Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pyykinpesuaine, joka ei jätä vaahtoa?

Vierailija
31.07.2024 |

Pesukoneen lasiin jää pesun jälkeen vaahtoa, joka lähtee pois vasta useamman lisähuuhtelun jälkeen. Käytössä nestemäinen omo, annostelen ohjeen mukaan. Aiemmin käytin lumme nestemäistä, mutta pesutulos ei ollut hyvä, sillä pyykit alkoivat jonkin ajan päästä haisemaan. 

Tällaiseen pyykinpesuun ei ole aikaa, enkä halua tuhlata vettä ja sähköä. Mikäköhän olisi tehokas pesuaine, joka ei vaahtoa liikaa? Silloin kun pesen esim villapyykkiä villapesuaineella, ongelmaa ei ole. Haluaisin kuitenkin entsyymejä sisältävää pesuainetta tavalliseen pyykinpesuun. 

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhan hanavedenkin saa vaahtoamaan kun linkoaa 1800 kierrosta minuutissa. 

Vierailija
22/42 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppa se on mikä kannattaa. Vähennä pesuaineen määrää. Itse käytän astianpesukoneessakin jauhemaista koska sen määrää voin itse säädellä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uhan hanavedenkin saa vaahtoamaan kun linkoaa 1800 kierrosta minuutissa. 

Tottahan tuokin. Vaahdon määrä vaan vähenee, kun laitan lisähuuhteluja.

Vierailija
24/42 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikinä ei pidä käyttää mitään ekopesuohjelmaa. se on vihreää aatetta, jossa ihmisellä ei ole mitään väliä. tulee allergioita pesuainejäämistä, mutta sähköä ja vettä säästyy

Vierailija
25/42 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mää pyyhin sen vaahdon pois ihan vaan rätillä.

Tämä. Se vaahto ei tapa. 

Häiritsee vaan ajatus pesuainejäämistä, jotka jäisivät pyykkeihin mahdollisesti ärsyttämään ihoa.

Vierailija
26/42 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt itsekin, pitäisikö alkaa tekemään noin. Häiritsee vaan ajatus pesuainejäämistä.

Tuon on oireeseen puuttumista.

Syyhyn puuttumista on se, että puolittaa pesuaineen määrän tai käytä vieläkin vähemmän. Usein kolmasosakinr riittää. Tulet huomaamaan että ainoa ero jonka huomaat on se, ettei ylimääräinen pesuaine jää enää vaahtoamaan koneeseen.

Vierailija
27/42 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli jotain pyykinpesuainetta, olikohan rainbow, eikä pesun aikana näkynyt vaahtoa ollenkaan, silti se 3 huuhtelun jälkeen lingotessa vaan tulee lasiin vaahtorantu. Kai se vaan vatkaa niin lahjakkaasti että vaahtoa tulee tyhjästä.

Vierailija
28/42 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Se vaahto ei tapa. 

Eipä tapa ei. Mutta se on pesuainejäämää. Jos koneessa on vaahtoa, on myös pyykeissäsi pesuainejäämiä, eli siis kemikaalikuormaa.

AP: Puolita pesuaineen määrä. Jos ei riitä, puolita vielä uudelleen. Jos ei riitä, kone vaihtoon.

Vierailija
29/42 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surf, käytän sitä kookoksen tuoksua, tuoksu on mieto verrattuna sarjan muihin...

Vierailija
30/42 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Se vaahto ei tapa. 

Eipä tapa ei. Mutta se on pesuainejäämää. Jos koneessa on vaahtoa, on myös pyykeissäsi pesuainejäämiä, eli siis kemikaalikuormaa.

AP: Puolita pesuaineen määrä. Jos ei riitä, puolita vielä uudelleen. Jos ei riitä, kone vaihtoon.

Kokeile pesupähkinöitä on luonnollisesti myrkytön 

Vierailija
31/42 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on nyt sitä vihreää siirtymää, kun pesukoneet eivät saa enää huuhdella pyykkejä kunnolla, että tulee vähemmän hiilidioksidia

Vierailija
32/42 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nestemäinen erisan hyvä.

Vierailija
33/42 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neutral

Vierailija
34/42 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole hyvä- tuotteet parhaita

Vierailija
35/42 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan pesukoneet huuhtelevat ihan tutkitusti huonosti. Itse käytän tällä hetkellä Lumme pesujauhetta, annostelen puolet tai 1/3 suositellusta määrästä. Silti lähes joka kerta pesukoneen kumikauluksessa on pesuainevaahtoa. Lisähuuhtelin eilen pyykkiä ainakin 5 kertaa ennen kuin pesuainejäämät oli huuhdeltu pois. Seuratkaapa lisähuuhtelun aikana konetta, pesuainetta on vedessä tosi paljon. Ihan kuin olisi pesuohjelma vielä käynnissä. Pitää ruveta annostelemaan pesuainetta vissiin teelusikalla..

Vierailija
36/42 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kannattaa pyörittää kone tyhjänä vaikka 60 tai jopa 90 asteessa, saattaa olla kertymä siellä.

Vierailija
37/42 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla koskaan jää mitään vaahtoa. Mutta minä laitankin pesupalloon vain noin sentin pohjalle, enkä annostele minkään ohjeen mukaan, niissä ohjeissa aina käsketään laittaa liikaa niin saavat myytyä enemmän ainetta. Koskaan ei ole niin järjettömän likaista pyykkiä etteikö puhdasta tulisi, ja kun lämpötila on kohdillaan. Joskus aikoinaan tuli kuningaskuluttaja ohjelmassa testi, jossa testasivat riittääkö ruokalusikallinen nestemäistä pesuainetta koneelliseen pyykkiä, ja kyllä kuulemma riitti, eli minäkin voisin laittaa vähän vieläkin vähemmän.

Vierailija
38/42 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pesukone, joka itse annostelee pesuaineen. Ei sen määrään pysty vaikuttamaan.

Vierailija
39/42 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pulveri Omo ei vaahtoa ! Onko yliannostus nestemäistä ?

Annostelen ohjeen mukaan.

Se on liikaa. Ohjeessa tietenkin neuvotaan käyttämään pesuainetta mahdollisimman paljon. Vähensin itse pesuaineen käytön puoleen parikymmentä vuotta sitten, enkä ole perään haikaillut. Vain jos kone on aivan ääriään myöten täynnä rasvaista pyykkiä, annostelen lähes ohjeen mukaisesti.

Juuri näin. Ohjemäärät on ihan älyttömän isoja. 

Ilmankos noita omopurkin hajuisia ihmisiä tapaa yhtenään.

Vierailija
40/42 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Se vaahto ei tapa. 

Vaihdoin itse asiassa pesukoneen juuri tämän takia. Edellinen huuhteli vielä huonommin.