Apua suolaisen piirakan asiantuntijat! Teen kinkkupiirakkaa
Ja laitan siihen myös pakaste kukkakaalia ja pinaattia. Mutta voiko ne vaan laittaa piirakkaan jäisinä vai pitääkö ensin sulattaa?
Kommentit (13)
Sulata ja paista. Piirakasta tulee mauton keitto jos laitat jäisinä.
Sitä mietinkin että irtoaako niistä vain paistaessa hirveästi vettä
Ap
Laita mikroon ja painele sulaneina siivilän läpi ylimääräiset nesteet.
Komppaan kakkosta. Lisäksi mietin, että eikö ne pinaatit ole sellaisina "köntsinä" eli ilman sulatusta eivät leviä piirakkaan tasaisesti.
Kannattaa ehkä sulattaa ensin. Ja jos on kostea täyte, niin pohja kannattaa esikypsentää.
Sulata mikrossa, jos ei ole aikaa ja paista hetken pannulla ja mausta kunnolla.
Kukkakaali ja kinkku yhdessä? Oho.
Miksi haluat pilata hyvän kinkkupiirakan jollain pakastevihanneksilla? Kukkakaali kuulostaa muutenkin epäsopivalta parilta kinkun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Just hyvää. Itse laitan lisäksi homejuustoa ja villiksi heittäytyessä hieman persikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kukkakaalihan on varsin neutraalin makuista. Itse en laittaisi kyllä samaan pinaattia, mutta jokainen oman makunsa mukaisesti. Omassa kinkkupiirakassani on aina se iänikuinen paprika ja voisi kokeilla jo muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin sopii yhteen. Parsakaali sopii vielä paremmin.
Joku tuorejuusto-munasekoitus kastikkeeksi ja Emmentalia kuorrutukseen. Ihan hyvä tulee.
Aika hyvä yhdistelmä on mys kylmäsavulohi ja parsakaali.
Hyvin sopii kukka-ja parsakaali kinkun kanssa! Minä käytän pakastevihannekset aina mikrossa ja valutan nesteet, sitten piirakkapohjan päälle ja juustoraastetta. Suolaiset piirakat ovat tosi hyviä siinä jos haluaa tyhjentää kaappeja ja pakastinta kun täytteeseen voi upottaa melkein mitä vaan :)
voi laittaa jäisinä.