J. K. Rowling möläytti taas Väitti olympialaisissa nyrkkeilevää algerialaismiestä mieheksi
Kommentit (1368)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en vaan käsitä tätä takinkääntöä. Samat ihmiset, jotka on julistaneet, että sukupuolen näkee kurkkaamalla housuihin ja that's it, onkin nyt sitä mieltä, että tää urheilija on vastakkaista sukupuolta, kuin mitä se housuihin kurkkaaminen kertoo.
Mitä ihmettä. Kukaan ei ole missään kehottanut kurkkimaan kenenkään housuihin.
Ai, minä kun olen kuullut kyllästymiseen asti sellaisia kommentteja kaikissa keskusteluissa esim. transsukupuolisista. Kuulemma pojilla on pippeli ja tytöillä pimppi. Ja nyt nämä samat tyypit on sitä mieltä, että tämä pimpillinen on mies eikä missään nimessä nainen.
Siis teidän porukkahan tässä on jankuttanut vuosia että naisilla voi olla pippeli ja miehet voi synnyttää eikä sukupuolielimet kerro mitään henkilön sukupuolesta, ja nyt äkisti TE käännätte takkinne että jos syntyy ilman penistä on 100% nainen aina ja ikuisesti. :D Tolkun ihmiset tiedostavat että sukupuolia on tasan kaksi, ja sitten on kehityshäiriöitä joiden vuoksi mm. sukupuolielimet voi olla vinksinvonksin syntymässä.
Eräs asiantuntija käytti vertauskuvaa että mikäli nais- ja miessukupuolet ovat WTC-tornit, intersukupuoliset ovat keskimääräisen kokoinen myyränkolon keko näiden välissä. Niin harvinainen asia on kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en vaan käsitä tätä takinkääntöä. Samat ihmiset, jotka on julistaneet, että sukupuolen näkee kurkkaamalla housuihin ja that's it, onkin nyt sitä mieltä, että tää urheilija on vastakkaista sukupuolta, kuin mitä se housuihin kurkkaaminen kertoo.
Ai, minä kun olen kuullut kyllästymiseen asti sellaisia kommentteja kaikissa keskusteluissa esim. transsukupuolisista. Kuulemma pojilla on pippeli ja tytöillä pimppi. Ja nyt nämä samat tyypit on sitä mieltä, että tämä pimpillinen on mies eikä missään nimessä nainen.
Nyt ei keskustella TRANSsukupuolisista. On kyllä ihmisillä taas vaikea pysyä aiheessa.
Lukemisen ymmärtämisessäkin on haasteita.
Mikään viestissänihän ei viitannut siihen, että nyt keskusteltaisiin transsukupuolisista. Sanoin, että tuo asenne sukupuolen määrittämiseen tulee esiin ESIM. keskusteluissa transsukupuolisista. Ja että samat ihmiset, jotka siinä keskustelussa ovat ilmaisseet, että sukupuolen määrittäminen on yksinkertainen, genitaaleihin perustuva kysymys, esittävät nyt, että eipäs se olekaan niin selkeää yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väitän, että Khelif itse tietää oikein hyvin olevansa mies ihan ilman mitään testejäkin. On tiennyt viimeistään murrosiästä asti. Khelifin valmentaja tietää, Khelifin koko tiimi tietää, todennäköisesti koko Algeria tietää, mutta kun se mitali on saatava millä keinolla hyvänsä niin onhan se hienoa, että algerialaiset pääsevät hurraamaan kun algerialainen mies hakkaa länsimaisia naisia nyrkkeilykehässä.
Edelleen Algerian laki ei mahdollista sukupuolen muuttamista. Mistä sinä tiedät millainen murrosikä Khelifillä on ollut?
Jos Algeria ei mahdollista sukupuolen vaihtamista tai ristiinpukeutumista, niin on kyllä jännä, että Khelif vetelee menemään miesten vaatteissa päivät pitkät. Verr
Taisi mennä pointti ohi. Jos Algeriassa ei sallita ristiinpukeutumista tai sukupuolen vaihtamista, miksi Khelif on Algeriassa voinut pukeutua miesten vaatteisiin ja elää miehenä, jopa viettää aikaa miehien kanssa yksin, vaikka kyseessä eivät ole sukulaismiehet? Ei nainen saa tehdä niin.
