Ulkonäkökeskeinen nainen ja raskaus
Onko teillä tuttavapiirissä tällaisia/oletko itse tällainen ja miten raskaus on vaikuttanut omakuvaan/käytökseen?
Seuraan somessa yhtä naista joka vaikuttaa tällaiselta ja on nyt raskaana ja laittaa mahakuvia missä vitsailee paljon isosta olemuksestaan sekä mainitsee nättien kuvien yhteydessä miten ei ole juuri nyt niin kuvauksellinen. Surullista jotenkin, että sitä omaa olemusta pitää selitellä ja vitsailla eikä edes raskaana voi nauttia siitä mahasta ym. vaan enemmän miettii miltä näyttää.
Itse olen ollut aika tarkka painostani mutta raskaana oli jotenkin ihanaa kun maha kasvoi eikä tarvinnut miettiä miltä se näyttää vaatteissa sekä raskauden jälkeen oma maha tuntuu litteältä ja paremmalta kun muistaa vielä sen ison palluran edessä. Raskaus vaikutti siis oikeastaan posiviisesti kehonkuvaan.
Kommentit (3)
Onpa todellakin outoa että kaikki eivät ole samanlaisia. Jotkut eivät tykkää raskaana olemisesta ja jotkut tykkäävät.
No onhan se raskaus poikkeava olotila normaalin ja peilikuva voi tuntua tosi vieraalta, että siinä mielessä ymmärrän. Eikä kaikki nauti raskaudesta ylipäätään.
Itse ajattelin mahasta samoin kuin aloittaja, että kerrankin ei tarvitse miettiä sen kokoa kun se "saa" olla luvalla iso. Mutta onhan sekin tavallaan ulkonäkökeskeinen tapa ajatella.
Siisti tarina Hermanni.