihmisiä, niin on se kumma, ettei niistä yksikään tajunnut, että lapsia on vieressä hukkumassa. Itse kyttään aina täysin uimataitoistenkin lasten hyppimiset niin, että odotan, että pää tulee pintaan, vaikka siis olisi nähnyt saman lapsen hyppivän ja uivan ennenkin. Joskus voi tulla yllätyksiä veden alla ja itse kerran lähes hukkuneena pidän aina silmät auki rannalla. Mutta mitä se äiti teki, jos on pistänyt kolme uimataidotonta pikkulasta isän kanssa uimaan? Aika rohkeaa, itse en uskaltanut antaa omia lapsiani isänsä hoteisiin ollenkaan uimarannalle ennen kuin osasivat uida erittäin hyvin.
Hukkuva lapsi ei huuda ja sitä on aikuisen vaikea havaita, etenkin jos itse ei ole vedessä. Olen pelastanut kaksi lasta hukkumiselta, toinen oli oma ja toinen ventovieras.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät varmaan olleet suomalaisia, kuten se tasan vuosi sitten sattunut hiekkakuoppatapaus. Suomen kielen pikainen oppitunti: Hän hukkui=hän kuoli. Hänet ammuttiin=hän kuoli. Häntä ammuttiin=sai luodista, ei kuollut.
Sama juttu 2-3 vuotta sitten Vantaan Vetokankaalla. Kuoliko siinä äiti ja lapsi? On aika ottaa ulkomaalaistaustaiset perheet pakollisen uimaopetuksen pariin. Eikä tee pahaa meille muillekaan.
Kyllähän ne lapset ainakin on uimaopetuksen piirissä koulun uinneissa. Mutta valitettavan usein mu*limitytöt eivät saa osallistua koulun uintitunteihin kuin korkeintaan ihan pieninä.
Ei nyt ihan pidä paikkaansa. Lapsen uimakoulutunnin jälkeen oli aina joku suljettu halliryhmä, jossa oli nimenomaan m@slimityttöjä.
No hyvä että teillä on ollut noin. Meidän koulun uinninopetuksessa ei ollut erillistä opetusta mtytöille.
Oksettavia kommentteja. En voi ymmärtää näin syvää r@sismia millään. Puhutaan kuitenkin lapsista! Uskomatonta, että jonkun sydän voisi olla näin kylmä.
Vierailija kirjoitti:
Älkää käsittäkö kommenttiani nyt väärin, mutta voi olla että tuo oli lapselle kaikkin armollisin lopputulos. Noin pitkään kun aivot ovat olleet ilman happea, niin se elämä olisi ollut todella vaikeaa ja tuskaista.
Puhumattakaan siitä että pikkulapsiperheessä olisi ollut yhtäkkiä kaksi sänkyyn hoidettavaa vakavasti vammautunuttta lasta. Kuolema ei aina ole huonon vaihtoehto.
Ihan turhaa yrittää yhtään laittaa syytä sivullisten niskoille. Siellä on niin paljon porukkaa, että omaa lasta pitää vahtia aivan haukkana. Ei siinä ehdi sivuilleen vilkaisemaan muiden lapsia. Jos alan katselemaan muita lapsia, se oma lapsi katoaa vielä näköpiiristä.
Vierailija kirjoitti:
Aivosolut alkavat kuolla 5min hengittämättömyyden jälkeen. Mikään ruusuinen tulevaisuus tuskin on edessä vielä hengissä olevalla tytölläkään, jos henkiin jää.
Vierailija kirjoitti:
Hukkuva lapsi ei huuda ja sitä on aikuisen vaikea havaita, etenkin jos itse ei ole vedessä. Olen pelastanut kaksi lasta hukkumiselta, toinen oli oma ja toinen ventovieras.
Lisäksi jos tumma vesi, niin eihän sitä lasta näe välttämättä enää, jos hyppy on jäänyt näkemättä. Tuossa laiturillakin on voinut olla vaikka miten paljon hyppijöitä tuohon aikaan. Ei siinä kiinnitä huomiota pariin lapseen eikä edes parin lapsen pitämään molskahdukseen. Se on molskahdus muiden molskahdusten joukossa.
Se laituri tuskin on ollut ihan autiona muista käyttäjistä. Nämä hukkuneet on yksinkertaisesti kadonneet vilinään.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi asiaa. Jos et ole käynyt Kuusijärvellä, et kykene asiaa ymmärtämään. Se on siis niin tolkuttoman täynnä lapsia, ettet todeksi uskoisi. Siellä aivan jatkuvasti lapset hyppii laiturilta veteen ja kenenkään selässä ei ole merkkiä onko lapsi uimataitoinen vai ei. Toisekseen lapset (vastoin uutisia) eivät ilmeisesti ole hypänneet ollenkaan. Tai ainakaan kukaan sivullinen ei ole nähnyt heidän hyppäävän. Sieltä kahluupuolelta pääsee laiturin alta sukeltamatta kulkemaan sinne syvään. Tässä tapauksessa kyse on vain ja ainoastaan siitä, että näillä lapsilla ei ollut kyseisellä hetkellä lainkaan aikuista valvomassa. Siksi tämä tragedia on päässyt tapahtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Oksettavia kommentteja. En voi ymmärtää näin syvää r@sismia millään. Puhutaan kuitenkin lapsista! Uskomatonta, että jonkun sydän voisi olla näin kylmä.
Yksi ääliö spämmää ja sinä ruokit. Jos tajuaisitte edes sen verran että jättäisitte huomiotta maailma olisi parempi paikka ja keskustelut täällä laadukkaampia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi toista. Eiköhän tuo tyttö mene perässä. Ellei ole onnistunut kelluttelemaan esimerkiksi painamalla veljeään pinnan alle (kuten hukkuvat tekee).
Jaa, kolme vuotias olisi veteen pudottuaan niin noheva, että tietoisesti kelluttelisi. No ei. Todennäköisesti nyt etsitään kiivaasti elinluovutusjonosta niitä onnekkaita, joille sopii tarjolle tulleet varaosat. Ja hei, ennen kuin vedätte palkoa hengitysteihin, tämä on mitä varmimmin totta, ei mitään karkeutta eikä provosointia.
4-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se ole se yksi palstapersu, joka täällä itseään komppaa. Ei normaali ihminen iloitse lapsen kuolema ikinä missään olosuhteissa.
Vierailija kirjoitti:
Mun taas ei ole mitään vaikeutta ymmärtää miten lapsi häviää väenpaljouteen ilman että kukaan kiinnittäisi huomiota.
Olisi suurempi ihme että kukaan ei huomannut, jos rannalla olisi ollut vain muutama ihminen.
Lapsia voi aina tehdä lisää hukutettavaksi. Sitä saa mitä tilaa.
Olen lukenut monia tarinoita joissa lapsi ollut hukkuneena esim minuutin ja elvytetään ihan normaali-ihmiseksi.