Mitä tulee mieleen nimistä..
Edelleenkin pyörittelemme nimeä pojalle (vaikea homma...) ja miehellä olisi paljon erilaisia ehdotuksia Aleksin veljelle. Minä olen kuitenkin edelleen tykästynyt kahteen nimeen OSKARIIN ja ANTONIIN. Ne ovat niin erilaisia nimiä etten oikein osaa valita niistä. Nyt kysynkin teiltä Arvon Niminikkarit, millainen lapsi teille tulee mieleen nimestä Oskari? Entä Anton? Poikamme on hyvin tummapiirteinen ja suuret mustikan siniset silmät. Todennäköisesti tulee ruskeat silmät.
Kommentit (5)
Anton on rauhallinen, komea ja tyylikäs nimi. Sopii tummalle sekä vaalealle pojalle.
Oskari on näppärä käsistään ja kädentaitoihin tuleva ammattikin liittyy.
Lapsena Oskari on ujo ja vähän syrjäänvetäytyväkin, aikuisena hän pääsee ujoudestaan.
Anton on taiteilijasielu joka unohtuu maalailemaan parampaa maailmaa joskus silloinkin kuin olisi jo aika toimia. Anton kuuntelee ja tarkkailee ihmisiä ja omaa terävät hoksottimet. Antonista voi tulla akateemiseen maailmaan suuri ajattelija tai sitten hän tyytyy remuisaan taiteilijaelämään.
Oskari on hyvä ihminen ja ottaa toiset huomioon tekojen tasolla. Antonin hyvyys ihmisenä piilee humanistisuudessa ja ihmisten kunnioittamisena.
Noin niinkuin ihan vaan nimestä olen sitä mieltä, että Anton on minusta Oskaria kauniimpi nimi.
Minusta Antton on mukava nimi ja sopii hyvin tummalle lapselle. Oskari on mielestäni enemmän vaalean ihmisen nimi. Oskarista tulee mielikuva vilkkaasta vesselistä, joka on aika suomalaisen oloinen. Antton on kansainvälisempi nimi, jos mielikuvaan on uskomista.
Sieltä tulikin tarkempaakin selvitystä luonteista yms.! Kiitos vaivannäöstä.
Vaikeeta tämä nimen valitseminen, yhtenä hetkenä olen ihan varma että pojasta tulee Anton, sitten taas Oskari...blääh...
Onneksi on vielä vähän aikaa jahkailla ;)
OSKARI:On vauhdikas pojanviikari, jolla aina jotain vekkulia mielessä ;o)..jotenkin Oskarista tulee mieleen vaalea poika..hassua kyllä, sillä tunnen kyllä tummatukkaisen ja ruskeasilmäisenkin Oskarin ;o) eli olipa poika vaalea taikka tumma niin käypi kivasti :o)!!
ANTON:Anton on rauhallisempi tapaus ja hänestäkin mulle tulee mieleen enempi vaalea kuin tumma poika, mutta molempia varmasti löytyy eli niistä ei kannata välittää!!
Oskari minusta Aleksin veikalle kivempi ehkä siksikin, että Anton on juuri nyt monella pienellä pojalla..tosi nätti sekin kyllä, mutta Oskari vaan reippaampi!!