Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS Trump oli sekavana haastattelussa ja väitti että Harris oli "muuttunut mustaksi"

Vierailija
01.08.2024 |

Trump esitti hämmentävän väitteen Kamala Harrisin etnisestä taustasta Hirvittävää, kauheaa, osoittaa luonteen puutetta, Harrisin puoliso vastasi

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010600683.html

Trump esiintyi Mustien journalistien yhdistyksen vuosikokouksessa.

REPUBLIKAANIEN presidenttiehdokas Donald Trump väitti keskiviikkona, että demokraattien todennäköinen ehdokas, varapresidentti Kamala Harris muuttui intialaistaustaisesta mustaksi.

Trump puhui Mustien journalistien yhdistyksen vuosikokouksessa Chicagossa.

Onko hän intialainen vai onko hän musta? Hän oli täysin intialainen, mutta yhtäkkiä hän teki täyskäännöksen ja alkoi mustaksi, Trump tilitti ja sai yleisön kohahtamaan.

Voit katsoa koko puheenvuoron jutun alussa olevalta videolta.

Kommentit (312)

Vierailija
81/312 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua amerikkalaisten viehtymystä itsensä ja toistensa lokerointiin ihonvärin perusteella 

Tai oikeastaan, en tajua amerikkalaisten pakkomiellettä omaan ihonväriinsä tai koko aiheeseen.

Vierailija
82/312 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa ollut mitään sekavaa. Kamala voi olla musta mutta afroamerikkalainen hän ei ole, ja tuohon Trump iskee kiilaa ja hämmentää tapansa mukaan.

Jos Kamala voittaa niin Yhdysvalloissa on ollut jo kaksi mustaa presidenttiä, joista kumpikaan ei ole ollut afroamerikkalainen orjien jälkeläinen (ns ADOS) ja molemmat vielä muutenkin puoliverisiä. Kyllä tuolla hämmennyksellä voi jokusen mustan äänestäjän voittaa.

Miten Jamaikalainen musta ei oo afroamerikkalainen ja orjien jälkeläinen?

Obama toki ei ollut orjien jälkeläinen. 

Jamaika ei ole Amerikka. Eihän suomalaistakaan tummaihoista kutsuta afroamerikkalaiseksi. Kamala Harrisin isä sanoo olevansa irlantilaisen orjanomistajan jälkeläinen.

Mutta Kamala Harris on amerikkalainen. Ja hänen etninen taustansa on huomattavassa määrin afrikkalainen. Toki Jamaikan kautta. Mutta olihan esimerkiksi Colin Powellilla myös taustaa Jamaikalla, mutta en ole koskaan kuullut kenenkään väittävän ettei Powell olisi oikea afroamerikkalainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/312 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa ollut mitään sekavaa. Kamala voi olla musta mutta afroamerikkalainen hän ei ole, ja tuohon Trump iskee kiilaa ja hämmentää tapansa mukaan.

Jos Kamala voittaa niin Yhdysvalloissa on ollut jo kaksi mustaa presidenttiä, joista kumpikaan ei ole ollut afroamerikkalainen orjien jälkeläinen (ns ADOS) ja molemmat vielä muutenkin puoliverisiä. Kyllä tuolla hämmennyksellä voi jokusen mustan äänestäjän voittaa.

Jamaika ei ole Amerikka. Eihän suomalaistakaan tummaihoista kutsuta afroamerikkalaiseksi. Kamala Harrisin isä sanoo olevansa irlantilaisen orjanomistajan jälkeläinen.

Jamaika ei ole Amerikkaa? Missäs se sinun mielestä sitten on? Ja arveletko, että tuo irlantilainen on irlannissa pitänyt orjaplantaasia? 

Vierailija
84/312 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla on tämä ihastuttava joviaali tapa katsoa ihmisen ulkonäköä ja sitten kertoa tälle, mistä tämä oikeasti on. 

Itse olen tummaverinen, ja juureni ovat muun muassa Koillismaalla. Monta kertaa on tullut joku jankuttamaan, että mistä sä siis oikeasti olet. Ei millään voida uskoa, että suomalaisissakin on eri näköisiä. Kyllä joku tuntematon tyyppi tietää asian paremmin kuin minä itse. Ja ihan hyvää hyvyyttään minulle kertoo, etten ole suomalainen.

Joten ihan linjassa tuon kanssa on se, että netissä jankutetaan miten Kamala Harris on sitä tai tätä, koska hei musta tuntuu siltä. Typerää ja raivostuttavaa, mutta eipä jokainen ole järjen jättiläinen.

Vierailija
85/312 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amerikkalaiset ovat käsittämättömän typeriä jos tämänkin trumpin jutun ostavat.

Ne 25% äänestysikäisistä eli ns. punaniskat ovat juurikin näin typeriä.

Vierailija
86/312 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mu

Jos vain hänen isänsä on (vaaleahko) tummaihoinen, niin hän itse ei ole edes 50% musta. Typerää identifioitua mustaksi, jos hän on enemmän intialainen kuin musta. Mitä väärää on sanoa olevansa mixed?

