Mitä ihmeellistä siinä on, että käy suihkussa aamuin illoin?
Tuntuu olevan monen mielestä jotenkin pöyristyttävää, mutta mun koko päivä on pilalla, jos en käy aamulla suihkussa ja pese hiuksia. Illallakin on kätevämpää ottaa pikainen suihku kuin alkaa sohia joka paikkaa erikseen lavuaarissa.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Iso vesilasku, ellei ole omaa kaivoa.
Ei tule isoa vesilaskua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minä käyn joka ilta saunassa. Tykkään mennä puhtaana nukkumaan, eikä yön aikana likaannu niin paljoa, että tarvis aamulla suihkussa kaydä.
Jos hiusten haluaa olevan päivän aikana oikeasti puhtaat niin ne on pestävä aamulla. Jokainen myös erittää yön aikana runsaan määrän hikeä.
Ap
Mulla ei iho kestäisi tuollaista himopesemistä, kuivuu ja kutisee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iso vesilasku, ellei ole omaa kaivoa.
Ei tule isoa vesilaskua.
Ap
Miksei tulisi?
Karmeaa veden tuhlausta. Millä tavoin likastut yöllä sen iltasuihkusi jälkeen? Miksi aamullakin pitää käydä suihkussa?
Ap, joo en ymmärrä, mitä vikaa siinä on, jos haluaa olla hygieeninen. Sen sijaan, että luttaat illalla lavuaarissa saat itsesi huuhdottua nopeammin suihkun alla.
Itse pesen hiukset aina aamuisin ja illalla käyn suihkussa ennen nukkumaan menoa. Olen kuitenkin havainnut vaikka tyttöjen reissussa, että olen harvinaisuus. Yleensä väki käy kerran päivässä suihkussa.
Mutta sitä en ymmärrä, miksi minun suihkussa käyntiäni pitää kommentoida. Miksi en saa käydä suihkussa 2 x päivässä? En minäkään kommentoi näiden pesemättömien tapoja.
Vierailija kirjoitti:
Ap, joo en ymmärrä, mitä vikaa siinä on, jos haluaa olla hygieeninen. Sen sijaan, että luttaat illalla lavuaarissa saat itsesi huuhdottua nopeammin suihkun alla.
Itse pesen hiukset aina aamuisin ja illalla käyn suihkussa ennen nukkumaan menoa. Olen kuitenkin havainnut vaikka tyttöjen reissussa, että olen harvinaisuus. Yleensä väki käy kerran päivässä suihkussa.
Mutta sitä en ymmärrä, miksi minun suihkussa käyntiäni pitää kommentoida. Miksi en saa käydä suihkussa 2 x päivässä? En minäkään kommentoi näiden pesemättömien tapoja.
Koska tuhlaat lämmintä ja puhdistettua vettä syyttä suotta. Ei sekään ole kenenkään muun asia että joku toinen paiskoo kaikki jätteensä samaan laariin, mutta kyllä se muissa silti vähintäänkin ihmetystä monesti herättää kun toiset kierrättävät (ja säästävät vettä).
Vierailija kirjoitti:
Iltasuihku on lyhyt. Niin kuin ap kirjoitti, kätevämpää ja minusta nopeampaakin ottaa iltaisin suihku, kuin läträtä lavuaarissa/ käsisuihkulla erikseen kasvot, kainalot ja alapää, ehkä jalatkin. Helpommin menee kaikki kerralla suihkussa.
Hiukset tykkään pestä aamulla.
Sama täällä. Helpommin ottaa illalla parin kolmen minuutin pikasuihkun ja saa hiet huuhdeltua koko kropasta pois. Aamulla menen suihkuun ja silloin pesen hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Karmeaa veden tuhlausta. Millä tavoin likastut yöllä sen iltasuihkusi jälkeen? Miksi aamullakin pitää käydä suihkussa?
Mulla rasvoittuu tukka. Jos pesen sen illalla ja nukun yön yli, on se jo aamulla tyvestä rasvainen ja yön hikoilu ja tyynyä vasten painuminen tekee myös sen että sen asettelu on ihan tuskaa. Iltapäivän puolella hiukset on sitten jo näkyvästi rasvaiset. Aamulla kun pesee ja föönaa on se iltaan asti puhdas.
Ja kun kumminkin sanot niin ei, pesuvälin pidentäminen ei auta. On kokeiltu ja sillä sain päänahan karmeaan kuntoon; täynnä kipeitä näppylöitä ja hiuksia alkoi irtoamaan. Sen paraneminen kesti kauan ja terveen päänahan ylläpitoon auttaa vain sen päivittäinen pesu.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla rasvoittuu tukka. Jos pesen sen illalla ja nukun yön yli, on se jo aamulla tyvestä rasvainen ja yön hikoilu ja tyynyä vasten painuminen tekee myös sen että sen asettelu on ihan tuskaa. Iltapäivän puolella hiukset on sitten jo näkyvästi rasvaiset. Aamulla kun pesee ja föönaa on se iltaan asti puhdas.
Ja kun kumminkin sanot niin ei, pesuvälin pidentäminen ei auta. On kokeiltu ja sillä sain päänahan karmeaan kuntoon; täynnä kipeitä näppylöitä ja hiuksia alkoi irtoamaan. Sen paraneminen kesti kauan ja terveen päänahan ylläpitoon auttaa vain sen päivittäinen pesu.
eri
No sitten.
Itse pesen hiukset 2-3 kertaa viikossa, eivätkä ne silti ole likaisen näköiset ikinä. En ajatellut että noin paljon voi rasvoittua.
Uskon että ihanaa käydä suihkussa aamuin illoin. Ihanaa illalla pitkässä lämpösessä suihkussa. Joskus haluaisi kylmän suihkun - vaikka aamulla. Kaipaan vaahtokylpyä - ei missään ole enää ammeita. Sanoja kaikkialla - nyt ei omassa kämpässä.
Lääkäri sanoi että naisen alapäätä ei pitäisi pestä kuin kerran viikossa. Kyllä haluan suihkun joka päivä ja kakkonen huomoiden (ajatelkaa niitä joilla jotain peräpukamia - jotkut saavat sinne ihottumaankin peräaukon ympärille esim jostain lääkityksestä).
Tukka oikeesti menee vain pahaksi kun lotraa shampoilla usein. Joskus teen hiuksiin pelkän vesihuuhtelun - toimii.
Atooppinen iho - allerginen pelkälle vedelle, mutta eikö vesikin ole täynnä kemikaaleja kun ei ole mitään lähdevettä? Entä järvivesi?
Näillä mennään! Kukin tavallaan - hyvät suihkut teille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska tuhlaat lämmintä ja puhdistettua vettä syyttä suotta. Ei sekään ole kenenkään muun asia että joku toinen paiskoo kaikki jätteensä samaan laariin, mutta kyllä se muissa silti vähintäänkin ihmetystä monesti herättää kun toiset kierrättävät (ja säästävät vettä
Just joo. Varsinaista jeesustelua taas. Sua vaan ärsyttää että noku toimii erilailla kuin sinä itse ja yrität verhota sen joksikin ympäristöstä huolissaan olemiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Uskon että ihanaa käydä suihkussa aamuin illoin. Ihanaa illalla pitkässä lämpösessä suihkussa. Joskus haluaisi kylmän suihkun - vaikka aamulla. Kaipaan vaahtokylpyä - ei missään ole enää ammeita. Sanoja kaikkialla - nyt ei omassa kämpässä.
Lääkäri sanoi että naisen alapäätä ei pitäisi pestä kuin kerran viikossa. Kyllä haluan suihkun joka päivä ja kakkonen huomoiden (ajatelkaa niitä joilla jotain peräpukamia - jotkut saavat sinne ihottumaankin peräaukon ympärille esim jostain lääkityksestä).
Tukka oikeesti menee vain pahaksi kun lotraa shampoilla usein. Joskus teen hiuksiin pelkän vesihuuhtelun - toimii.
Atooppinen iho - allerginen pelkälle vedelle, mutta eikö vesikin ole täynnä kemikaaleja kun ei ole mitään lähdevettä? Entä järvivesi?
Näillä mennään! Kukin tavallaan - hyvät suihkut teille!
Mikä lääkäri noin on sanonut😦
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska tuhlaat lämmintä ja puhdistettua vettä syyttä suotta. Ei sekään ole kenenkään muun asia että joku toinen paiskoo kaikki jätteensä samaan laariin, mutta kyllä se muissa silti vähintäänkin ihmetystä monesti herättää
Minua ei ärsytä, ei jaksa kiinnostaa. Vastasin kun kysyttiin että miksi jotkut kommentoivat toisten suihkutapoja. Oletan että syy on epäekologisuus.
No sitten ymmärrän. Eri asia sisällä ilmastoinnissa istuvat. Jos käyn tuolla +35 asteessa lenkillä niin onhan sen jälkeen pakko päästä suihkuun