Vierailija kirjoitti:
Kansainvälisen nyrkkeilyliiton IBA:n odotettu tilaisuus, jossa piti saada vastauksia sukupuolikohuun, oli farssi. Todisteiden sijaan tuli pelkkää propagandaa. Hämmentävä tilaisuus meni huuteluksi, haukkumiseksi ja väittelyksi. Maanantainen ei ainakaan vähentänyt epäilyjä, että IBA:n testit ovat pelkkää huuhaata.
Luin jatkoksi tämän tarkempaa tietoa antavan artikkelin: https://www.is.fi/urheilu/art-2000010609767.html
Vaikuttaa siltä, että KOK on ollut oikeassa kyseenalaistaessaan IBA:n väitteet, kun IBA:n lehdistötilaisuus on retoriikan ja konsistenssin puolesta samalla tasolla kuin vaikka Trumpin puhetilaisuudet. Mielestäni KOK ei ole myöskään toiminut oikein haastavassa tilanteessa jossa urheilijoiden luotettava testaus antaisi paremman pohjan tuleville päätöksille sen sijaan että koko aihe sivuutetaan vetoamalla passeihin. Toivottavasti tämä koko sotku saadaan setvittyä ennen seuraavia olympialaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko nähnyt algerialaisen alasti, vai mistä esittelet tietojasi hänen sukupuolielimistään?
No lääkäri on ne syntymä yhteydessä nähnyt, ja totta kai myöhemminkin läpi elämän terveydenhuollossa. Tästä ei ole mitään epäselvyyttä. Hänellä voi toki olla poikkeavuutta kromosomeissa tai hormoneissa, mutta ulkoisesti hänellä on naisen genitaalit.
Vierailija kirjoitti:
Kansainvälisen nyrkkeilyliiton IBA:n odotettu tilaisuus, jossa piti saada vastauksia sukupuolikohuun, oli farssi. Todisteiden sijaan tuli pelkkää propagandaa. Hämmentävä tilaisuus meni huuteluksi, haukkumiseksi ja väittelyksi. Maanantainen ei ainakaan vähentänyt epäilyjä, että IBA:n testit ovat pelkkää huuhaata.
KOK ei suostu hyväksymään IBAn dna-testejä. Todistukset testeistä on lähetetty sinne jo moneen kertaan.
Jos KOK haluaisi jotain uskottavuutta itselleen teettäisi se omissa nimissään tuon saman testin ja sen lisäksi testoa mittaavan testin. Muuten, jos ei, niin suosittelen luopumaan doping-säännöistä kaikkien kohdalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei keskustella TRANSsukupuolisista. On kyllä ihmisillä taas
Jos sun mielestä 0,08% todennäköisyys syntyä intersukupuoliseksi tekee sukupuolen määrittämisestä monimutkaista niiden 99,98% kohdalla, niin ihan miten vaan. Me tolkulliset ihmiset jatketaan samalla linjalla.
En oikein tiedä tajuatko, kuinka naurettavan pienestä osuudesta on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei keskustella TRANSsukupuolisista. On kyllä ihmisillä taas
Mutta kun näitä asioita ei vaan voi verrata. Intersukupuolisuus on fysiologinen kromosomihäiriö. Transsukupuolisuus on mielen juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väitän, että Khelif itse tietää oikein hyvin olevansa mies ihan ilman mitään testejäkin. On tiennyt viimeistään murrosiästä asti. Khelifin valmentaja tietää, Khelifin koko tiimi tietää, todennäköisesti koko Algeria tietää, mutta kun se mitali on saatava millä keinolla hyvänsä niin onhan se hienoa, että algerialaiset pääsevät hurraamaan kun algerialainen mies hakkaa länsimaisia naisia nyrkkeilykehässä.
Edelleen Algerian laki ei mahdollista sukupuolen muuttamista. Mistä sinä tiedät millainen murrosikä Khelifillä on ollut?
Jos Algeria ei mahdollista sukupuolen vaihtamista tai ristiinpukeutumista, niin on kyllä jännä, että Khelif vetelee
Viestipalvelu x:ssä tuo ei kyllä mitenkään piilottele miehistä sukupuoltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Khelifillä tuskin on ollut murrosikää kuten muilla, kuukautisia ei ole eikä ole kyvykäs lisääntymään.
Aivan selvästi on läpikäynyt miehen murrosiän, muuten näyttäisi kitukasvuiselta eunukilta. Kivekset löytyy, munasarjoja ei. Pieni mahis että pystyy saamaan lapsia mikäli kivekset tuottavat siittiöitä, mutta naisen lisääntymiselimistöä hänellä ei ole vaikka syntyikin ilman kikkeliä.
Hänellä voi olla emätin, kohtu ja kivekset. Näin käy kun xy kromosomisella on totaalinen androgeeniresistenssi. Lapsien saamiseen ei ole silloin edes pientä mahdollisuutta. Vauva on jo sikiökaudella kasvanut tyttönä.
Mutta hän ei ole kertonut diagnoosiansa, joten kaikki nämä heitot siitä mitä hänellä on tai ei ole on puhdasta spekulaatiota. Se tiedetään, että hän on AFAB= a female at birth
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei keskus
Ja jos olisin intersukupuolinen, pitäisin sitä loukkauksena, että minut niputetaan mielenterveysongelmisten kanssa samaan kategoriaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin jatkoksi tämän tarkempaa tietoa antavan artikkelin: https://www.is.fi/urheilu/art-2000010609767.html
Vaikuttaa siltä, että KOK on ollut oikeassa kyseenalaistaessaan IBA:n väitteet, kun IBA:n lehdistötilaisuus on retoriikan ja konsistenssin puolesta samalla tasolla kuin vaikka Trumpin puhetilaisuudet. Mielestäni KOK ei ole myöskään toiminut oikein haastavassa tilanteessa jossa urheilijoiden luotettava testaus antaisi paremman pohjan tuleville päätöksille sen sijaan että koko aihe sivuute
Kyseenalaistatko myös CAS:n päätöksen ja riippumattomien laboratorioiden toiminnan? KOK on saanut IBA:lta tiedoksiannon näistä jo viime vuonna, joten KOK olisi voinut itse ryhtyä toimenpiteisiin korjatakseen tilanteen, mutta sen sijaan se ei tehnyt mitään, mikä on tähän soppaan johtanut. Ja tiedätkö miksi KOK ei suostu testaamaan kilpailijoita uudestaan? Koska se veisi täydellisesti pohjan heidän nykyiseltä self-ID-politiikaltaan. Onko passi mielestäsi luotettava tapa todentaa ihmisen sukupuoli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Khelifillä tuskin on ollut murrosikää kuten muilla, kuukautisia ei ole eikä ole kyvykäs lisääntymään.
Aivan selvästi on läpikäynyt miehen murrosiän, muuten näyttäisi kitukasvuiselta eunukilta. Kivekset löytyy, munasarjoja ei. Pieni mahis että pystyy saamaan lapsia mikäli kivekset tuottavat siittiöitä, mutta naisen lisääntymiselimistöä hänellä ei ole vaikka syntyikin ilman kikkeliä.
Hänellä voi olla emätin, kohtu ja kivekset. Näin käy kun xy kromosomisella on totaalinen androgeeniresistenssi. Lapsien saamiseen ei ole silloin edes pientä mahdollisuutta. Vauva on jo sikiökaudella kasvanut tyttönä.
Mutta hän ei ole kertonut diagnoosiansa, joten kaikki nämä heitot siitä mitä hänellä on tai ei ole on puhdasta spekulaatiota. Se tiedetään, että hän on AFAB= a female at bi
Ei voi olla emätintä, kohtua ja kiveksiä, kun on kyse ihmisestä, josta näkyy Kuuhun asti miestyypillisen murrosiän vaikutukset. Korkeintaan alikehittynyt penis ja laskeutumattomat kivekset.
"Taisi mennä pointti ohi. Jos Algeriassa ei sallita ristiinpukeutumista tai sukupuolen vaihtamista, miksi Khelif on Algeriassa voinut pukeutua miesten vaatteisiin ja elää miehenä, jopa viettää aikaa miehien kanssa yksin, vaikka kyseessä eivät ole sukulaismiehet? Ei nainen saa tehdä niin."
Mihin perustuu sun tiedot hänen pukeutumisestaan kotimaassaan, tai tiedot kotimaan säännöistä pukeutumisen jne. suhteen?
Khelifhän ei btw ole muslimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta hän ei ole kertonut diagnoosiansa, joten kaikki nämä heitot siitä mitä hänellä on tai ei ole on puhdasta spekulaatiota
Oletko ikinä katsonut algerialaisia naisia? Ei ne sellaisia keijukaisia ole keskimäärin. Heittosi ovat pelkkää mutuspekulaatiota, joten ne voi jättää omaan arvottomaan arvoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Joo, ei ne varmaan ihan yhtä päteviä tutkimuksia olleet kuin KKO:n huipputieteellinen "vilkaistaan kehitysmaassa myönnettyä passia"-tutkimus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä mitään takinkääntöä ole tapahtunut.
Kyllä on. Lukemattomat ihmiset, jotka ovat väittäneet näiden sukupuoliasioiden olevan tasan niin yksinkertaisia, että sukupuolia on tasan kaksi, ja genitaalit kertoo kumpaa on, ovatkin nyt yhtäkkiä ihan eri mieltä.
En ole nähnyt kenenkään kieltävän kehityshäiriöiden olemassaoloa. Ne eivät kylläkään ole mitään ylimääräisiä sukupuolia.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa siltä, että KOK on ollut oikeassa kyseenalaistaessaan IBA:n väitteet, kun IBA:n lehdistötilaisuus on retoriikan ja konsistenssin puolesta samalla tasolla kuin vaikka Trumpin puhetilaisuudet. Mielestäni KOK ei ole myöskään toiminut oikein haastavassa tilanteessa jossa urheilijoiden luotettava testaus antaisi paremman pohjan tuleville päätöksille sen sijaan että koko aihe sivuutetaan vetoamalla passeihin. Toivottavasti tämä koko sotku saadaan setvittyä ennen seuraavia olympialaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis teidän porukkahan tässä on jankuttanut vuosia että naisilla voi olla pippeli ja miehet voi synnyttää eikä sukupuolielimet kerro mitään henkilön sukupuolesta, ja nyt äkisti TE käännätte takkinne että jos syntyy ilman penistä on 100% nainen aina ja ikuisesti. :D Tolkun ihmiset tiedostavat että sukupuolia on tasan kaksi, ja sitten on kehityshäiriöitä joiden vuoksi mm. sukupuolielimet voi olla vinksinvonksin syntymässä.Eräs asiantuntija käytti vertauskuvaa että mikäli nais- ja miessukupuolet ovat WTC-tornit, intersukupuoliset ovat keskimääräisen kokoinen myyränkolon keko näiden välissä. Niin harvinainen asia on kyseessä.
Ei mulla oo mitään porukkaa, johon ideologisesti kuuluisin.
Enkä mä ainakaan väitä, että tää henkilö olis 100 % nainen koska hänellä on naisen genitaalit. Kyllä hänen oma sukupuolikokemuksensa on myös oleellista.
Minä tiedän, ettei sukupuoli ole niin yksinkertainen asia, kuin ulkoiset sukuelimet. Mua vaan huvittaa ne ihmiset, jotka ovat aiemmin väittäneet sen olevan niin yksinkertainen asia, ja nyt ovatkin eri mieltä. Ei tää mun huvitus siis koske niiden ihmisten mielipiteitä, jotka eivät ole ennen ilmaisseet tuota "pojilla on pippeli ja tytöillä pimppi ja siitä näkee sukupuolen" -yksinkertaistusta.
Ootko nähnyt algerialaisen alasti, vai mistä esittelet tietojasi hänen sukupuolielimistään?