Vierailija
87/312 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua amerikkalaisten viehtymystä itsensä ja toistensa lokerointiin ihonvärin perusteella 

Tai oikeastaan, en tajua amerikkalaisten pakkomiellettä omaan ihonväriinsä tai koko aiheeseen.

Minä taas en tajua suomalaisten pakkomiellettä toisten ihonvärin tai etnisyyden määrittelyyn.

Vierailija
88/312 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

V tun suvakkiämmä, kidutan susta paskat pihalle kun aika koittaa. Sinun lemmikit heittivät kiviä minun herkkää veljeäni päin. Saatanan suvakkiämmä tulet anomaan armoa.

Jaha, sitä ollaan usan tulevaa presidenttiä uhkailemassa. Kohta varmaan on supon tai cia:n miehet koputtamassa ovea. Hyvin menee 👍

Vierailija
89/312 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli viimeinen pisara!🤬🤬 satavarmasti äänestän Kamalaa nyt!

suosittelen teitä kaikkia tekemään saman!!

Vierailija
90/312 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en tajua suomalaisten pakkomiellettä toisten ihonvärin tai etnisyyden määrittelyyn.

Suomalaisilla ei ole sellaista pakkomiellettä. Ei kannata repiä "faktoja" pyllystään. 

Vierailija
91/312 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

108: Tehtäisiinkö niiin, että sinä itse voit sanoa olevasi mixed, jos se sinusta hyvältä tuntuu. Toiset sitten valitsevat itselleen sopivan vaihtoehdon. Paljoltihan tässä on kysymys siitäkin, missä osakulttuurissa on kasvanut.

Vierailija
92/312 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt oli viimeinen pisara!🤬🤬 satavarmasti äänestän Kamalaa nyt!

suosittelen teitä kaikkia tekemään saman!!

Juu mehän saadaan äänestää jenkkien vaaleissa 

Vierailija
93/312 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään, mutta minäpä en olekaan amerikkalainen. He saavat minun puolestani tehdä just niin kuin itse tykkäävät, kunhan antavat minun tehdä samoin eivätkä tule tänne esitelmöimään, mitä minä saan ajatella ja tehdä. 

Vierailija
94/312 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisilla ei ole sellaista pakkomiellettä. Ei kannata repiä "faktoja" pyllystään. 

Tässä ketjussa juuri pakkomielteisesti jankutetaan, mitä Kamala Harris saa olla ja mitä hän ei saa olla.

Vierailija
95/312 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

108: Tehtäisiinkö niiin, että sinä itse voit sanoa olevasi mixed, jos se sinusta hyvältä tuntuu. Toiset sitten valitsevat itselleen sopivan vaihtoehdon. Paljoltihan tässä on kysymys siitäkin, missä osakulttuurissa on kasvanut.

On se edelleen typerää. Se että cherrypickaa omasta etnisyydestään yhden osan ja ratsastaa sillä. Kaikki faktojen vastainen on typerää.

Vierailija
96/312 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut sekavana. Kamala on suurimman osan urastaan kutsunut itseään intialaiseksi ja puhunut ainoastaan intialaisista juuristaan. Hän alkoi kutsumaan itseään mustaksi vasta kun siitä tuli poliittisesti hyödyllisempää (BLM:n suosio jne).

Hänen äitinsä on intialainen, isänsä puoliksi valkoihoinen irlantilainen, puoliksi tummaihoinen jamaikalainen.

Harrisin isä on kyllä mustaihoinen afrojamaikalainen. Hänen isänpuolen isoäiti sanonut suvussa olleen valkoihoisen orjanomistajan. En tiedä miten tuosta saat laskettua puoliksi valkoihoiksi irlantilaiseksi.

Vierailija
97/312 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma kun muissa tapauksissa pieni tippa mustaa verta riittäisi palstapersuille siihen että henkilö on musta, mutta tässä tapauksessa vaaditte 101% keskiafrikkalaista verta sille.

Vierailija
98/312 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään, mutta minäpä en olekaan amerikkalainen. He saavat minun puolestani tehdä just niin kuin itse tykkäävät, kunhan antavat minun tehdä samoin eivätkä tule tänne esitelmöimään, mitä minä saan ajatella ja tehdä. 

Kovasti näyttää joitakin aihe kiinnostavan kun pitää tehdä aloituksia vauvapalstalle. Amerikkalainen aivopesu on ulottunut Suomeenkin?

Vierailija
99/312 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma kun muissa tapauksissa pieni tippa mustaa verta riittäisi palstapersuille siihen että henkilö on musta, mutta tässä tapauksessa vaaditte 101% keskiafrikkalaista verta sille.

Taas revit juttuja omasta takapuolestasi. Kukaan muu ei ole tuollaista huomannut. 

Vierailija
100/312 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se edelleen typerää. Se että cherrypickaa omasta etnisyydestään yhden osan ja ratsastaa sillä. Kaikki faktojen vastainen on typerää.

Cherrypickaa? Sinuna en puhuisi mitään toisten identiteettien käyttämisestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme